Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic III

Het Boekentopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:26:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.

Het oude topic was vol, en ik kon geen nieuwe vinden, dus bij deze.



NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 17 juni 2013 - 14:10:
Ik lees Starters van Lissa Price. De cover is echt geweldig en het verhaal is echt heel uniek. I like it so far.

Al moet ik echt meer gaan lezen, tho.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 17 juni 2013 - 14:28:
Ik lees Dimitri Verhulst, de intrede van Christus in Brussel. Hij heeft zo'n coole manier van verwoorden.

JustDream
JustDream

JustDream is offline

[446]
JustDream zei op 9 aug 2013 - 11:53:
Ik ben momenteel Dexter Is Delicious van Jeff Lindsay aan het lezen. Geweldige boeken vind ik ze, de Dexter serie

MidnightLuna
MidnightLuna

MidnightLuna is offline

[39]
MidnightLuna zei op 24 aug 2013 - 19:03:
Ik lees het boek 'Ik zal er zijn' van Holly Goldberg Sloan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 aug 2013 - 22:35:
Ik lees the art of fielding, bevalt tot nu toe, maar ik ben nog niet zo ver.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 29 aug 2013 - 20:21:
Ik lees Gevangen en het is de eerste keer dat ik iets van Stephen King lees.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 april 2014 - 9:23:
Jongerenboek, dystopische wereld, drugs.
De hele aarde is overstroomd door onophoudelijke regen en 4 studenten zitten vast in hun peda en moeten daar al maanden zien te overleven, en doorheen het boek leer je met flashbacks meer over hun verhaal en hun geschiedenis met elkaar.
Het is allemaal onvoorstelbaar rauw en echt. Er zitten stukken in waar je maag van omdraait en de personages spatten gewoon van het papier. En het zijn ABSOLUUT geen Mary Sues.
En er is een nieuw soort drugs dat ze roken, Ultra, en dan beschrijft hij de meest vreemde trips op een manier dat je het als lezer bijna zelf voelt.

Fucking w a u w
'cuz I like keeping my promises: gevraagd voor mijn verjaardag, gekregen en gelezen. (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 april 2014 - 0:14:
(...)'cuz I like keeping my promises: gevraagd voor mijn verjaardag, gekregen en gelezen. (:

-ziet dit nu pas-
Enenenenenenen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 april 2014 - 10:17:
(...)
-ziet dit nu pas-
Enenenenenenen?
Het las heel vlot en fijn. De hoofdpersoon kon ik niet altijd even goed hebben, maar dat was eigenlijk totaal niet storend. Ik heb het in een ruk uitgelezen, maar dat was misschien te snel aangezien ik met een grote vraag bleef zitten (of twee, eigenlijk), waar ik waarschijnlijk dus overheen heb gelezen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 april 2014 - 10:23:
Ask me! ;D

Btw, ik lees Shatter Me van Tahereh Mafi en OH GOOD LORD THE FEELS.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 april 2014 - 10:27:
(Spoileralert en zo)

Alle studentenkamers waren zo intact dat iedereenw aarschijnlijk met enorme haast is vertrokken. Waarom zijn zij allemaal niet gegaan? En waarom die enorme haast als het water hen nog niet bereikt had?
En ik snap nog steeds niet waarom Nina nou precies gedaan heeft wat ze gedaan heeft.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 april 2014 - 10:49:
De vier zijn sowieso al bijna volkomen afgezonderd van hun medebewoners, een beetje "wij tegen de wereld". Ze vormen een mini-cult en als het begint te regenen en de andere studenten hun biezen pakken (want de stad loopt onder dus elke normale mens keert dan terug naar huis), blijven ze achter omdat ze het toch best vinden om daar alleen te zijn. Ze hebben geen van allen een sterke motivatie om weg te gaan, want in Torres is er drank en Ultra. Ze beseffen niet wat er gaat gebeuren, en wanneer het te laat is kan het hen al lang niet meer schelen.

En herlees het boek anders nog eens, want (SPOILER ALERT) ik heb het drie keer moeten herlezen om te beseffen dat Nina niet bestaat. Ze is de splitsing van Victor.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 april 2014 - 10:53:
He maar, zij is er toch ook al voordat hij Ultra gebruikt?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 29 april 2014 - 10:59:
Ik lees Gevangen en het is de eerste keer dat ik iets van Stephen King lees.


Ik was even bijzonder confused, maar deze post blijkt gewoon al een jaar oud te zijn!

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 april 2014 - 11:19:
He maar, zij is er toch ook al voordat hij Ultra gebruikt?

Ik las een recensie dat Nina soortvan het Id van zijn Ego is, en dat hij haar na zijn eerste keer Ultra een naam en een gezicht gaf en dat zijn herinneringen daarna door elkaar vloeiden en hij haar overal in verwerkte. Fight Club-esque.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14