Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #12

Depressie-topic #12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 aug 2012 - 22:09:
Lucht je hart. <3



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2012 - 17:14:
Kun je niet na de kerstvakantie terug naar HAVO?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 6 nov 2012 - 18:10:
Nawh, Mars, ik ken dat gevoel en - it really sucks.
Wat Bo zegt, als je het echt niet trekt, is er dan geen mogelijkheid om toch af te stromen?
En als dat het niet is: je cijfers zijn echt niet allemaal slecht. Sure, er staan onvoldoendes, maar iedereen heeft af en toe wel slechte cijfers, toch? Bij mij op school iig wel.
Het zijn vooral 5en, dus opzich moet je met afronden nog wel goed komen te staan. En scheikunde bijvoorbeeld, daar sta je echt heel goed voor, dus dat is meteen weer een compensatiepunt voor je economie cijfers.

Even denken... je zit nu in de ... 4e toch? Sorry, ik ben dom vandaag, er komt even niks meer in of uit.
Als dat zo is, heb je nu nog de kans om een vak te wisselen of desnoods af te stromen.
En ik weet niet hoe het op jouw school zit natuurlijk, maar ik mocht volgens mij een 4 en een 5 staan (en niet meer dan 1 vijf op wisk/nl/eng). En hoe het er nu uitziet lukt je dat wel, toch? (:

En geez. Ik snap dat je niet blij wordt van zo'n klas ._.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2012 - 18:12:
Ze zit derde. (;
En. Hebben jullie nog compensatiepunten dan? Die zijn met de nieuwe exameneisen toch afgeschaft? &die nl/eng/wis en 4/5 regeling is landelijk, dat zijn ook nieuwe exameneisen.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 6 nov 2012 - 18:18:
Oh oeps. Zie je, ik ben niet slim vandaag.
Maar dan kan je straks je slechtste vakken laten vallen?

Wij hebben ze nog wel als in, als ik een 4 voor MAW heb en een 8 op Duits, dan sta ik nog goed. (: Zolang het allemaal een bepaald gemiddelde is, en de nl/eng/wisk dus maar één 5 heeft.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2012 - 18:29:
Jamaar aan "wij hebben ze nog wel" heb je niet zoveel, want de eisen zijn veranderd en volgens mij is er ook iets met compensatiepunten gebeurd. En jouw school heeft daar niets over te zeggen, dat ligt allemaal landelijk vast.
En. Nou ja kijk, wat je zegt de slechte vakken laten vallen, maar dan wel pas over een maandje of acht. En dan moet je dus nog wel in zoverre volhouden dat je over mag, en als je nu al weet dat je daar geen zin in hebt (join the club!) dan kun je misschien toch beter teruggaan. Omdat Mars als zei dat ze anders de derde over moet doen, en daar zit je ook niet op te wachten. Maar goed. Marsjee, 't is allemaal aan jou. It'll be okay. <3

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 6 nov 2012 - 18:48:
Ik kan niet terug naar HAVO, tenzij m'n ouders 24/7 aan de telefoon hangen en brieven sturen etc. Maar die zitten daar niet op te wachten. Volgend jaar ga ik sowieso terug. Maar ugh. >.<
Thanks<3

Edit: Mijn school faalt ook gewoon. 13 van de 21 staan op zitten blijven. Ik had een 3 voor m'n economie SO, terwijl ik niet begreep wat ik fout had gedaan. Maarja. We mochten natuurlijk niet de toets inkijken omdat andere klassen hem nog moesten maken. Dus toen had ik een rep en wist ik nog steeds niet wat ik fout deed. Zelfde voor Nederlands. Een 3.8 terwijl ik voor zo'n toets normaal achten of negens haal. Mag hem nog steeds niet inkijken. Mijn wiskunde docent zegt tegen me dat ik het toch niet ga halen. Alsof me dat beter laat voelen. Economie docent zit me ook constant af te kraken als ik een fout antwoord geef. Sorry dat ik dingen niet begrijp, maar ik geloof dat zij degene is die het me moet uitleggen.
Nee, ik geloof niet dat dit de bedoeling van school is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 nov 2012 - 19:21:
Nope, dat geloof ik ook niet. Na gut. Je kunt het, Mars. Nog eventjes volhouden en dan mag je terug naar havo. (:

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 14:45:
@ Bo

Nouja, oké. Dat zal dan wel, maar ik denk niet dat onze school ons zomaar over laat gaan zonder dat het echt kan/mag, toch? (:
& that's right, maar het is wel een fijn idee voor de vakken waar je écht niks mee kan? Zoals Nask, ik kon daar ook uren voor leren en dan haalde ik nog niet hoger dan een 3. Also ja. Dan is het fijn als je net over kan, je die dan kan laten vallen.

I guess dat je op zo'n moment moet kijken wat je wil. Also. Ik heb ook veel tijden dat ik écht naar de havo wil, want mijn cijfers verschillen ook van een 3 tot een 9, maar ik weet dat mijn opleiding alleen op de uni kan. Dus heb ik zoiets van.. als ik écht moet blijven zitten is dat maar zo, maar dan heb ik een extra jaar om alles in mijn kop te krijgen en tja. Dan heb je alsnog wel zonder omwegen het diploma voor hetgene dat je wilt.
Dus dat is het ook. Als je niet het idee hebt dat je het ergens voor doet, dan is het misschien idd beter om af te stromen. Maar als je dat wel hebt, dan is een jaartje langer niet zo heel erg, oder? Ja, of course, het is kut. Maar. Nuja.

@ Mars
Maargoed. Je kan dus niet terug naar de havo, that sucks.
Wow, dat is best wel veel. En geez, hoe willen ze dan dat je iets beter gaat maken? Like, oké, mijn school mag dan wel heel overdreven zijn in het 'verbeter je fouten' gedoe (/le montessori) maar toch. Dit is kinda lullig.

En wiskunde leraren, die kunnen zó tactloos zijn. Als docent zouden ze je toch ook moeten motiveren, ook juist bij de vakken die je minder goed kan. *hug*
If you ever need any help - behalve dan met cijfer vakken, want dat kan ik niet - kan je me altijd vragen <3
Also. Daar heb je misschien niks aan. Maar. Nouja.
You can do it, Boo <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 15:35:
Ja, je hebt gelijk, maar Mars heeft toevallig laatst al gezegd dat ze liever terug wil naar havo in plaats van blijven zitten, dus vandaar. (;

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 7 nov 2012 - 15:38:
Als ik blijf zitten ben ik twee jaar ouder dan m'n klas. En dat zou betekenen dat ik nooit meer mag blijven zitten. En. Ik zie het nog wel gebeuren dat ik m'n laatste jaar nog een keer moet doen ofzo. Dus. Ja. ^^
Maaar ik heb nu ineens een 8,1 voor economie terug. Dus ik moet me niet zo aanstellen. Het komt wel goed, I guess.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 15:42:
Okay, my bad^^

Oh, ja. Dan kan ik me idd heel goed voorstellen dat je dat niet wil. En goed zo! <3 Het gaat je lukken, Mars (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 16:03:
Nou het is niet dat je je aanstelt. Maar. Het is wel awesome dat je een 8,1 terughebt. Misschien kun je dan iig voor jezelf een beetje rust in je hoofd creëren.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 nov 2012 - 19:55:
%$^#%&^$%V. Ik kan niet meer. Ga weg toetsweek, ik ben moe en in de stress en het lukt allemaal niet en zelfs Spaans gaat niet goed. Like. Wat dan nog wel.
*zucht* als ik gewoon niet naar die uni wou, dan zat ik hier allang niet meer. Maar Marit moet weer zo nodig een taal gaan studeren hoor. Gott. Argh. Dit is zo frustrerend.
Ik heb nu al het gevoel dat ik ga blijven zitten en als ik toch blijf zitten waar doe ik het dan nog voor? Onnodig stressen.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 20:02:
@Marit; Keeep calm. Het komt goed. Toetsweken zijn stom. Maar. Ga niet teveel stressen. ^^ Neem vijf minuten rust met thee en koekjes. Denk aan regenbogen en eenhoorns. En. Dan ga je er weer voor. You can do it. <3
En je blijft heus niet zitten. Echt niet. *hugss*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2012 - 20:04:
Het is te vroeg in het jaar om te beslissen er niet meer voor te gaan als het niet honderd procent zeker is dat je blijft zitten. Ik weet dat toetsweken kut zijn en alles, maar je gaat het nog veel frustrerender vinden als je later op deze week terugkijkt en dan iets hebt van: tja, als ik dan even had aangepoot, had ik het jaar niet over moeten doen.

En er is niets mis met een beetje ambitieus zijn. (:
Hoelang duurt de toetsweek nog? Tot morgen of gaat 'ie na het weekend nog door?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20