Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » EK-topic

EK-topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 mei 2012 - 18:26:
Juuuuust wondering... Wie kijkt er al uit naar het EK voetbal? ;p



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 mei 2012 - 18:45:
Ikke! :'D

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 27 mei 2012 - 22:56:
Zeker!

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 28 mei 2012 - 10:44:
Ik hoor eigenlijk helemaal niet te reageren in dit topic, maar: jaiks, voetbal. Al zal ik natuurlijk wel van alles op de hoogte blijven, want that's what happens als je vriendje de grootste voetbalfanaat van Leuven en omstreken is. :'D

Ik moet dus ook van hem zeggen dat ik bijgevolg voor Portugal en Frankrijk ben. En dat de match Portugal-Nederland al in mijn agenda aangestipt staat. En misschien voor rivaliteit op het forum kan zorgen.

...aldus het vriendje.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 mei 2012 - 10:56:
BAH, toch niet FRANKRIJK?? --' Wie kan er na het voorbije WK voor Frankrijk supporteren en zichzelf nog een voetbalfan noemen?

Spain all the way hierzo

Edit;
En, like. Portugal speelt in groep B met Duitsland én Nederland. Portugal is kinda fucked als je het mij vraagt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 mei 2012 - 12:09:
@ Natascha: Haha _o_
En Nederland heeft het niet per se nodig om Portugal - Nederland te winnen om naar de kwartfinales te komen, dus die rivaliteit zal wel meevallen.
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als ze als beste uit de poule komen omdat ze dan tegen de tweede van poule A moeten spelen, maar het is niet noodzakelijk.
Ik ben wel benieuwd wie er uit poule A komt.
Polen doet natuurlijk pas voor de tweede keer mee en ik ken lang niet al hun spelers, maar Przemyslaw Tyton (die nog niet in de selectie zat toen ze vier jaar geleden na de eerste ronde eruit gezet werden) ken ik in ieder geval wel heel goed uit de Nederlandse competitie. Ze staan niet al te hoog op de FIFA world ranking (66ste, laagste uit de poule), maar ik denk niet dat ze geheel kansloos zijn in hun poule als de spelers die ik niet ken niet dramatisch veel slechter zijn dan de rest. Polen heeft maar drie interlands verloren de laatste anderhalf jaar. (Wel veel gelijk gespeeld, waaronder tegen Duitsland.)

Van Griekenland heb ik geen flauw idee wat ik moet verwachten: acht jaar geleden won het nog (voor de eerste keer) het EK, vier jaar later verliest het alle wedstrijden in de eerste ronde en wordt het er meteen uitgeknikkerd. Ze staan wel nog veertiende op de ranglijst, en sinds januari 2011 hebben ze nog maar één interland (tegen Roemenië ) verloren. (Wel ook veel gelijk gespeeld, maar alsnog.)
(Ze hebben overigens 29 maart 2011 tegen een poule-genoot gespeeld, namelijk Polen, en dat eindigde in 0 - 0. Ook hebben ze op 11 november 2011 nog tegen Rusland gespeeld, dat werd 1 - 1.)

Rusland heeft natuurlijk Dick Advocaat als bondscoach. Ik denk dat Rusland favoriet is uit poule A, vier jaar geleden hebben ze Nederland nog uitgeschakeld in de kwartfinales en ze hebben simpelweg meer ervaring dan de andere landen. Bovendien staan ze ook nog als hoogste op de ranglijst (11e).
Ook Rusland heeft de laatste anderhalf jaar maar één interland verloren.
(En ze hebben op 29 februari 2012 nog 2 - 0 van onze poule-genoot Denemarken gewonnen.)

Van Tsjechië weet ik eigenlijk niet zoveel, behalve dat ze 33ste staan op de ranglijst en dat hun vorige generatie aan voetballers eigenlijk een van hun sterkste was. (Toen stonden ze ook 2e op de ranglijst.)
Petr Cech (van Chelsea) en Milan Baros ken ik wel, maar ik moet bekennen dat ik verder niet zo bekend ben met hun team. Wat zij gaan doen, wordt dus waarschijnlijk een complete verrassing, maar dat is ook wel eens leuk
^-^

Overigens: het speelschema.

Oh, ik ben trouwens nog niet geheel overtuigd van Portugal - Frankrijk. Frankrijk gaat het niet zo makkelijk krijgen met Italië, Spanje en Engeland.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 mei 2012 - 13:07:
Wow, Emma, wat een verhaal. o.o
Idunno. Ik kijk meestal de wedstrijden van Nederland wel. En ik verder bereid ik me voor op de Spanje-fanatiekheid hier op het forum, net als twee jaar terug. Ookal is Danique er niet meer.
Ik snap verder nauwelijks iets van voetbal. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 mei 2012 - 13:14:
Ja, poule A heb ik ook niet meteen zicht op... Griekenland, mweh. Van Tsjechië ken ik alleen Pudil omdat die bij Genk speelt, en uiteraard Cech omdat die doelman is bij Chelsea. Rusland speelde 4 jaar geleden nog de halve finale en ze zijn inderdaad favoriet in hun groep. Maar ik denk dat Polen best een kans maakt en zich flink zal verweren.
Poule B, dat wordt Nederland en Duitsland. Portugal is goed (wat wil je, met 4 spelers van Real Madrid ^_^) maar ik zie ze hier geen ticket naar de kwartfinale uit de brand sleuren. En dan Denemarken, nee.
Poule C, Spanje, adí´h. En waarschijnlijk Italië. Kroatië weet ik niet genoeg over, maar ik ga gewoon voor Italië. Ierland sowieso niet, die doen het nauwelijks beter dan België wat betreft EK en WK.
En poule D sowieso Engeland, anders is er iets heel erg mis. Oekraïne doet alleen mee omdat ze gastland zijn, daar verwacht ik geen mirakels. En ik heb wel een goed gevoel bij Zweden. Frankrijk gun ik het gewoon niet na hun geklungel op het WK, en omdat mijn neefje onuitstaanbaar patriotisch en triomfantelijk gaat doen als Frankrijk weer eens goed zou spelen. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 mei 2012 - 13:16:
@ Bodine: Ik vind voetbal echt een geweldige sport. Ik ben er zelf vrij slecht in though.
En ik ben lekker nationalistisch voor Nederland

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 mei 2012 - 13:21:
Hahaha, als ik nationalistisch wil doen in voetbal, mag ik nog wel een paar generaties wachten In België kunnen ze alleen tennissen en fietsen.
Dus ik supporter sinds jaar en dag voor Spanje. Zelfs toen ik een vriendje had die hardcore Deutschlandfan was, en in dezelfde kamer met mijn Franse en Argentijnse familie.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 mei 2012 - 14:14:
Ik heb twee jaar geleden de WK-finale gekeken als enige Nederlander tussen een familie Spanjaarden. Niet leuk.

En nog even mijn onbelangrijke mening over poule B. Hoewel het natuurlijk een poule is met erg sterke tegenstanders, denk ik dat Nederland zeker een kans maakt. Vorig jaar was niet een geweldig jaar *denkt beschaamd terug aan de wedstrijd tegen Duitsland* maar het team is nu weer in betere vorm.
Sowieso heeft het Nederlandse team een goed verleden wat betreft de poules. Nederland heeft zich één keer niet geplaatst voor het EK, maar daarnaast zich ook slechts één keer niet naar de kwartfinales gespeeld.
Tijdens het WK twee jaar geleden leken alle tegenstanders één tactiek te delen: het voor Van Persie onmogelijk maken om aan de bal te komen. Van Persie heeft echt super veel kritiek gekregen in die periode, en hij was misschien ook niet op z'n best, maar hij werd echt grandioos veel meer dwarsgezeten door de tegenstanders dan zijn medespelers. Toen was Robben echter niet helemaal fit, maar als ik me niet vergis, is dat nu wat beter?
In ieder geval, als Robben echt weer fit is, dan kan men zich niet permitteren om zoveel verdediging op Van Persie te zetten, waardoor hij hopelijk ook weer wat meer zijn spel kan spelen. If so, worden de kansen van Nederland weer best veel groter.
Ik vind het overigens jammer dat Siem de Jong niet in de selectie zit, maar ik ben wel ongelooflijk blij dat Ron Vlaar eindelijk er wel bij hoort! ^-^

Denemarken. Nah, niet zoveel vertrouwen in. In een andere poule hadden ze misschien kans gemaakt, maar het zal me echt nul verbazen als ze nu als laatste eindigen. Morten Olsen (bondscoach) zegt dat ze echt strijden voor een van de plekken in de kwartfinales, maar ik denk echt niet dat dat erin zit. Junker, Schöne, Poulsen, Eriksen en Boilesen spelen in de Nederlandse competitie en zeker de twee laatste zijn niet mis, maar de rest van de poule is gewoon te sterk voor ze.

Portugal heeft tot nu toe altijd de eerste ronde overleefd. Ik denk dat ze echt een goede kans hebben om door te gaan, of het in ieder geval een stuk lastiger gaan maken voor Nederland.
Ik betwijfel of ze zich überhaupt zorgen maken over Nederland. Laatste keer dat Nederland Portugal heeft verslagen? 16 oktober 1991 voor een EK-kwalificatie met een niet al te overtuigende 1 - 0. Ik denk dat ze meer vrezen voor Denemarken en zeker voor Duitsland.
Wat ongelooflijk in het nadeel van Portugal kan werken, is dat ze veel te afhankelijk zijn van Christiano Ronaldo. Als deze jongeman geblesseerd raakt, schat ik hun kansen echt klein in. Nani kan misschien dan nog wel een keer het net vinden, maar nee, hun aanval stelt dan echt heel veel minder voor.

En dan rest ons Duitsland nog. Het is dat ze een paar maandjes geleden van Frankrijk hebben verloren dat ik er nog enigszins hoop ik heb dat Oranje enige weerstand kan bieden, want de laatste twee jaren zijn ze echt in een belachelijk goede vorm. Ik denk niet dat het ze gemakkelijk af zal gaan, maar het zal me niet verbazen als Duitsland degene is uit poules A en B die de finale bereikt.

Ik val jullie nog wel ik keer lastig met mijn mening over poules C en D, maar ik ga nu eerst scheikunde doen --'

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 28 mei 2012 - 14:33:
Emma, moest ik kunnen, ik zou je nooit voorstellen aan mijn vriend want ik denk dat hij spontaan verliefd op je wordt als hij een meisje tegenkomt die zoveel over voetbal kent. _o_

Ik ken zelf geen zak van voetbal. Ga het EK ook wel volgen, omdat ik blijkbaar net als Vespertine met een voetbalfanaat samen ben. ('Schat, is er een tv in het hotel als we op vakantie zijn?' - 'Ik weet niet. Waarom?'- 'Maaaaar het is het EK....' *facepalm*)

En als vriendinnetje van ben ik supportster van Engeland. Want die brengen het mooiste voetbal. Enfin, volgens mijn kenner toch. -_-

En mijn papa is superhard voor Nederland. Als die spelen, zit hij altijd in z'n knaloranje t-shirt voor de tv en mag niemand hem storen. En heel het straat weet het dan als Nederland gescoord heeft.

Maar voor de rest doet het mij niets, voetbal. (Al moet ik wel zeggen dat ik er toch stiekem kan van genieten om het vriendje te zien voetballen, zo in tenuetje en dan is die zo autoritair en kan die zo brullen enenenen... Maar ik dwaal af. )

En als Engeland niet wint, euhm, dat de ploeg met het meeste knappe voetballers moge winnen. Het oog wilt ook wat. En dat ze allemaal hun shirts moge uitdoen na elke match. Keuring is much needed.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 mei 2012 - 16:19:
Haha _o_

Ik ga in Griekenland ook zeker naar het EK kijken. Ik denk niet dat mijn reisgenoten het geweldig gaan vinden als ik alles ga kijken, dus ik heb maar even geselecteerd wat ik sowieso wil zien: Nederland - Denemarken, Duitsland - Portugal, Spanje - Italië, en Frankrijk - Engeland, als we dan niet in het vliegtuig zitten. De elfde reizen we weer terug, maar ik weet niet hoe laat _o_
Als ik deze wedstrijden niet kan kijken, ga ik denk ik naar huis sms'en en mijn papa dwingen ze voor me op te nemen x)

En als je voor het meest knappe team gaat, denk ik niet dat je voor Nederland zal zijn. ;'

Trouwens, nog even toevoegend aan het anti-Frankrijkheid: Het vorige EK lag Frankrijk er al de eerste ronde uit. Ze zat met Nederland in de poule C, Oranje werd eerste met 9 punten (maximale score) en Frankrijk werd laatste met één punt, aangezien het alleen tegen Roemenië gelijk had kunnen spelen (0 - 0).

Oh, en ik ben boos op Juventus. Eljero Elia heeft daar nu een contract, maar hij komt echt bijna niet aan spelen toe. Hij is dan nu ook geen deel van de selectie voor het EK. Maar ik weet heel erg zeker dat als ze Elia vaker hadden laten spelen, hij zich meer had kunnen ontwikkelen, hij nog steeds bij de selectie had gezeten en een belangrijke speler voor Nederland had kunnen worden. Hij is echt getalenteerd.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 mei 2012 - 9:42:
En als Engeland niet wint, euhm, dat de ploeg met het meeste knappe voetballers moge winnen. Het oog wilt ook wat. En dat ze allemaal hun shirts moge uitdoen na elke match. Keuring is much needed.
I second that. _o_ Ik als voetballeek vind dat het oog ook wel wat mag hebben, aangezien dat het enige is dat ik aan voetbal wel weet te appreciëren. :'D Overigens: ik las jouw reactie voor aan mijn kenner hier: "Yeah right." :'D Nou.

Trouwens: Nederland is totaal anders dan België wat betreft voetbal. Ik denk dat als België enigszins kans maakte, dat er ook wat meer voetbalsupporters zouden zijn in België. ...hoewel ik niet denk dat we ooit zullen kunnen tippen aan de oranjegekte. :'D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 mei 2012 - 10:50:
Waarschijnlijk interesseert het niemand, maar ik ga gewoon vrolijk praten over poule C, want dan hoef ik even niet te denken aan mijn scheikunde-examen dat ik in minder dan drie uur heb.

Spanje, ik denk dat ik daar niet zo heel veel over hoef te zeggen. Er zal echt iets dramatisch mis moeten gaan als zij niet door de eerste ronde heen komen. Ze gaan het echter wel moeilijker krijgen dan normaal: Puyol kan natuurlijk niet mee door de operatie aan zijn knie en dat zal een verlies zijn en Villa is nog niet hersteld van zijn beenbreuk, maar ik denk dat ze die klap wel op kunnen vangen. Ze hebben altijd geweldige voetballers als hun keeper Casillas en middenvelder Fí¡bregas, en misschien schopt Torres wel weer een keertje een balletje het net in. (Torres valt me echt tegen sinds hij zijn haar heeft laten knippen. Laat je haar weer groeien, misschien wordt je voetbal dan weer beter. _o_)

Maar als er een team uit deze poule het lukt om alsnog Spanje onder de duim te krijgen, denk ik dat dat Italië zou zijn. Het team is sterk veranderd sinds het WK. Het team is jonger geworden, en ik denk dat dit nieuwe team ook meer kansen heeft dan dat van het WK. Bovendien is Buffon weer een stuk beter gaan spelen de laatste tijd.

Kroatië is zichzelf weliswaar heel erg aan het verbeteren, maar ik denk alsnog dat dit EK te vroeg is voor hen om ver te komen. In acht dagen drie wedstrijden spelen is ongelooflijk zwaar, en tussen de wedstrijden tegen Italië en Spanje hebben ze maar drie dagen rust. Ik zal me niet verbazen als ze tegen Spanje, hun laatste wedstrijd, simpelweg kapot zijn.

Ierland. Eerlijk? Stiekem zou ik willen dat ze heel veel wedstrijden te spelen krijgen omdat ik het gewoon super gaaf zou vinden om hun volkslied zo vaak mogelijk in zo'n stadion te horen
Maar of dat realistisch is wat betreft hun voetbalkwaliteiten: nee. Die drie wedstrijden is de eerste ronde zullen erg waarschijnlijk de enige zijn die ze zullen spelen dit EK. Het is echter wel al een vooruitgang dat ze zich hebben geplaatst, dat is ze al niet meer gelukt sinds 1988, dus misschien zit er een stijgende lijn in en kunnen we over een paar jaar wat meer van ze verwachten. Maar op dit moment is Spanje en Italië verslaan denk ik toch echt te hoog voor ze gegrepen.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 mei 2012 - 14:40:
Hoeveel jullie van voetbal weten, ik vind dat fantastisch. Omdat bij ons thuis niemand zich daarmee bezig hield, dus niemand weet er iets van. En jullie klinken echt even fanatiek als mijn vriendje - en dat wil echt héél wat zeggen. <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10