Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #12

Depressie-topic #12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 aug 2012 - 22:09:
Lucht je hart. <3



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 21 aug 2012 - 18:12:
Eigenlijk vind ik leeftijd niet zo belangrijk, en we kunnen altijd goed praten, hij is lief, en intelligent. Maar de ander is eerder fysiek aantrekkelijk, ook heel lief, en woont dichterbij.
Het is dus, dat ik niet op mannen val, maar ik houd wel van 'm. Op de een of andere vage manier. Van de ander dan weer niet echt. Toch hebben ze allebei iets.
Eigenlijk zou ik voor het eerste gaan, maar ik wil de ander ook weer niet kwijt...

misschien moet je, als je daar zin in hebt, het maar eens helemaal uitleggen. daar zijn deze topics uiteindelijk voor :' en dan kunnen we met meer mensen brainstormen, of je over je kopje aaien en zeggen 'wat stom'. misschien helpt het, misschien niet, maar het kan geen kwaad.
(of je hoeft het zelfs niet te posten, maar als je het eens allemaal opschrijft zoals je het aan iemand anders zou uitleggen, dan zie je het soms opeens veel duidelijker.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 aug 2012 - 18:15:
Hoe groot is het leeftijdsverschil? En hoe groot is de afstand?

En op wat voor manier houd je van hem? Je kan best van iemand houden zonder dat het op een romantische manier is.
Maar als je voor een kiest, betekent het toch niet automatisch dat je de ander kwijt raakt? Vrienden blijven is toch mogelijk?

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 21 aug 2012 - 18:23:
True, maar ik ben bang dat ik mensen kwets.
Het leeftijdsverschil valt mee. 6 jaar is niet heel veel. Alleen woont-ie wel aan de andere kant van Nederland...

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 21 aug 2012 - 19:43:
@Monster:
Ten eerste: *majorgigaplet* <3
Ten tweede: ik vind dat Doriens laatste post rond het muntje voor herhaling vatbaar is, want ik sluit me er helemaal bij aan. Liefde en vriendschap zijn niet genoeg om een lange, vaste relatie te blijven dragen en zeker niet als de aantrekkingskracht niet even groot is of meer is na een tijdje, voor een van de twee.
En ten derde wil ik nog even zeggen dat ik denk dat je in je hoofd je keuze al gemaakt hebt? ._. Zoals je beide "opties" in je post omschrijft, kreeg ik de indruk dat je persoonlijk ook wel liever voor optie 2 gaat, aangezien je de eerste vooral lijkt te omschrijven als "onmogelijk" of "liever niet". Of interpreteer ik dat helemaal fout? *knuffelt*
In elk geval: veel succes met uitzoeken wat je precies wil! Onthoud dat één iemand kwetsen door die persoon eerlijk en oprecht af te wijzen veel menswaardiger is dan beide opties aan het lijntje te houden, omdat je hen gewoon allebei niet wilt kwetsen. Want dan kwets je iemand toch net het allerhardst, uiteindelijk. =(

@Carlina nog even: I feel you. _o_ Maar als je merkt dat er in je groepje geen ruimte is voor een gesprek over die dingen, dan zou ik inderdaad proberen te relativeren. Zij wil er niet over praten of gewoon niet luisteren? Dan moet je haar denk ik nog even haar zin laten doen. Ooit gaat zo'n relatie wel zorgen dat tot haar doordringt dat ze voor zichzelf moet kiezen, denk ik. En totdat dat moment komt, waarop ze beslist dat ze geen vriend nodig heeft, gaat ze je goedbedoelde raad altijd in de wind blijven slaan, denk ik. Een beetje zoals ik, die steeds maar aan Olivier bleef vasthangen, hoe slecht hij ook voor mij en mijn zelfvertrouwen was. En totdat hij effectief met P. in bed dook, hing ik aan hem vast, hoe zeer ik ook wist en hoe zeer anderen me ook zeiden dat ik daaruit moest. Ik heb het gepresteerd om ruim een jaar aan hem vast te hangen, terwijl ik allang vrij en mezelf had moeten zijn. ...ik praat over mezelf, hoe doe ik dat toch steeds? _o_ Het ging over jou en je vriendin. Eheheh. Sorry. :'D

Ik word een beetje depressief van mijn stageplaats, die ik nog moet zoeken en vastleggen. Ik heb geen idee wat ik precies wil (oke, ik heb wel een idee), ik kan niet kiezen, ik heb geen zin om eraan te beginnen (misschien leg ik dan dingen vast, die ik eigenlijk helemaal niet wil) en ik heb denk ik ook een beetje schrik voor afwijzing. En ik wil zo veel tegelijk. Meh.

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 21 aug 2012 - 20:43:
^ He, maar duts toch! *dikke knuffel* Bedrogen worden door vriendjes is nooit leuk, bah! Leuk om te zien dat je nu wel een leuke en gezonde relatie hebt! ^^

En je moet niet depressief zijn om je stage! Eind augustus al een stage hebben is héél héél héél vroeg! Beter dan een beetje afwachten en voor jezelf proberen duidelijk te maken wat je echt wilt. Probeer je hoofd vooral niet gek te laten maken door medestudenten die wél al een stage hebben en 'OMG dat moet echt nu en snel en ik moet daar echt op facebook over stoeffen!!1!1!!1' - negeer dat gewoon, dat deed ik ook. ^^
En hé- dat 'afgewezen worden': dat kan gebeuren ja en over die angst ga je je moeten overzetten. Als het een troost kan zijn, ik heb de afgelopen maanden al talloze afwijzingen gehad en hey, the world is still turning and I'm still alive and blabla! En mijn beste tip, moest zo'n afwijzing ooit voorvallen: Meebrullen met KC's 'What doesn't kill you makes you stronger'.

En mijn aartsvijand gaat zaterdag naar hetzelfde festival als ik. Ugh. Only thing I can do now is lookin' absolutely fabulous on Saturday.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 21 aug 2012 - 21:06:
Erhm, @Vespertine, ik zou liever voor de eerste gaan, geeft me zo veel zekerheid, in verhouding met een normale relatie die waarschijnlijk na 2 weken weer voorbij is, wat ik niet echt een relatie kan noemen. Maar het is gewoon lastig.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 21 aug 2012 - 21:12:
Ha, Carlina. You stel mij gerust like geen ander. <3 Wie is je aartsvijand (en waarom? sappige verhalen, myea ? Ennieweej, veel plezier zaterdag! You sure will look fabulous. <3

@Monster23: Oh, zo. Nou. In elk geval gaan voor de persoon waarbij je je het fijnst voelt. Je hebt niks aan een lange relatie als je je er niet fijn of zeker meer bij voelt. En je gaat sowieso iemand kwetsen, maar in dit geval mag je vooral aan jezelf denken, vind ik, want het gaat toch ook om jouw geluk. Succes! ^-^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2012 - 20:06:
Ik kan niet meer op mijn rechtervoet staan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 aug 2012 - 20:09:
What happened? 0_0

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2012 - 20:13:
Geen idee. Eerst was het een blaar [tussen mijn tenen, van teenslippers], maar nu is het ontstoken en het doet zo'n pijn dat ik er niet meer op kan staan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 aug 2012 - 20:15:
Oei, beterschap!

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 22 aug 2012 - 20:48:
He wat naar .__. Veel beterschap!

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 22 aug 2012 - 21:22:
Had je maar geen schoenen aan moeten doen, directionater. Komt goed. <3 Ik heb ook iets geks in m'n rechtervoet. Het lijkt op een blaadje maar volgens mij is het gewoon een bloeduitstorting.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 aug 2012 - 22:17:
Ik zou dit weekend met een vriendin van mij naar haar vriendje gaan in Groningen. Haar papa weet dat ze een vriendje heeft en heeft hem al ontmoet, maar haar mama weet het nog niet want ze hebben nu eenmaal niet zo'n goede band. Zij zou er donderdag al heen gaan, ik zou dus later komen. Blijkbaar heeft zij dus haar mama verteld dat ze vanaf donderdag met mij op stap was naar een gewone vriend. Haar moeder vond het raar en belde mijn ouders en nu is ze door de mand gevallen. Ik had er heel erg veel zin in, want we zouden naar een of ander festivalletje gaan waar die vriend op zou treden en het was de laatste keer dat ik haar zou zien voordat ik naar Ghana ga en nu gaat het hoogstwaarschijnlijk niet door en lopen mijn ouders te roepen dat ze me alleen maar gebruikt als excuus tegenover haar moeder. Hmpf.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 22 aug 2012 - 22:44:
@Bo beterschaap o.o

@Emma Unf o.o Ik ken dat. Dat vind ik altijd zo verschrikkelijk, maar in sommige situaties moet je je er gewoon tussenuit liegen. Helaas trappen ouders daar dus niet altijd in. En wat lullig dat dat dus niet doorgaat.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11