Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic III

Het Boekentopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:26:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.

Het oude topic was vol, en ik kon geen nieuwe vinden, dus bij deze.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 nov 2012 - 21:46:
Ik heb daarnet kort even gekeken maar kon het niet vinden. Ik kijk zo nog wel als ik niet meer op mijn mobiel zit. ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 nov 2012 - 21:53:
Als je wilt kan ik je de Master of the Universe-versie mailen, want ik heb hem nog wel ergens.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 nov 2012 - 23:25:
Thanks, maar volgens mij heb ik het al gevonden. Begint het met een typische "ik kijk naar mezelf in de spiegel"-moment?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 nov 2012 - 19:48:
Dat is hem.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 nov 2012 - 20:02:
Ohmijnfuckinggodwateenramp. ._.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 20 nov 2012 - 20:20:
Het ironische is dat het Twilight fanfiction is, die beter verkoopt dan Twilight zelf. :'

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 20 nov 2012 - 20:45:
Gaat het nog steeds over Fiftyshades? Of ben ik nu echt heel scheel aan het doen?

Reading HP and the prisoner of Azkaban.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 20 nov 2012 - 22:45:
Ik lees nu iets van Stefan Zweig, Oostenrijkse schrijver. Hele mooie beschrijvingen, maar al zijn kortverhalen gaan volgens hetzelfde schema: ik-persoon op vakantie in mooi exotisch Italië, ontmoet personen die véél interessanter zijn dan hijzelf, véél interessantere persoon vertelt verhaal aan ik-persoon, ik-persoon sluit af met een gedetailleerde beschrijving van mooi exotisch Italië. Beetje jammer. Ik hoop dat het andere boek dat ik van hem heb leuker is - klinkt sowieso al veelbelovender. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 7 jan 2013 - 13:47:
Ik ben net begonnen in Vloed van Roderik Six en oh mijn God, oh mijn goeie God, het is zo... Wauw. Djezus.

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 8 jan 2013 - 20:11:
Net De Outsiders van John Flanagan gelezen. Dezelfde wereld als de Grijze Jager en het boek is even goed. Jammer dat het tweede boek in de serie nog niet is vertaald, ik kan niet wachten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2013 - 21:28:
Ik lees nu De Zevende Doodszonde van Lisa nogiets, maar het is zo melodramatisch stereotypisch en bleegh. Na ja. (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 jan 2013 - 21:31:
Ik lees nu De Zevende Doodszonde van Lisa nogiets, maar het is zo melodramatisch stereotypisch en bleegh. Na ja. (:

Nouja, never judge a book by its cover, maar de titel alleen al... (:

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 9 jan 2013 - 12:16:
Ik lees nu Nada van Carmen Laforet voor Spaans, en ik vind het echt een vreemd boek. Ik snap er helemaal niks van en het is echt heel krom vertaald.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 jan 2013 - 16:55:
Ik lees nog steeds De Zevende Doodzonde, omdat ik altijd moeite heb met boeken wegleggen en ik heb 't nou toch al bijna uit.
In ieder geval - het enige wat ik leuk vind aan het boek, is dat ik nog steeds niet weet hoe het allemaal precies in elkaar steekt. Verder is het een verzameling van stereotypische clichépersonages, veel te veel gezeur over "oh jee de resercheur is zo sexy" and more of the kind. Verder staat het vol met taal- en grammaticafouten (hoewel dat natuurlijk kan zijn omdat het een vertaling is).
Dus ik dacht: ik ga eens resenties opzoeken, kijken of ik gewoon aan het zeuren ben, of dat mensen hetzelfde vinden als ik. Dus ik uitzoeken hoe het boek origineel heet (Shiver) en het eerste "review" dat ik vind zegt (in complete afwezigheid van hoofdletters en met een ernstig tekort aan leestekens): stom boek, want het plot schiet van de ene naar de andere kant en er is te weinig romantiek.
Well okay.
Ah. De rest van de mensen is het grotendeels met me eens. In ieder geval degene die d'r commentaar in fatsoenlijk Engels kunnen plaatsen.
Blablabla sorry.

EDIT; ah, er zijn ook mensen die het toch wel een goed boek vonden. Okay.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 22 jan 2013 - 17:48:
Iedereen moet Vloed van Roderik Six lezen. MOET.
Like, I'm not even kidding. Dit is het soort boek dat ik zou willen schrijven.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12