Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic III

Het Boekentopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:26:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.

Het oude topic was vol, en ik kon geen nieuwe vinden, dus bij deze.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 31 mei 2014 - 11:42:
Ik heb van Teddy Pratchett alleen nog maar Good Omens gelezen (en die is samen met Neil Gaiman), maar die was wel ontzettend goed!

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 31 mei 2014 - 11:45:
Hihi, Teddy Pratchett.

Ik heb de Fallen serie... daar kom ik niet doorheen. De eerste hoofdstukken gaan wel... maar dan gebeuren er gekke dingen en snap ik er niets meer van.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juni 2014 - 0:21:
@Emma: Mijn main homegirl heeft bijna alles van hem gelezen. Maar verder weet ik er niets over.

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 2 juni 2014 - 15:26:
Ik ben les miserables van Victor Hugo aan het lezen.
heel oud boek en zeker het begin is moeilijk om doorheen te komen, maar het is nog steeds lekker relevant :'

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 2 juni 2014 - 15:52:
Les Mis. om het af te korten: houdt het vol, het einde is goud waard!
Ik heb het zowaar in 2 dagen uitgelezen!

Fault in our stars staat nu in mijn boekenkast, 1e hoofdstuk al gelezen. Dank voor de tip! Geweldig verhaal!

Een relatief onbekende serie:
Joanne Harris.
Vuurvolk, Runevuur en het derde deel is nog niet vertaalt naar het Nederlands: The Gospel of Loki.
Voor de mensen die van fantasy houden. Van de Noordse mythelogie en van een goeie dosis spanning en humor.
Absolute aanrader!

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 2 juni 2014 - 16:29:
Ik ben begonnen in de Shatter Me serie, en ik moet tot mijn spijt toegeven dat ik het heb opgegeven en dat ik waarschijnlijk het 3e deel (Ignite Me) niet eens ga proberen zoeken. Het begon zo veelbelovend en de eerste helft van het eerste boek is fantastisch, en daarna draait het hele verhaal 180 graden en de prachtige schrijfstijl gaat helemaal verloren, enenen... het voelde als een slechte Twilight fanfiction. And that made me really really sad.

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 2 juni 2014 - 16:37:
Ja, na het beetje struggelende begin van Les Mis, was ik al heeel snel op de helft (: Ik maak het mezelf ook moeilijker door het in het engels te willen lezen en een tentamen periode die er bijna aan komt :'

Wat de Shatter Me serie betreft ben ik het helemaal eens ! Ik heb deel twee niet eens gelezen...

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 2 juni 2014 - 16:48:
HET LIGT DUS NIET AAN MIJ. <3
Oyoooo, het tweede deel is écht slecht. Het deed me denken "dus dit is wat er gebeurt als Mockingjay geschreven wordt door Stephenie Meyer nadat ze een hele nacht X-Men films heeft gekeken..."

justAgirl
justAgirl

justAgirl is offline

[39]
justAgirl zei op 2 juni 2014 - 16:54:
Ik dacht ook dat het aan mij was, na het lezen van sommige recensies ...
maar wow, ben ik even blij dat ik er niet in begonnen ben..
Stephanie Meyer's mockingjay met een vleugje x-men, zou ik niet vrijwillig uit de bibliotheek halen.. :'

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 juni 2014 - 21:11:
Ik heb net The Spectacular Now van Tim Tharp gelezen. Wat een deprimerend boek. Het is fenomenaal geschreven, maar het hoofdpersonage breekt mijn hart aan één stuk door en het open einde maakte me er niet gelukkiger op.
Ik raad 't aan als je tegen een open einde kan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juni 2014 - 22:24:
Ik heb net The Spectacular Now van Tim Tharp gelezen. Wat een deprimerend boek. Het is fenomenaal geschreven, maar het hoofdpersonage breekt mijn hart aan één stuk door en het open einde maakte me er niet gelukkiger op.
Ik raad 't aan als je tegen een open einde kan.


Dit klinkt iets voor mij!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 juni 2014 - 13:48:
Ik heb Vloed net uit, en ik vond hem wel mooi, en inderdaad rauw, maar ik was niet heel erg weggeblazen. Misschien dat ik hem inderdaad opnieuw moet lezen, though, want spoiler #2 had ik niet echt door. Maar nu ga ik eerst eindelijk aan The Ocean at the End of the Lane van Neil Gaiman beginnen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 juni 2014 - 18:28:
Ik heb een stukje gelezen, heel klein stukje, en vokgens mij ging het erover dat de wereld op de rug van een schildpad zat of iets in die trant.
Volgens mij heb ik die zelfs gelezen... maar ik mag Terry Pratchett niet zo, zijn manier van fantasy ligt me niet.
Ik lees nu Game of Thrones, het derde deel, en ik erger me een beetje aan al zijn dithebbenzeaan-beschrijvingen, maar het is spannend, dus ik kom er wel goed doorheen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 9 juni 2014 - 18:36:
Game of Thrones, ik heb geprobeerd het te lezen, maar het is taaie kost voor mij. Ik lees liever iets met meer vaart, en toch iets minder gecompliceerde ineens-familie-of-vijand dingen.
Al vindt ik de serie (tv) wel goed neergezet.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 juni 2014 - 16:17:
Ik hoor dat wel vaker, dat het een moeilijk boek is om te lezen. Al heb ik er blijkbaar helemaal geen moeite mee.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17