Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressie-topic #12

Depressie-topic #12

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 aug 2012 - 22:09:
Lucht je hart. <3



Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 29 aug 2012 - 21:42:
(Negeer onderstaande post maar, want het is allemaal geramble over België en Michelle Martin en dergelijke, maar ik moet het even kwijt.)

Het maakt me heel droevig dat er geen geld is voor alle broodnodige zaken in België (i.e. hulp voor kansarmen, ondersteuning van culturele en sportieve ontwikkeling, goeie betaling van mensen met een super gevaarlijke job in een niet-winstmakend bedrijf zoals een gevangenis, verzorgers van hulpbehoevenden,...) en dat we schulden hebben tot en met en extra moeten besparen op van alles en nog wat om een mini-begrotingsschuldgaatje te vullen ...

... maar de beveiliging van een ex-gevangene, een crimineel die vervroegd vrijkomt als ze in een klooster mag gaan wonen - daar hebben we wel geld voor. Maar liefst 120.000 euro PER MAAND.

Het gaat me er niet om dat ze vrij is, maar dat ze ongelofelijk zwaar beveiligd wordt, vanwege alle onrust en emotionele reacties en protesten.

Ik mag misschien hard klinken nu, maar: als je destijds zoiets grofs mispeuterd had als Michelle Martin, dan moet je nu ook maar leven met die gevolgen. Hoewel ik het niet meer dan logisch vind dat ze vrijkomt (zo is die wet nu eenmaal - dus hij moet ook gevolgd worden, zo niet dan beginnen we met complete willekeur en is het land volledig naar de haaien), vind ik ook dat zij geen enkel recht heeft op zulke beveiliging. Ze moest niet vrijkomen, ze mocht dat. Als ze in de gevangenis bleef, was ze veilig voor de woedende buitenwereld - maar als ze vrijkomt, dan moet ze ook maar dealen met die buitenwereld, vind ik.

Dat ze die duizenden euro's dan steken in meer beveiliging op straat, zodat er verdomme geen kinderen meer ontvoerd worden - in de plaats van in de beveiliging van een medeplichtige aan een zaak die zo, zo, zo veel ouderharten bijna kapot gemaakt heeft.

Echt. *houdt kleurrijk gevloek netjes in*

*schuifelt topic uit en laat ruimte voor de rest*

Edit: Oke. Ik vind het artikel niet meer teurg waarin staat hoeveel het precies kost. Maar ik heb de getallen 120.000 per maand en 5000 per dag gezien, I'm sure of it - alleen vind ik het artikel niet meer terug, shit zeg. _o_ Ik ben al gekalmeerd trouwens. Zolang ik me nu maar niet druk maak om de Amerikaanse presidentsverkiezingen, want daar wind ik me ook nu al over op. *brabbelt en schuifelt topic weer uit*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 aug 2012 - 10:06:
Ik ben het helemaal met je eens.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 aug 2012 - 19:17:
Asdfghjk. Fuck school. Het is nog niet eens begonnen en het verpest nu alweer alles. Dacht een leuk laatste weekend te hebben, maar nee hoor, er komt wat tussen en nu besef ik dat ik ze dan het hele jaar niet ga zien.
Ik haat het gewoon. Naar school gaan kost me zoveel energie dat ik gewoon nergens anders meer tijd voor heb, iig niet iets waar ik de deur voor uit moet, want dat trek ik gewoon niet. Als het aan mij lag was ik allang naar de havo gegaan maar niemand is het met me eens. Maar ik wil geen bijles en stress en ik ga maar 4 dagen naar school, maar vorig jaar was dat me haast al teveel. I don't want to grow up. Ik wil gewoon weer klein en zorgeloos zijn en plezier maken en niks doen en een sociaal leven hebben. En niet steeds alles uit te hoeven leggen. Want niemand begrijpt het. Ik begrijp het zelf nauwelijks. Maar ik weet wel dat ik het moeilijk vind. Maar ik moet wel.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 30 aug 2012 - 19:48:
@Marit: *hugs* Als je echt echt echt op je tenen loopt, en er echt geen zin in hebt en je er echt ellendig van voelt. Misschien moet je dan toch nog eens met de mensen die het niet met je eens zijn praten? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er zo ongelukkig van word. ):
School is hard werken, maar het is niet de bedoeling dat je er echt niets op heen kan doen. Denk ik. Maar aan de andere kant is het ook heel belangrijk en ben je er na een paar jaartjes weer vanaf. Ik weet niet. Ik vind hard werken niet zo erg, maar ik kan ook best begrijpen dat andere dat wel vinden.
ANYWAAAAY. *HUG* Everything is gonna be okay. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 aug 2012 - 19:54:
@ Marit: Er is niets mis met bijles. Ik heb zelf nooit bijles gehad, maar het lijkt me alleen maar energiebesparend. En als school zoveel van je vergt, lijkt het me een mooie oplossing. Eén op één uitleg is veel effectiever dan in de klas of alleen thuis. Al is het maar voor een of twee vakken, het kan je echt veel tijd schelen. En zeker stress, al helemaal in de toetsperiodes.
En het is pas het begin van het jaar, als je er nu mee begint, dan loop je in ieder geval bij. Maar ja, het is natuurlijk jouw keuze, dus als je echt geen bijles wilt, dan doe je het niet, maar het lijkt mij niet onverstandig om het wel te doen. ^-^

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 aug 2012 - 20:03:
*hugs Emma & Mars*

@ Mars
Nee, you're right. Het is alleen.. het is vooral mijn soort van energiebeperking (remember bij Bo?) die school nog zwaarder voor me maakt. Daardoor lukt het me gewoon niet nog iets erbij te doen en daar baal ik gewoon erg van.
Maar je hebt wel gelijk. De enige reden dat ik nog op VWO zit is dat ik Duits wil studeren, anders was ik allang iets anders gaan doen. Probleem is, mijn mentor en de teamleiders en mijn ouders denken allemaal dat ik het wel kan, en die vinden het alleen maar een vreemde omweg als ik naar de havo ga. Maar. Ik weet het allemaal niet meer. Ik wil er wel hard voor werken, maar ik het gewoon zat dat ik zo gefrustreerd ben en zo moe en alles.

@ Emma
Klopt. Je hebt gelijk. Ik heb gewoon een rotervaring met bijles en ik zit niet graag lang tussen de mensen, vandaar dat ik er gewoon erg tegen op zie. Maar gelukkig is het idd alleen voor wiskunde.

Thanks, allebei <3

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 30 aug 2012 - 20:10:
@Martit; Oh I know the feeling. Gelukkig is het bij mij (haat) helemaal over. Ik hoop dat het bij jou ook over gaat. (:
Gewoon doen tot waar je kunt gaan. (:

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 30 aug 2012 - 20:56:
Leuk man. Mijn klas bestaat uit luidruchtige, domme, net 14 geworden breezahs en voetbaljongetjes. LEUK. Echt. Ze mogen me niet, omdat ik anders ben, blijkbaar. En ze hebben problemen met m'n geaardheid, gewicht, en m'n haar. Ook leuk om de hele tijd flarden van geroddel over jezelf op te vangen, en die gezellige blikken van mensen als ik eens iets te zeggen heb. Woehoe. Ik heb het echt naar m'n zin op de mavo. Jottem.

En nu even serieus. Waarom was mijn vorige mavoklas zo geweldig en zuigt deze zo hard dat het gewoon niet leuk meer is...

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 aug 2012 - 21:12:
@Mars
Dat is goed om te horen, dat het bij jou bijna over is (:
*hug*<3

@ Marije
*hugs*
Dat klinkt echt scheiße. Het klinkt misschien heel stom, maar misschien is het goed het gewoon wat tijd te geven, dat ze dan enigszins bijtrekken? I hope so. <3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 31 aug 2012 - 17:38:
Fuck, ik kan niet meer naar het JSO. Kutrooster.

Edit: en het stomste is nog dat ik die dag dat vak twee keer heb, maar niet na elkaar.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 sep 2012 - 13:08:
Ugh. Ik denken dat ik morgen pas om 17.00 begin, heb ik 's ochtends al werkgroep. D: Faaal, guys. Je begint een jaar toch niet met een random werkgroep? -.-

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 2 sep 2012 - 18:59:
Ik dacht vanochtend gewoon op te staan om me klaar te maken voor m'n werk. Niet dus. Ik stond op en had buikpijn. Dus ging ik naar de wc, maar toen werd het alleen maar erger. Dus ik naar beneden, want m'n vader was daar. Maar voordat ik kon zeggen wat er was, deed het zoveel pijn dat ik hysterisch begon te huilen en ik kon niet meer staan van de pijn. En nu lig ik al de hele dag kapot te gaan van de pijn. Volgens mij zijn het mijn darmen. Morgen naar de dokter. Bah.

[/ik moest even zeuren.]

BABBELICIOUS
BABBELICIOUS

BABBELICIOUS is offline

[2203]
BABBELICIOUS zei op 2 sep 2012 - 19:07:
@MoonRocker: aich ;o Beterschap!


En dan heb je morgen eerstecollegedag, meteen een leuke volle dag met van kwart voor 11 tot half 5 aan één stuk door kunstgeschiedenis, die ik waarschijnlijk toch al ALLEMAAL op de middelbare school heb gehad, voor 4 jaar lang. yay herhaling --'

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 2 sep 2012 - 21:18:
Als het je allereerste collegedag is, kan je nog niet weten of je alleen maar saaie herhalingen gaat krijgen of niet, me dunkt. Universiteit gaat er namelijk nogal vanuit dat je bepaalde dingen al weet - en de lat ligt vaak hoger dan die van de middelbare school, waardoor je net moet bijbenen. Niet om je te beledigen of angst aan te jagen, maar ik denk niet dat je je gaat vervelen op je colleges, als je studierichting je boeit. ^^ Veel plezier/succes morgen! *cheerleaderdansje*

@Moonrocker: ._. Veel beterschap! Hopelijk is het niets ernstigs en kan je gauw weer gewoon gaan werken/naar school. *knuffelt* Is het al een beetje beter nu trouwens?



*lange blaas/zucht om van alles* Ik heb niet eens zin om erover na te denken en het uit te leggen. Ik ga het gewoon negeren en aan me voorbij laten gaan - dan kan ik me er ook niet aan ergeren en over opwinden. ^^"

BABBELICIOUS
BABBELICIOUS

BABBELICIOUS is offline

[2203]
BABBELICIOUS zei op 2 sep 2012 - 22:34:
@Vespertine: ja maar ik heb dus een eindproject moeten doen over kunstgeschiedenis op muziekgebied, oftewel, ALLES moeten uitzoeken. En het is niet zo dat ik me ga vervelen, ik zie er gewoon diehard tegenop om na een maand of 3 vakantie meteen van kwart voor 11 tot half 5 weer volledig in de kunstgeschiedenis te gaan zitten. Zonder pauze. Voor de rest heb ik er best zin in ^^''

En waaaaaaaaaaaaaarom moeten ouders altijd zeuren als je net iets interessants aan het doen bent?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14