Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (Anti-) School Topic

Het (Anti-) School Topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 sep 2009 - 14:17:

Voor alles wat eruit moet wat betreft schoolgerelateerde zaken.
Stoef hier met je goede resultaten, vervloek oneerlijke leerkrachten/proffen/andere leerlingen voor mijn part, smijt rotte tomaten naar een al even rottig uurrooster, schreeuw om hulp of help een ander verder, etc.



En ik heb 10 Duitse boeken om uit te lezen, dus ik ga maar aan Die Blechtrommel beginnen.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 mei 2012 - 21:47:
Strange. Misschien vinden ze je een te mooi en een te grote bedreiging. ^^
Maar dat is best wel kut. Hoe vaak is dat al gebeurd?

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 23 mei 2012 - 22:18:
Strange. Misschien vinden ze je een te mooi en een te grote bedreiging. ^^
Maar dat is best wel kut. Hoe vaak is dat al gebeurd?


Twee keer, op deze manier, in ieder geval.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 23 mei 2012 - 22:24:
Oh, Rianne, wat stom o.o Al moet ik er wel bij vertellen dat een vriendin van mij van vroeger dat ook deed, ongeveer dan. Als iemand een jongen leerde kennen, leerde zij die dan ook kennen, want elkaars vrienden leren kennen en zo. Maar zij zat dan suuuperveel op MSN en Netlog en allerlei spelletjessites, dus uiteindelijk kweekte zij een enorm dikke internetvriendschap met die jongens. Een meisje dat ik nu nooit meer hoef te zien (er is één persoon in mijn hele leven die het voor eeuwig heeft verbruid en dat is zij _o_) heeft vroeger toen we nog vriendinnen waren huilend tegen me verteld: "Zij pakt AL mijn vrienden af!", omdat ze dat... eigenlijk ook wel dééd. o.o Persoon A leerde iemand kennen, deelde dat met B en B ging dan vervolgens met de vriendschap lopen. En mijn vroegere beste vriendin had een relatie met een jongen, en dat andere meisje zat de hele tijd videogesprekken met hem te voeren. Onbewust, maar echt niét leuk als het jouw vriendje is en zeker niet als hij een videogesprekje met jou afwijst "want ik ben met persoon B aan het chatten nu!". En dat meisje heeft mij zelf ook een keer letterlijk gezegd, jaren nadat ik het had uitgemaakt met mijn allereerste vriendje: "Hij heeft toen wel gezegd dat hij ook heel erg mij verliefd was daarna." ...en toen had ik wel even iets van: "Dat is ook niet moeilijk als jij dag en nacht met hem zit te chatten, terwijl ik slaap. |: "

...niet dat ik denk dat jij dat doet, maar soms moet je gewoon beter een beetje afstand nemen, want voor jou zijn het gewoon fijne vrienden, maar ik kan me heel goed inbeelden dat ik wel lastig zou zijn op mijn vriendinnen als ik hen Mattias leer kennen en zij dan dik bevriend worden met hem. :/

In elk geval: ze klinken ook wel als een stel kleuters, maar je moet misschien ook het verhaal niet van hun kant vergeten te bekijken. ._. *huggles* Die vriendjes zijn ook wel idioot trouwens als ze zo snel naar de grillen van hun vriendinnetjes buigen. Als er niets aan de hand is, dan zeg je toch gewoon: "Er is niets aan de hand!" of je probeert toch tenminste zelf een beetje meer afstand te creërennn. *zucht*

Anywayz, over school: WRAAAAAAARRGHGHH.
Zo.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 23 mei 2012 - 22:42:
Oh, maar je hebt ook wel gelijk. Ik pak het ook niet handig aan hoor x'D. Het probleem is een beetje dat ik een karakter heb, waardoor ik snel vrienden maak. Ik wil graag dat mensen me aardig vinden, dus ik doe m'n best. Ik pas me eigenlijk zeg maar aan, aan diegene. En dat komt soms waarschijnlijk klein beetje over alsof ik indruk probeer te maken, terwijl dat helemaal niet zo is, en het niet een speciaal geval is of zo. Maar ja, de dag waarop ik probeer mijn eigen karakter aan te passen, ben ik denk ik nog verder van huis.
En ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn vriendje op eens dik hard bevriend zou worden met een ander meisje. (Niet dat ik een vriendje heb.. en als het aan mij ligt ook heel lang niet meer) Dus ik kan me ook wel inleven, maar ja. Ik ben ze nu toch al kwijt, dus ik kan niks meer verbeteren, en ook niets meer fout doen, ben ik even blij^^.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 23 mei 2012 - 23:07:
Ik denk dat ik me daar wel een klein beetje in herken in dat aanpassen, en dat heb ik echt nog maar recentelijk door. Ik doe echt mijn best om dat NIET te doen, want... who am I kidding, ik maak er mezelf niet gelukkig mee. _o_ Maar I understand wel wat je bedoelt. En zeker dat laatste _o_ Jammer dat je ze kwijtraakt, maar als dat op die manier gebeurt, lijken het me ook geen écht vrienden?

Ik kan denk ik vanavond 80% van mijn analyse doorsturen. *rent rondjes* ...hopelijkhopelijkhopelijk doet ze er dan geen drie weken over om het na te lezen, want dan heb ik de deadline gemist.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 23 mei 2012 - 23:16:
Nee I know, ik heb duidelijk nieuwe vrienden nodig x'D

En Gefeliciteerd! Ook al weet ik niet helemaal waar het over gaat

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 mei 2012 - 9:41:
Dat aanpassen deed ik vroeger echt vreselijk erg. Bij iedereen, ook bij mensen die me overduidelijk niet aardig vonden. Of misschien juist bij die mensen.
Maar ik werd er zo ongelooflijk moe van zelf, dat ik een jaar of twee geleden het wat minder ben gaan doen. En toen kwam ik erachter dat niet eens een godsgruwelijk groot deel van de mensen een hekel aan me heeft als ik het niet doe. Ik doe het nog steeds wel een beetje, maar niet meer dat ik mezelf er erg aan erger.

@ Natascha: Gefeliciteerd

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 24 mei 2012 - 10:50:
He Emma, dat spoort mij wel aan om daar ook echt mijn best voor te doen. ^-^ Want ik merk wel dat wat ik zeg en hoe ik me gedraag verschilt van persoon tot persoon en afhankelijk is van wat voor persoon degene met wie ik bevriend raak, is. En - nee. Dat wil ik gewoon niet meer. Sinds een eerdere frustratie met vriendinnen dit jaar probeer ik een beetje een zinnetje van Marina & The Diamonds te volgen: "Better to be hated than loved for what you're not." Dus ja. Maar - jaiks. Ik zit er net mee dat mensen me dan misschien niet meer mogen _o_ Want ik ben dat meisje waarvan je zegt: "Dat is zo'n lieve!" ...en als ik dan niet meer super lief en super aanpassend ben naar iedereen toe, dan ben ik misschien gewoon niks, want ik ben ook niet die knappe of die slimme of die grappige of die luide, dus zonder door iedereen lief gevonden te worden, ben ik in mijn ogen leeg? Als dat ergens op slaat. Ik kan het niet goed uitleggen. ^^"

En - en - thanks guys! ^-^ Ik lag om 3u in bed, maar ik heb daarnet 100% doorgemaild van die analyse! Yihaa! *rent rondjes*
En FYI: ik moet een jeugdroman van een Oostenrijkse, halfjoodse auteur analyseren. Ik heb daar zooo erg mee vast gezeten, maar ik geloof dat ik nu wel een aantal bruikbare inzichten heb gevonden! Alleen zit ik vér, vér, vér over mijn maximum aantal tekens heen, vrees ik. Maar ach, dat zijn zorgen voor volgende week. 8D

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 mei 2012 - 17:46:
Kan iemand zich nog herinneren dat ik bijna naar de Havo moest op die klereschool in Smilde omdat de school in Meppel me toch niet wilde aannemen? Wel, we hadden vandaag een gesprek en wat blijkt: Meppel heeft om een financiële bijdrage gevraagd omdat ik daar één dag per week zit (volkomen logisch dus, want Smilde krijgt zowel mijn schoolgeld als het geld van die rugzak), maar dat heeft Smilde geweigerd. Uiteindelijk is Meppel godzijdank toch overstag gegaan.
En wat doet Smilde? Die blijven Meppel de grond maar in boren, want ze hebben immers zo moeilijk gedaan toen ik daar naartoe moest. En vier gymnasium? Dat is véél te hoog gegrepen.
Echt, ik doe ze nog wat aan. Het is maar goed dat ik z'n vroegst woensdag weer heen moet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2012 - 19:26:
@ Daan: Huh, wacht, ik snap het niet helemaal meer. Je zit een dag per week (dinsdag?) in Meppel op school, en de rest van de tijd in Smilde?
Ah, wat lastig allemaal man. Gaat dit door tot je niet meer leerplichtig bent, of denk je dat het eerder allemaal al geregeld zal worden?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 mei 2012 - 23:03:
Ik zit vier dagen per week in Smilde, en op vrijdag in Meppel. En dat de komende vier weken, daarna weer alleen in Smilde omdat het schooljaar in Meppel dan al zo goed als afgerond is (projectweek, wel-school-maar-eigenlijk-geen-school-week én een week vakantie meer).
Maar misschien dat ik nog een dag meer naar Meppel kan, en mams gaat bij de leerplicht proberen te regelenen dat ik niet meer/minder naar Smilde hoef.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2012 - 9:42:
Ah, oké. Ik snap het weer.
Ik zal voor je duimen dat het lukt. :]

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 12 juni 2012 - 22:50:
IEEEEEEEEEEH *loopt gillend topic in*

Ik wil morgen geen examen doen. Ik was trouwens al klaar om 21u deze avond en het is sinds het middelbaar geleden dat ik zo vroeg klaar was met een vak. En op de een of andere manier geeft me dat een heel slecht gevoel.

En ik ben nog maar een paar punten verwijderd van mijn diploma, en wat ze zeggen klopt echt: De laatste loodjes wegen het zwaarst! Het boeit allemaal niet meer en ik wil gewoon mijn diploma. *brabbelbrabbel*

Ik heb trouwens al 10000000x zitten checken in welk lokaal het morgen is (waar ik nog nooit geweest ben, great, extra stress _o_) en of het examen effectief wel morgen is en op welk uur. _o_

IEEEEEEEEEEH stress *loopt gillend topic weer uit*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 juni 2012 - 22:55:
Ik sms vaak iemand om zo zeker mogelijk te weten dat de tijd goed is. Of ik spreek af met iemand samen te fietsen die me dan thuis ophaalt. (:

Kan je niet simpelweg nog voor een laatste keer checken of je wekker goed staat, dan een kalmeringspilletje nemen en lekker gaan slapen? Het examen gaat vast nog beter als je goed uitgerust bent.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 12 juni 2012 - 23:07:
Ik sms vaak iemand om zo zeker mogelijk te weten dat de tijd goed is. Of ik spreek af met iemand samen te fietsen die me dan thuis ophaalt. (:

Kan je niet simpelweg nog voor een laatste keer checken of je wekker goed staat, dan een kalmeringspilletje nemen en lekker gaan slapen? Het examen gaat vast nog beter als je goed uitgerust bent.


Ik ken niemand die het vak doet dat ik morgen doe. Enfin, toch niemand waarnaar ik zin heb om een sms'je te sturen van 'Hé, gaan we niet daar afspreken om samen naar het lokaal te wandelen?' *facepalm*

En jajaja, mijn 3 wekkers staan hier al klaar. Allebei om 5u30 stipt. *stuitert* En kalmeerpilletjes doe ik niet aan mee, maar ik heb net wel op youtube 'rustgevende muziek' ingetikt. _o_

En ik ga NU nog een aflevering van Alias kijken en dan slaapjes doen. En morgen dat examen ownen. (Humhumhum) *stuiterstuiterstuiter*



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20