Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic III

Het Boekentopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:26:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.

Het oude topic was vol, en ik kon geen nieuwe vinden, dus bij deze.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 mei 2014 - 23:32:
M'n boek ruikt zo lekker naar boek. :3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 mei 2014 - 2:45:
Ik ving Game Of Thrones een heel rustig boek en heel realistisch geschreven.
Ook vind ik inderdaad Harry Potter fijn. Ik krijg de Engelse boeken boor mijn verjaardag maar ze staan voorlopig nog niet op mijn boeken- leeslijstje.
Na GoT kom the Mortal Instrument namelijk, waarvan ik nog geen idee en waar het over gaat (en dat wil ik zo houden)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 mei 2014 - 11:11:
Hé, zo doe ik 't ook altijd, Jenn! Als je weet waar het over gaat is zo veel van de spanning er al af.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 19:53:
@Bodine klopt, zo is het veel leuker. Dat wou ik eerst ook met Divergent doen, maar toen zag ik de trailer ergens per ongeluk en nu weet ik al waar het over gaat.
Het is zo jammer dat ik dat soort boeken nooit kan vinden voordat er een film / serie voor gemaakt word

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 20:00:
@Jenn: Ik kijk altijd hier en blijf over het algemeen weg van trailers.

Het laatste boek dat ik gelezen heb, is Attachments van Rainbow Rowell. Dat was echt een ongelofelijk schattig verhaal, waarbij je gewoon echt bladzijde na bladzijde hoopt dat het hoofdpersonage en het meisje uiteindelijk samen komen omdat hij zo heerlijk awkward is. En het is ook echt geschreven op een manier die heel erg van deze tijd is en goed past bij wat ik leuk vind.
Nu ben ik Fangirl van haar aan het lezen en dat is ook echt héél leuk so far! :3

(Niet dat ik veel tijd heb om te lezen, eigenlijk alleen maar op de trein en tram naar en van school.)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 21:18:
@Kayley Dankje

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 26 mei 2014 - 21:21:
Ik weet niet wat er allemaal in de vorige pagina's van dit topic stond en/of wat er in andere topics stond, dus ik ga het gewoon zeggen.

Ik heb laatst in de bios Divergent gekeken en daarna wilde ik de boeken gaan lezen omdat ik wilde weten hoe het verder zou gaan. Voor de mensen die de film hebben gezien, maar nog niet de boeken hebben gelezen, ga de boeken lezen, want de film heeft zoveel veranderd en zoveel weggelaten dat maar 10% van de film overeenkomt met het eerste boek.

Ook lees je snel door de boeken heen, ik wilde steeds verder lezen ook al wist ik dat ik iets moest gaan doen 'nog een minuutje doorlezen'...

Dus als je van actie in boeken houdt, dan is dit echt een aanrader!

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 27 mei 2014 - 13:19:
Ik ben het met HaiiroNoNeko eens. De film vond ik heel erg goed, maar heeft niet (zoals gewoonlijk) zoveel overeen met het boek.
Over een schrijver die ik sinds dit jaar helemaal grandioos vindt: Dan Brwon.
Ik weet dat veel mensen met hem weglopen, en terecht.
Het zijn boeken waar je bijna elk hoofdstuk op het verkeerde been wordt gezet, en uiteindelijk alles doodsimpel blijkt te zijn. Eveneens zit er romantiek in én spanning!
Om maar te zwijgen van actie.
Momenteel heb ik Inferno en het Bermini Mysterie gelezen. En werkelijkwaar de boeken spelen zich in minder dan een dag tijd af. Zonder dat het ook maar een seconde saai wordt.
Dus bij deze: Dan Brown voor de briljanten onder ons!
Leerzaam, leuk, spannend, romantiek, mooi, beeldend geschreven.
En dus danig realistisch dat het naat het onmogelijke neigt.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 27 mei 2014 - 13:34:
Ik heb volgens mij alle boeken van Dan Brown gelezen. Ze zijn echt geweldig en ik hou ook echt van dat soort boeken. Dus ik ga mee in jouw mening over hem, Rebella

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 31 mei 2014 - 2:42:
Oh, iemand trouwens de film Abraham Lincoln, Vampire Hunter gezien? Hier is blijkbaar ook een boek van... ik kwam 'm toevallig tegen in een kleine boekenwinkel toen ik met mijn oude opleiding in Bath was en ik was meteen verkocht... (dat boek trouwens ook ;P)

En ik probeer Beautiful Creatures te lezen, maar ik heb moeite om erin te komen...

En als ik Game of Thrones heb afgekeken (als het einde van seizoen 4 er is) dan ga ik onderhand ook maar eens in die boeken beginnen...

Mijn vriend leest trouwens graag boeken van Robin Hobb, die zou ik ook nog wel willen lezen... ze zien er in ieder geval interessant uit!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 31 mei 2014 - 7:56:
Mijn zusje leest de boeken van Robin Hobb heel graag. Ze is helemaal verslaafd aan al die fantasie enz. Ik zelf kom er niet doorheen, want 1. Het zijn pillen van zo'n 700 blz en 2. Fantasie is niet mijn thema

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 mei 2014 - 9:14:
Het Lief leest veel, maar dan ook echt veel, Terry Pratchett. Iemand daar ervaring mee?

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 31 mei 2014 - 9:24:
Ik heb wel van hem gehoord, maar nog nooit iets van hem gelezen. Wat voor soort boeken zijn het over het algemeen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 mei 2014 - 9:41:
Ik heb een stukje gelezen, heel klein stukje, en vokgens mij ging het erover dat de wereld op de rug van een schildpad zat of iets in die trant.

HaiiroNoNeko
HaiiroNoNeko

HaiiroNoNeko is offline

[269]
HaiiroNoNeko zei op 31 mei 2014 - 11:25:
Oeh, klinkt interessant ^^
Ik heb nog een Bol bon van €10,- van toen ik moest stoppen met werk, misschien wel voor die boeken gebruiken :3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16