Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 jan 2011 - 20:57:
Trots drukte Bellatrix op het Duistere Teken op haar linkerarm. De Heer van het Duister zal vast tevreden zijn met haar, nu ze waarschijnlijk de nieuwe schuilplaats van de Orde had ontdekt.
Niet lang daarna werd ze omringt door andere volgelingen van haar Heer. Fenrir Vaalhaar was opgewekt, over twee dagen zou het volle maan zijn. Als hij geluk had, zou hij dan misschien geen dienst hebben en zou hij iemand kunnen bijten. De Heer zou na deze ontdekking vast wat milder gestemd zijn.
Draco leek echter niet zo goed gehumeurd. Zijn gezicht straalde angst uit. Deze gezichtsuitdrukking was al bekend bij de rest, Draco keek nooit zo blij of vereerd als hij zou moeten.

Arthur Wemel was een van de Geheimhouders van de nieuwe schuilplaats geweest, en aangezien Bellatrix hem had gedwongen te vertellen waar deze was, kon zij de andere Dooddoeners naar binnen loodsen. Eenmaal binnen maakten ze alles wat ze tegen kwamen kapot, vermoordde de kat omdat ze dat leuk vonden, en waren hetzelfde van plan met alle aanwezigen. Er was echter slechts maar één lid van de Orde aanwezig, een door tekort aan Wolfsworteldrank verzwakte weerwolf.


Vandaag is realMe gelunchd. Zij was Remus Lupos, een Tovenaar.

Gefeliciteerd, Kayley [Bellatrix van Detta], xDevilbitch [Fenrir Vaalhaar] en MyReflection [Draco Malfidus]. De badside heeft gewonnen! Goed gespeeld!

Andere nog levende spelers: Bodine [Sybilla Zwamdrift], MoonRocker [Minerva Anderling] en Eliros [Rubeus Hagrid].

Speler van het potje: Ik heb getwijfeld tussen Kayley en Bodine. Kayley is [as you all know] een geweldige speelster een heeft dat ook dit potje weer laten zien. Naast dat ze zichzelf een Tovenaar liet lijken, heeft ze het ook voor vooral haar mede-badsider Kirsten opgenomen zonder verdacht te worden gevonden. Iedereen leek het als zoete koek te slikken.
Aan de andere kant had Bodine de badside waarschijnlijk wel door, aangezien ze van de drie keer dat ze mocht scannen, twee keer een badsider eruit heeft gehaald. Bovendien heeft ze haar rol als Waarzegger goed verborgen gehouden voor de badside.
Maar misschien verborg ze haar rol iets te goed, want naast haar stemmen, heeft Bodine niet echt hints gegeven [of ik heb er overheen gelezen, maar dan waren ze wel erg subtiel] waardoor alleen zij iets aan haar rol had. Daarom ga ik toch voor Kayley. Gefeliciteerd!

Nou, guys, dit was mijn eerste ervaring als hoster van Dark Age. Ik vond het hartstikke leuk om te doen, soms een beetje stressvol met fluff's die niet mee wilden werken, en ik hoop dat jullie plezier hadden tijdens het spelen. Gelukkig was een deel van de spelers actief en zijn die er niet/op het eind pas uitgeknikkerd.
Bedankt dat jullie mijn eerste keer hosten goed hebben laten verlopen!
Misschien ben ik niet de beste hoster ooit, maar ik kan jullie verzekeren dat ik mijn best heb gedaan.

Kus,
Emma

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2011 - 20:58:
Het was zo killing om te weten dat Kay en Kirsten badside waren, maar het niet te kunnen zeggen. x.x
Ik ga leren subtiele hints te geven. :]

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 11 jan 2011 - 21:01:
het was echt een leuk potje......
ik baal alleen dat ik het net niet tot het einde heb gehaald....

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 11 jan 2011 - 21:01:
DudeikzeitochdathetKirstenwas!
x.x
Maar goed x]

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2011 - 21:23:
HAHAHAHAHAHA.
Ik was dus vet hard badside, hahaha.
Oké, speler van het potje verdien ik wel niet.
En Emma, je hebt echt goed gehost! Ik ben trots op je, hihi. :3
Vanavond of morgen ergens de puntenlijst aanpassen.
Verder vind ik dat Julia ook best wel goed gespeeld heeft! Elise vond ik een beetje minder dit potje, en dat vond ik zeer jammer. En ik vind het nog altijd spijtig dat Angela er zo vroeg uit lag.
Hoe het ook zij, het was een leuk potje. :3

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 jan 2011 - 21:25:
@ Bo: Doe het net als mij de vorige keer. Open gewoon het vuur. Dat heeft het meeste zin en je krijgt er een heftiger potje door. Het enige is dat je kans hebt om eruit te gaan, maar daarna stemt de rest diegene er waarschijnlijk uit.

Oh, trouwens wel lief om mij te laten leven.

edit: ik moet mijn fluff echt nog een keer schrijven om dan ook te kunnen hosten. Waar is mijn tijd

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 jan 2011 - 21:30:
Het was zo killing om te weten dat Kay en Kirsten badside waren, maar het niet te kunnen zeggen. x.x
Ik ga leren subtiele hints te geven. :]


Ik dacht dat je ook wist dat ik badside was? Maar goed, het was leuk. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2011 - 22:03:
Ik dacht. Ik wí­st niet, want ik had jou niet gescand.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 11 jan 2011 - 22:37:
@Kay; oh, ik wist het wel, dat je een badsider was, ik had alleen geen theorie om het te bewijzen (oké, ik denk altijd dat je badside bent... maar goed) Even... een vraag. Hoezo was ik minder dit potje?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 jan 2011 - 22:47:
@Elise, ik denk omdat je minder actief was dan de vorige keren, tenmiste, dat vond ik.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 jan 2011 - 22:50:
Ja, wat Daan zegt en ook. Vorige potjes was je altijd zeer sterk in wt je zei, en nu was het maar flauwtjes. Dat kan ook aan mij liggen though.
En hoezo denk je altijd dat ik badside ben? Ik ben al even vaak tovenaar als badside geweest.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 jan 2011 - 22:54:
Dat is qua verhouding vaker dan de meeste mensen hier, geloof ik. Maar goed, jij hebt ook minder potjes gespeeld omdat je meestal host. ^^
Ik ga ook maar eens een thema verzinnen zodat ik binnenkort een potje kan hosten, maar eigenlijk heb ik alleen tijd in de vakanties door vioolles en zo.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 jan 2011 - 7:11:
Wacht, nevermind. XD
Ik heb vier van de zes potjes gehost en die overige twee potjes was ik badside. Oeps.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 12 jan 2011 - 7:16:
Lekker slim. ><

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 12 jan 2011 - 16:35:
@Kay; ja, dat dus. En, nou ja, je gedraagt je anders als je badside bent...
En, nou ja, dat klopt ook wel, ik ben was minder actief dit potje. Ik heb nogal veel dingen aan mijn hoofd gehad, geloof ik... :x
Ik maak het volgend potje wel goed.



1 2 3 4 5 6 7 8 9