Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (Anti-) School Topic

Het (Anti-) School Topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 25 sep 2009 - 14:17:

Voor alles wat eruit moet wat betreft schoolgerelateerde zaken.
Stoef hier met je goede resultaten, vervloek oneerlijke leerkrachten/proffen/andere leerlingen voor mijn part, smijt rotte tomaten naar een al even rottig uurrooster, schreeuw om hulp of help een ander verder, etc.



En ik heb 10 Duitse boeken om uit te lezen, dus ik ga maar aan Die Blechtrommel beginnen.



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 27 juni 2012 - 16:33:
Huh, ik snap hier echt niks van. Voor CKV moeten we 2x een A4 maken met 6 vakken. Daarin moeten 6 mooie dingen en 6 lelijke komen.
Maar dan geven ze de opdracht:
Mooi: ontwerp, 1 mooie man, 1 mooie vrouw, kunstwerk, stoel, muziek/muzikant en 2 dingen die je smaak het beste weergeven
Lelijk: ontwerp, kunstwerk, muziek/muzikant en stoel

Dus dat is toch echt 8 en 4 oder? :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 juni 2012 - 16:35:
Ja, je hebt gelijk. Maar de opdracht klinkt sowieso raar. Krijg je plaatjes of zo die je moet beoordelen?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 27 juni 2012 - 16:37:
Yay, ik ben niet gek:'D. Nee, ik moet mijn eigen 'smaakkaart' maken. Dus moet ik zelf de plaatjes zoeken, zodat je een soort persoonlijke collage krijgt. Kinda apart idd.
Maar dat mens zeurt dus dat het echt 6 vakken per ding moeten zijn, dus ik ga nu echt maar gewoon wat doen :'

Ik dwaal trouwens kinda af bij het 'mooie man' deel. Oops..

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 28 juni 2012 - 12:45:
Wauw. Ik twijfel alweer. *zucht*
Ik ben net gebeld door mijn mentrix... Ik sta 73 punten en dat betekend dat ik eigenlijk zelf mag kiezen of ik naar VWO ga of niet. MAAR. Zij gaan mij nog wel bespreken en mij een advies geven.
Ik had me er bij neergelegd dat ik naar HAVO ging, maar ik heb nu dus wel de kans om naar VWO te gaan. Ik weet dat mijn school mij een HAVO advies gaat geven omdat ik veel verzuim heb/had. Dus eigenlijk klopt dat advies niet helemaal, want veel verzuim is geen reden om VWO niet aan te kunnen.
Ik twijfel echt zo erg. Aan de ene kant wil ik dolgraag naar VWO, want ik heb het gevoel dat als ik me goed genoeg inzet dat ik het kan. Maar. Ik ben ook zo bang dat ik het uiteindelijk toch niet kan en ik dus alleen maar ongelukkig word.
Asdagad. Waarom is kiezen zo moeilijk? x.x

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 28 juni 2012 - 13:10:
Nou ja gaat nu naar de vierde toch? Ik weet uit ervaring dat als je gewoon je best doet (dus niet opeens stopt met leren na een jaar) dat als je de vierde haalt, je ook wel door de rest heen komt. Dus je moet even bedenken of je het heel erg vind om een jaar te verliezen. Want dan zou je gewoon 4V kunnen gaan doen en je uiterste best doen, en als dat niet lukt, alsnog 4 havo gaan doen.
Of zeg ik nou iets stoms?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 28 juni 2012 - 13:18:
Ja. Want ik ga naar de 3e, zit nu in 2 Havo/Vwo. Hehe.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 28 juni 2012 - 13:21:
Oh, dan zou ik gewoon 3 VWO proberen. (hoewel ik natuurlijk geen deskundige ben) Want like, je moet even vragen wat ze met je doen als je dit jaar niet haalt. Want bij mij op school proppen ze je dan in 4 Havo volgens mij. Dan laten ze je niet de 3 HAVO doen ofzo.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 28 juni 2012 - 13:25:
Yeah I know, er valt niet veel te verliezen. Want. Ik kan inderdaad dan gewoon naar 4 HAVO als ik het toch niet blijk te kunnen. Maar. Als VWO dus toch te ver gegrepen is dan ben ik volgend jaar echt heel ongelukkig. Ik kan er namelijk niet zo goed tegen als iets me niet lukt. :x En ugh. Ik moet gewoon rustig gaan nadenken I guess. En een mailtje naar m'n mentrix sturen dat ze me moeten gaan bespreken zonder dat ze het over verzuim hebben. Ja.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 28 juni 2012 - 13:36:
Bij ons is het zo dat als het niet lukt, je halverwege het jaar, dus na de kerstvakantie, een niveau terug kan. Is dat bij jullie niet? Want dan zou je maar vier maanden hoeven als het echt niet lukt. Plus- eh. Op HAVO/VWO is het toch zo dat je les krijgt op VWO niveau, maar beoordeeld wordt op HAVO niveau? Dus als je het nu kan, zou je het in theorie volgend jaar ook kunnen. Je staat nul zessen, toch? Dus. Waarschijnlijk kun je het wel. ^^

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 28 juni 2012 - 13:45:
We zitten op HAVO niveau en krijgen enkele VWO vragen op een toets, geloof ik. En tenzij je echt heel hard zeurt om terug te gaan mag het niet.
Ik denk dat ik VWO gewoon ga proberen. Ik heb er het hele jaar naartoe gewerkt dus is het stom als ik het niet ga doen... Ik ga straks nog even mijn mentrix mailen en haar wat punten geven waar ik antwoord op wil. Bijvoorbeeld welke vakken mij wel naar VWO willen en welke niet.
Ze doen bij mij op school alsof VWO echt tien keer moeilijker is dan HAVO, maar ik geloof dat dat wel meevalt?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 28 juni 2012 - 14:02:
VWO is wel echt een heel stuk zwaarder, maar dat verschil komt in de bovenbouw pas echt sterk naar voren. In de onderbouw valt het volgens mij ook wel mee.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 28 juni 2012 - 16:48:
Ja, in de onderbouw is erg geloof ik nog niet heel veel verschil idd. Maar vanaf de vierde wordt dat verschil wel groter. VWO is uitgebreider en je moet de stof nog beter kunnen toepassen. Bij geschiedenis op HAVO niveau krijg je bijvoorbeeld alleen theoretische vragen, maar bij VWO vooral veel bronnen waarbij je je kennis moet toepassen. Tenminste, zo is het bij mij.

Als ik jou was zou ik het idd gewoon proberen. Als je je echt goed gaat inzetten moet je verzuim geen probleem zijn. Tuurlijk wordt het daar zeker niet makkelijker van, maar als je het echt wil dan kan je het. (:
Maar.. je mag dus echt niet een niveau lager gaan doen na de kerstvakantie, als het echt niet lukt? Die regel is er bij mij op school namelijk ook.

chiboebel
chiboebel

chiboebel is offline

[394]
chiboebel zei op 28 juni 2012 - 19:52:
Ben blij dat ik van die school af ben. Was het echt beu.

Janoskian
Janoskian

Janoskian is offline

[27]
Janoskian zei op 28 juni 2012 - 20:12:
Ik heb een a attest en maar één buis!
Ik had het dus echt erger verwacht! Dus hop, naar 5PM!
Oh en ook nog aan al de rest die geslaagd is: proficiat!

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 28 juni 2012 - 22:05:
@Marit; nope. Een vriendin van mij heeft elke dag aan de telefoon gehangen om terug naar HAVO te mogen, maar dat mocht niet. Ze hebben echt letterlijk een maand lang iedere dag naar school gebeld en toen kon het ineens wel. Dus. Tsja. Maar ik ga het denk gewoon proberen ja. ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20