Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #252

Offtopic #252

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 mei 2016 - 8:46:
Praat maar lekker verder!



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 juli 2016 - 13:26:
Iemand van m'n squad is ook in de buurt van Nice op vakantie maar was gelukkig ver weg van de aanslag. Ze komen wel vroegtijdig naar huis omdat ze zich niet veilig voelen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 juli 2016 - 15:10:
Ik ga volgende week vrijdag richting frankrijk en we zitten in de buurt van de bosbranden die daar woeden, maar zeker mn pa is wel echt toe aan vakantie dus ik denk dat we wel gewoon gaan

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 16 juli 2016 - 0:40:
Er is een staatsgreep in Turkije?? Wat is er toch aan de hand hier man. Europa slaat op hol.
Ik vind het stiekem wel een beetje eng hoor. Ik weet niet of die staatsgreep positieve of negatieve gevolgen zal hebben.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 juli 2016 - 8:17:
Honestly het verbaast me niets als er straks een oorlog uitbreekt. Doodeng, natuurlijk, maar er is zoveel spanning overal, dat kan nooit goed gaan

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 9:39:
Het is al jaren zo onrustig.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 juli 2016 - 11:19:
Echt niet zo erg als nu hoor

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2016 - 11:26:
9/11 was een uiting van dezelfde spanningen als nu.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 16 juli 2016 - 11:39:
Misschien dat het nu allemaal wat dichterbij komt?
Ik word er iig heel verdrietig van :c.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 16 juli 2016 - 11:43:
Er is nu meer social media, meer bronnen, en ik denk dat we er daardoor vooral bewuster van zijn van alle onrust. Sure, er is toename, en het is nu inderdaad dichterbij dus dan hoor je het al helemaal snel, denk ik. Maar ik denk ook zeker dat het al jaren extreem onrustig is; alleen zijn we er dus veel bewuster van, denk ik.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 11:50:
Echt wel zo erg als nu hoor. Plus, ik weet niet of die vrachtwagenaanslag al opgeëist is, maar volgens mij was dat gewoon een malloot, zoals die malloot die een aantal jaar geleden op Koninginnedag (?) probeerde mensen plat te rijden. Kijk, hij is toen tegengehouden. En dit event was nieuw, omdat het een vrachtwagen was, en natuurlijk is het heftig en wtf bezielde die man, ja, daar ben ik het mee eens. Maar is dit, in essentie, anders dan al die mensen die een geweer mee naar school nemen? Naar de bioscoop? Daar hoor je alleen minder van omdat het 1. minder effectief is en 2. niet recent om de deur is gebeurd en 3. old news is, basically.

Ik zal niet beweren dat ik niet geloof dat oorlog een optie is en dat ik me soms zorgen maak over al die aanslagen, want IS en weet ik veel wat zijn vast hele reële gevaren en de EU "valt uit elkaar" (hoewel ik denk dat zelfs dat wel meevalt), maar wie zegt dat dit iets anders was dan gewoon een malloot in een vrachtwagen? Gaat dat oorlog ontketenen? Nah.

Wat Jess zegt ook trouwens, en wat daar nog bijkomt, is dat jij nu een leeftijd krijgt waarop je meer meekrijgt. Je wordt volwassen. Je gaat nu echt meedraaien in de grote mensen wereld. It ain't fun there. Er is 483 spanning, dat viel mij ook al op toen. Maar of het nu zo veel meer is dan drie jaar geleden? Valt wel mee.

Kijk, Engeland is uit de EU en dat is kut want nu "valt de EU uit elkaar" maar te oordelen naar wat ik meegekregen heb, heeft Engeland meer zichzelf de das omgedaan dan iets anders en dus zullen andere landen wel uitkijken voor ze Engeland volgen. Daarnaast: we hebben nog steeds Duitsland en Frankrijk en dat zijn twee hele machtige landen en daar wil niemand zomaar oorlog mee ontketenen, of ze Engeland nou hebben of niet. En dan nog: is EU hetzelfde als VN? Naar mijn weten niet en dat is toch ook een orgaan dat een soort van de vrede bewaart?

En dan nog. Een land kan nu wel oorlog ontketenen, maar er zijn zo veel atoomwapens lately, dat ze waarschijnlijk wel uitkijken voor WWIII ontketend wordt. Want dan is de kans groot dat de hele aarde met de grond gelijk gemaakt wordt en als je land uitgeveegd wordt, dan kan je nergens meer koninkje spelen. De Koude Oorlog was ook intens veel spanning, maar dat is uiteindelijk ook opgelost.

Ik zal verder niet beweren dat ik hier duizend verstand van heb, maar ik vind het wel onzin dat mensen nu gaan roepen oh jee oorlog terwijl het gewoon een malloot in een vrachtwagen was en dat is echt geen reden voor oorlog.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 16 juli 2016 - 12:08:
Vrachtwagenaanslag is inmiddels door de IS opgeëist, lees ik nu via de app van BBC news.
So-called Islamic State claims the lorry attack was carried out by one of its followers.
A news agency linked to the group, Amaq Agency, said: "He did the attack in response to calls to target the citizens of the coalition that is fighting the Islamic State."


Maar verder haalt Bodine me inderdaad een beetje de woorden uit de mond. En vooral dat over de Koude Oorlog. Ik heb dat stukje (eh, stuk) geschiedenis altijd enórm interessant gevonden, en ik moet zeggen dat, zelfs nu er wel dingen worden uitgevoerd (ik weet niet of dat het juiste woord is?) deze spanning me toch heel erg daaraan doet denken. Bovendien denk ik oprecht dat als er een wereldoorlog uitbreekt, er echt maar een kleine kans is dat mensen het trouwens na kunnen vertellen, juist vanwege al de atoomwapens.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 12:17:
Okay, fair enough. Maar zelfs dan: dat ze het opeisen, wil niet zeggen dat zij het hebben gedaan. Nu klink ik alsof ik in denial ben, dat ben ik niet - ze kunnen het best gedaan hebben. Maar opeisen is niet hetzelfde als gedaan hebben.

Anyways. Wat Jess zegt. En dat weten de wereldleiders ook, dus die zullen ook wel een extra keer nadenken voor ze echt scheiß gaan doen.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 16 juli 2016 - 12:26:
Ja nee ik snap het wel. Het kan best zijn dat het vroeger net zo erg was, maar het komt nu allemaal binnen doordat het gebied zich verplaatst heeft van Amerika (met name) naar Europa en omgeving. Daarnaast heb je inderdaad wel gelijk dat we door sociale media enz meer meekrijgen, maar toch heb ik het idee dat het nu wat erger is. Misschien komt dat doordat de gebeurtenissen elkaar sneller opvolgen?

En wat Bo zegt. De IS eist het nu op, maar (net zoals met Orlando) heb ik niet het idee dat ze er ook daadwerkelijk achter zitten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 juli 2016 - 12:28:
Hmm. Ik denk dat het meer is dat we gewoon meer horen omdat het nu dichter bij de deur is. Dan hoor je ook sneller van kleine dingen. Als er in Amerika/Azië iets gebeurt waar twintig doden bij vallen, krijg je daar hier niet per se iets van mee, want het interesseert ons niet. Omdat het nu (toevallig?) meer in o.a. Frankrijk speelt, horen we er meer van.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 juli 2016 - 12:31:
Het is gewoon zo makkelijk voor hen om dingen op te eisen, want gruwelijke dingen die nu gebeuren, schrijven we toch aan hen toe, of ze het nu effectief waren of niet. En met meer terreur op hun naam wordt de wereld alleen maar banger van hen.

In Amerika was het ook moeilijker om veel aanslagen kort op elkaar te doen omdat het sowieso al moeilijker is om het land binnen te komen en tussen de staten in is er volgens mij ook controle, terwijl er in Europa overal open grenzen zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20