Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #12

Depressie-topic #12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 aug 2012 - 22:09:
Lucht je hart. <3



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2012 - 22:46:
Ik vind het vooral heel erg dat jouw ouders nu beweren dat ze je alleen maar gebruikt. Want. Ze had toch ook kunnen zeggen dat jij ging, zonder dat je ging? Ik bedoel. Dat is zó lullig tegenover jou.

En thanks @iedereensbeterschapen. <3

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 22 aug 2012 - 22:52:
Precies ja. Verzamel de koekenpannen.
En neem als troost deze lieve GULPIN. ~(w'3'

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 22 aug 2012 - 23:02:
@Bodine: Beterschap met je voeeeeet!
@Emma: Inderdaad, ik snap de redenering van je ouders niet? O_o Zij kunnen op basis van één voorbeeld toch niet zo'n radicale conclusies nemen? Jij zal toch wel veel beter over zo'n dingen kunnen oordelen.

En, zucht. Ik heb vandaag het sollicitatiegesprek from hell gehad. Een superarrogante kerel (jeweetwel, zo'n soort die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden en van mening zijn dat met hun job de wereld opgaat of vergaat), een uur lang me gebombardeerd met vragen en na 10 minuten noemde die arrogante kerel mij arrogant (oh de ironie!). Zomaar, vlakaf in mijn gezicht. En vraag het aan iedereen, maar ik ben echt allesbehalve arrogant. Hij zei op het einde van het gesprek zelf ook dat hij dat zei om mij te triggeren (en ik ben kalm gebleven dus dat was wel goed) en dat ik te onzeker overkwam en mezelf onderschat (ja, wat wil je, als je mij na 10 minuten arrogant noemt?!)

Zucht, ik ben die mentale spelletjes zo beu.

Plus ik heb vandaag een afwijzing gehad voor een functie die echt mijn DROOMJOB was. Ik heb in het verleden er dan ook alles aan gedaan, dat, moest een dergelijke functie ooit vrijkomen, ik met goede papieren kon aankomen, daarom:
1. Heb ik mijn stage gedaan bij een bedrijf in exact dezelfde sector, waar ik exact dezelfde dingen moest doen als in de vacature
2. Heb ik mijn f*ckin thesis over hun f*ckin bedrijf geschreven
3. Heb ik elke zomer gewerkt, en niet zomaar, in bedrijven die echt van belang zijn binnen mijn sector
4. Heb ik elk jaar zot hard zitten werken zodat ik nooit herexamens had etc.
...

En ik mag niet eens op gesprek komen. En het is niet dat het zo'n wereldberoemd bedrijf is, integendeel.

Like, wat moet ik dan nog meer doen? Met de baas in bed kruipen? Djeezes.

(Edit: ik moet stoppen met dit topic te gebruiken als persoonlijke frustratieklep. _o_ Ik begin te vrezen dat mensen mijn uberlange posts irritant beginnen te vinden. Euhm, sorry en oeps? ^^)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 aug 2012 - 23:32:
@ Bodine: Dat vond ik dus ook! Ze heeft alleen mijn naam nodig, niet daadwerkelijk mijn aanwezigheid.

@ Carlina: Don't worry, dat is toch echt waar dit topic voor bedoeld is. Daarnaast, het ergert helemaal niet. Sowieso, stel het zou al ergeren, het is onze keuze of we er op reageren of überhaupt lezen.

Maar denk je dat dat sollicitatiegesprek uiteindelijk nog tot iets kan leiden?
& *knuffel*
Weet je waarom je niet op gesprek mag komen? Want zo te horen heb je juist een heel aantrekkelijk cv.
In ieder geval. Ik hoop oprecht dat je snel een leuke baan vindt, ik gun het je echt. Bovendien lijk je me een heel betrouwbare en gedreven werkneemster, voor zover dat in te schatten over iemand die je alleen van een forum kent. ^-^

(En is een baan bij het bedrijf waar je stage hebt gedaan geen idee? Aangezien je daar al hebt rondgelopen, weten ze van je kwaliteiten en omdat het in dezelfde sector zit, zal er toch wel iets zijn dat lijkt op je droombaan?)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 aug 2012 - 23:34:
@Carlina; nee, het is niet irritant. En wat Emma zegt: daar is het topic voor!
Ik vind het juist onwijs rot voor je, want als het je droombaan was en ugh. Maar ik weet niet hoe ik moet verwoorden wat ik denk, want - maar ik vind het gewoon écht heel erg voor je. *hugs*

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 22 aug 2012 - 23:54:
Aww, bedankt alletwee. <3

Het gaat via een uitzendkantoor blijkbaar die de CV's behandelt, en volgens hen zijn er mensen die beter aan het profiel voldoen, ondanks mijn relevante ervaringen en opleidingen. Nu ja, ik ga morgen nog maar eens een mailtje sturen om meer uitleg te vragen.

En bij mijn stage had ik een zeer goede eindevaluatie gehad, en daar was ook de vraag 'Zou u deze student aanwerven' en het antwoord was 'Ja, absoluut, maar helaas hebben we geen vacante plaatsen of het budget om uit te breiden.' Ja, das pech hebben he. -_-

Maar kom, ik heb altijd gezegd 'waar/bij wie ik thuis kom 's avonds' is het belangrijkste en niet 'naar waar/bij wie ik ga werken 's ochtends', en moest ik 1000 maal kunnen kiezen tussen ofwel de job van je leven, ofwel 'het gezin' van je leven, dan zou ik elke keer het tweede kiezen. En die partner heb ik (in zoverre dat je dat kunt weten, natuurlijk) al. Dus eigenlijk mag/kan ik niet depressief zijn hè.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 aug 2012 - 0:15:
Je kan niet direct in contact komen met het bedrijf? Maar dat is raar, want het lijkt me dat ze zelf het beste weten wat ze zoeken.
En hoe lang is je stage geleden? Misschien is er ondertussen iets veranderd?

Stiekem vind ik je redenering niet echt kloppen. ^-^
Ja, je hebt wel geluk in een deel van je leven dat je erg belangrijk vindt, maar dat betekent toch niet dat als er in een ander deel van je leven een keer iets tegenzit, je daar niet verdrietig over mag zijn? Je verdient geluk en blijdschap op meerdere vlakken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 aug 2012 - 20:04:
Shit.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 23 aug 2012 - 20:11:
@Bo; what's wrong? *hugs*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 aug 2012 - 20:12:
Well I can't tell because I'm not even supposed to know but it's really bad and I don't know what to do because there is nothing I can do.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 aug 2012 - 20:12:
Wat is er, Bodine? ):
Edit: oeps, laat. Eerlijk gezegd word ik niet heel veel wijzer van je antwoord, maar maar sterkte!

(Een stiekem blije update in het depressie-topic, maar aangezien ik het hier genoemd heb, hoop ik dat het mag: Groningenreis gaat waarschijnlijk toch door! Alleen dwingt die vriendin me om om zeven uur al de trein te nemen. Nooooooooo..)

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 23 aug 2012 - 20:14:
Ugh. Dus ik kan niet echt iets doen, hm? *big big big veeeery big hug*
Ik hoop dat het goed komt. Whatever it is. En als je er wel over mag/kan praten dan. I'm here. Okay?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 aug 2012 - 20:15:
Nou gewoon. Er is iets gebeurd met iemand en ik kan niets doen maar ik voel me zo... zo. Zo. Nou ja, zoals je je voelt als er iets gebeurt met iemand om wie je geeft, ook al ken je elkaar in theorie niet of nauwelijks. En. Nou ja. Het is heel awkward maar vooral heel erg. Voor hem. En. Ja.

Maar. Yay voor dat het doorgaat. (:

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 23 aug 2012 - 22:01:
*knuffelt Bodine* ._.

Carlina, kan je niet zelf mailen naar dat bedrijf? In Duitsland houden ze net wel van "Initiativbewerbungen", dus misschien is het wel even het proberen waard? Stom uitzendkantoor, hoe kunnen zij nu aan een cv'tje alléén zien of een kandidaat goed of slecht is? Het gaat net om teamwork, leiding geven, functioneren in het bedrijf, werklust, die dingen. Het beste cv van de wereld brengt je veelal nergens als je die dingen niet hebt, dus boeee voor de mensen die jou geen gesprek willen geven!

Carlina
Carlina

Carlina is offline

[289]
Carlina zei op 23 aug 2012 - 23:18:
^ Maar, het ding is net: ik heb mijn cv en motivatiebrief naar het bedrijf zelf gestuurd. Maar het bedrijf leest die dingen niet en stuurt die cv's en motivatiebrieven blijkbaar door naar dat uitzendkantoor. Wat ik al helemaal geen logische beslissing vind. Want als bedrijf kan je toch best zelf weten welke werknemer er bij je past of niet? Maar bon! ^^

@Bodine: Ik volg niet maar maar maar *knuffel* !



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12