Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (Anti-) School Topic

Het (Anti-) School Topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 sep 2009 - 14:17:

Voor alles wat eruit moet wat betreft schoolgerelateerde zaken.
Stoef hier met je goede resultaten, vervloek oneerlijke leerkrachten/proffen/andere leerlingen voor mijn part, smijt rotte tomaten naar een al even rottig uurrooster, schreeuw om hulp of help een ander verder, etc.



En ik heb 10 Duitse boeken om uit te lezen, dus ik ga maar aan Die Blechtrommel beginnen.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 19 maart 2011 - 15:32:
Blaaaaah.
Proefwerkweek komende week.
x.x
Maandag Engels (2 uur) en levensbeschouwing, dinsdag Grieks (2 uur) en geschiedenis (2 uur), woensdag wiskunde (2 uur) en ANW, donderdag Duits (2 uur) en Nederlands en economie (2 uur), vrijdag KCV en aardrijkskunde.
En voor Grieks en aardrijkskunde moet ik rotveel leren en voor levensbeschouwing moet ik een goed cijfer halen omdat iedereen inclusief ik een slecht cijfer had voor zo'n stom SO ><

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 5 mei 2012 - 13:09:
Lang leve de zoekfunctie! *schopt topic omhoog*

Ik haat thesissen zo hard! Mijn promotor laat NIETS weten, ook niet nadat ik hem een aantal weken geleden een mailtje had gestuurd met mijn twee eerste delen in. Nu stuurde ik hem nog eens een mailtje omdat hij niets liet weten, stuurde hij zo terug: 'X, ik heb die delen al lang geleden gelezen, ik was aan het wachten totdat jij zou langskomen tijdens mijn spreekuur.'

__o__ Hoe moet ik dat weten dat hij dat al heeft gelezen, als hij mij dat niet laat weten? Serieus, moet ik nu ook al helderziende zijn? En nu moet ik dinsdag naar daar, om waarschijnlijk een hele tirade te krijgen van 'blablabla, het is niet goed, blablablabla, je liet niks weten, blablabla, je gaat je deadline niet halen, blablabla, I'm just pure evil.'

En ik heb daar geen zin in. En donderdag heb ik ook nog eens een presentatie voor Engels, en ik haat presenteren en nog meer in het Engels want iedereen heeft zo'n mooi accent en ik niet. Puh.

En vorige week had ik mijn laatste les ooit op univ, en het was dan zo'n gastcollege over een vrouw die copywriter/text editor is voor grote bedrijven, en da's wel leuk om te zien dat je met ons diploma wel degelijk een mooie carrière kan opbouwen, maar tegelijkertijd is het ook zo'n herinnering van: 'Eigenlijk sta ik nog nergens!'. -___-

(En en en en en ook al zaag ik nu zo, toch ga ik het studentenleven zo hard missen. <3 )

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 5 mei 2012 - 13:19:
Ik heb geen zin meer om iedereen achterna te zitten om eindelijk hun stukje van de presentatie eens af te maken en het naar mij te sturen. We hebben de presentatie maandag en ik wil het wel goed voorbereid hebben.

Ik heb geen zin meer om dat stomme geschiedenis werkstuk te maken. Gewoon. Even. Niet.

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 5 mei 2012 - 13:49:
Gelukkig zit ik niet meer op school haha!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 5 mei 2012 - 14:03:
@ Carlina: Stiekem weet ik niet wat thesissen zijn. *feels stupid* Is dat vergelijkbaar met een scriptie?
Ik had vroeger ook een godsgruwelijke hekel aan presenteren, maar dat is ondertussen wat minder geworden. Ik zie er nog steeds wel een beetje tegenop en word er wel zenuwachtig van, maar vergeleken met eerst ben ik de kalmte zelve. Ik werd altijd zo nerveus van het idee dat iedereen dan naar mij keek en oordelen gingen vellen over mijn presentatie, maar na een tijdje bedacht ik me hoe ongelooflijk onbelangrijk mijn presentatie is in het leven van andere mensen _o_
Ze luisteren op dat moment, vertellen me misschien later nog een keer hun mening, maar de dag daarna denken ze er niet meer aan (dat is in ieder geval wat ik graag geloof). Ik weet niet hoe lang jouw presentatie is of voor hoeveel mensen of hoeveel andere presentaties worden gegeven, maar bij mij werkte het geruststellend om proberen te kijken door het ogen van het publiek. (:

Ik houd zelf ook totaal niet van Engels praten, maar dat is meer omdat ik bang ben niet uit mijn woorden te komen dan om mijn accent. Als je uit je woorden komt, is er toch niet zo'n heel groot probleem? Once again, ik denk dat de mensen in het publiek het niet zo merken of anders het niet erg vinden. Zolang je maar niet de u op de Nederlandse manier uitspreekt, moet het denk ik wel goed komen ^-^

Wat studeer je eigenlijk?

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 5 mei 2012 - 20:24:
Dankjewel voor je reactie! <3

Ik werd altijd zo nerveus van het idee dat iedereen dan naar mij keek en oordelen gingen vellen over mijn presentatie, maar na een tijdje bedacht ik me hoe ongelooflijk onbelangrijk mijn presentatie is in het leven van andere mensen _o_


Dit deed me echt lachen en ga ik zeker in het achterhoofd houden donderdag! De presentatie is bovendien maar voor een zestal mensen (die ik uberhaupt waarschijnlijk nooit meer zie), dus hophop - niet zielig doen en gewoon door de zure appel heen bijten!

Ik heb trouwens drie jaar talen gestudeerd, maar doe nu een meer bedrijfsgerichte opleiding (meer pr- en communicatiesector uit).

En thesis = scriptie ja! ^_^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 mei 2012 - 13:30:
Ik probeer écht mijn Nederlands examen te oefenen, maar die teksten zijn ZO. SAAI.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 6 mei 2012 - 20:40:
Oh god, Carlina. Volgens mij doen wij dezelfde opleiding. En ik vind dat heel eng om te zeggen, want toen ik zag dat jij ook 21 bent en in Leuven studeert, dacht ik: OH NEE IEMAND IN HET ECHT KAN MIJN VERHALEN LEZEN OMG NOOZ maar er zijn duizend studenten, wie weet wie Carlina is, it's all alright. ...Ik schaam me dood, maar dat ging er wel door me heen toen ik je voor het eerst "sprak" via Fanfic. ^^" Me so pathetic.

Maar. Jij lijkt me heel aardig. Dus nu voel ik me minder... "in paniek", zeg maar. Dat klinkt nog zieliger, misschien moet ik stoppen met praten. *kruipt beschaamd onder bureau*

(Ik sta met 1 been in die master. Mijn bachelorpaper is geen succes. Ik spring weg voor mijn promotor als ik haar tegenkom.)
(Edit: maak er 1 teen van, een been is te veel gezegd.)

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 6 mei 2012 - 23:06:
Hihi, jij hebt me echt een kleine hartaanval bezorgd. Wat je vast kan opmerken uit het bericht dat ik naar je stuurde. Ik ging er zo hard vanuit dat iedereen uit NL kwam. _o_

En over de bachelorpaper: Ik heb de laatste twee weken ofzo alle delen van mijn paper pas laten nalezen en heb mijn promotor in totaal maar tweemaal gezien. En ik was erdoor. Dus: no worries! Meeste proffen lijken die bachelorpaper ook niet echt serieus te nemen, had ik zo de indruk.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 7 mei 2012 - 13:23:
Maar mijn prof is echt heel eng.
Echt.
._.

Ik kom haar overal tegen. _o_ En ze lijkt zo'n hoge verwachtingen te hebben. En - bah. Ik ga gewoon mijn paper maken en hopen dat ik een 10 heb. En dan ben ik er VANAF.

Maar ik heb ook al volop plannen gemaakt voor volgend jaar, waarin ik dan bachelorpaper en thesis tegelijk doe en dan natuurlijk een keifijn onderwerp voor beide neem, in plaats van zulke onzin als dit jaar. 8D

Maar je hebt wel gelijk denk ik: volgens mij nemen de meeste proffen enkel de thesis serieus.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 7 mei 2012 - 15:57:
Oh jongens, mag ik even trots op mezelf zijn? Ik sta bijna een 8 voor bio! <3
En ik heb nog maar één zes op m'n rapport! ;D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 mei 2012 - 16:02:
Oh jongens, mag ik even trots op mezelf zijn? Ik sta bijna een 8 voor bio! <3
En ik heb nog maar één zes op m'n rapport! ;D
Super goed gedaan, Mars!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 mei 2012 - 16:04:
Ey Mars, dan sta je hoger dan ik. *wbw*
So proud of you. <3

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 7 mei 2012 - 16:25:
Wauw, gefeliciteerd! En maar één 6 klinkt echt ontzettend goed!

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 7 mei 2012 - 17:10:
@Bo; Jij zit op VWO en in een veel hoger jaar. Duss shhh.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18