Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie topic #8

Depressie topic #8

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 23 maart 2011 - 9:29:
-plethuge-



ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 21:52:
Het liefst wel

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 22:06:
Weet je, ik ken je verder niet, dus ik kan er niet echt over oordelen. Ik heb zélf ook geen ervaring met zelfmoordneigingen of verwensingen, dus ik kan ook niet uit eigen ervaring oordelen, maar wel vanuit wat ik mee heb gemaakt in mijn omgeving.
En - weet je het écht zeker? Ik bedoel, als je het echt voelde, zou je dat dan hier zomaar neerzetten? De mensen die ik ken die ermee te kampen hebben, die heb ik nog nooit letterlijk horen zeggen 'was ik maar dood'. Sommigen zeggen helemaal niets, anderen willen 'slapen en pas wakker worden als alles beter is', of zulk soort dingen. Nog maals, ik heb allemaal geen idee, maar als je echt zelfmoord wil plegen, dan zet je dat toch niet zomaar neer? Is het niet meer dat je wil weten of mensen je de moeite waard vinden om tegen te houden? Als je echt voor de volle honderd procent de wereld uit zou willen, zou je dan niet al weg zijn? Zou je dan ook maar iemand de kans geven om iets te vermoeden en je tegen te houden? Vat het alsjeblieft niet op alsof ik zeg dat het een schreeuw om aandacht is, want dat zeg ik niet. Alleen - diep van binnen, zegmaar - wil je niet gewoon weten dat je een plek hebt waar je thuishoort, waar je welkom bent en waar mensen om je geven? Is dat niet meer je bedoeling dan de wereld verlaten? Vat het alsjeblí­éft niet verkeerd op en zeg het maar als ik er helemaal naast zit, maar ik dacht het en dus schreef ik het op en - nu staat het hier.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 22:10:
Nee, sowieso denk ik daar niet aan zelfmoord plegen.
Maar ik zou het liefst niet bestaan.
Ik kwetst toch alleen de mensen om me heen, en doe me zelf er ook mee kwetsten.
Net alsof alles om mij draait?
Maar ik denk steeds alleen aan mij zelf, en breek andere ermee.
Het zou gewoon beter geweest zijn als ik er niet was zeg maar.
Zowieso ben ik tegen zelfmoord dingen hoor
kan ik het uitleggen?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 22:23:
Ja maar like - het is al heel wat dat je weet dat je fout zit, niet? ^^

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 22:31:
Ja maar nu mag mij moeder mij niet meer?
ze is boos om me?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 22:33:
Het is hartstikke normaal voor moeders en dochters om regelmatig ruzie te hebben en boos op elkaar te zijn. Dat betekent niet dat je eigenlijk nog steeds van elkaar houdt, en een klein dingetje aan jou dat misschien niet helemaal perfect is, maakt niet dat zij jouw moeder je niet meer mag. Het is verschrikkelijk dat ze boos is, maar het gaat heus wel weer voorbij en dan is alles weer gewoon goed.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 22:39:
Maar dit is niet de eerste keer, ik kwetst haar steeds met dingen waar ze al genoeg moeite mee heeft?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 22:41:
Natuurlijk is het niet de eerste keer. Wil je weten hoe vaak ik ruzie heb met mijn moeder? Vaak genoeg, hoor. En toch heb ik een hele goede band met haar, ze is echt een supermama en ik weet bijna zeker dat ze ook trots op me is en blij is met mij als dochter. En nee, als ze boos is laat ze dat niet merken en ik kan verschrikkelijk drammen en ook hele brutale opmerkingen maken dus ik denk dat ik ongeveer weet waar jij nu doorheen gaat, maar het komt héíºs wel weer goed. (:

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 22:53:
Ik voel me schudlig tegenover haar, ze doet zo veel voor me.
En an kom ik eraan met haar negeren, alleen omdat ze 1 ding niet deed?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 april 2011 - 23:02:
Hmm, ja. Maar dan ligt de fout dus bij jou, niet? En als de fout bij jou ligt, dan ligt het toch ook bij jou om het op te lossen? Bied je oprechte excuses aan en let er in het vervolg beter op. Je weet wat je zwakke punten zijn, probeer ze onder controle te houden.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 23:04:
Ik zat net te denken aan om sorry te zeggen x'D
En, ja doe ik ook, alleen ik , bah het lukt soms gewoon niet.
Vooral deze tijden lukte het niet.
Werd snel pissig en gewoon alles
Maar nu ga ik denk ik even naar haar toe..

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 21 april 2011 - 23:04:
Ik zat net te denken aan om sorry te zeggen x'D
En, ja doe ik ook, alleen ik , bah het lukt soms gewoon niet.
Vooral deze tijden lukte het niet.
Werd snel pissig en gewoon alles
Maar nu ga ik denk ik even naar haar toe..

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 22 april 2011 - 21:13:
Aysel, je bent een puber. Het hoort erbij dat je het vaker niet eens bent of gaat zijn met je ouders. Dat is niet erg, zelfs als er ruzie van komt. Maar je moet wel weten waar de grenzen liggen en je excuses aanbieden als dat nodig is. Het komt wel goed. Bovendien is het je moeder, die stopt echt niet zomaar van je te houden.

Mine
Mine

Mine is offline

[1755]
Mine zei op 22 april 2011 - 22:01:
Ik sla dadelijk mijn judoleraar.
De hele tijd kritiek geven de hele tijd zeggen dat ik niks goed doe.
Als ik het niet goed doe, waarom win ik dan meestal? Waarom train ik bij de talenten?
Godver, hij trap mij helemaal de grond in en dan kan ik in mijn ogen niks meer goed doen.

ijstheetjuh3
ijstheetjuh3

ijstheetjuh3 is offline

[762]
ijstheetjuh3 zei op 23 april 2011 - 21:25:
Aysel, je bent een puber. Het hoort erbij dat je het vaker niet eens bent of gaat zijn met je ouders. Dat is niet erg, zelfs als er ruzie van komt. Maar je moet wel weten waar de grenzen liggen en je excuses aanbieden als dat nodig is. Het komt wel goed. Bovendien is het je moeder, die stopt echt niet zomaar van je te houden.


Nee, ik voelde me gewoon zo slecht om de dingen dat ze zei enzo, en laatste tijden was/ben ik al heel chagie en snel boos en bla bla x'D
En dat was denk gewoon de grens en ik zat heel erg te janken x'D
Ik heb mijn excuus aangeboden, en ze zei van: Sowieso kan ik niet boos op je blijven.
En ik ben soms/vaak een aansteller xp



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18