Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #186

Offtopic #186

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 7 nov 2012 - 16:38:
OBAMA WAOW!
Wie gaat er mee feest vieren? ;D



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 18:44:
@ Emma
Oké, awesome. Ik wil ooook een tussenjaar haha.
En @ Mars, wat Emma zegt. Volgens mij kunnen Nederlanders het redelijk, dus jij vast ook. En trust me, alles is beter dan het accent van sommige mensen in mijn Duits klas. Omg. ja nee niet dat Duits en Frans hetzelfde is maar toch
En haha, ik vind het echt heel erg awesome klinken, maarja. Ik hou van talen, maar ik kan me voorstellen dat als je een taal niet leuk vind/het niet zo goed kan het kinda vervelend is :' Wij hadden altijd alleen maar saaie mondelingen.

Lol, Emma, daar wou ik echt bij zijn x']
Volgens mij zijn Nederlanders sowieso wel redelijk met buitenlandse accenten, toch? Ik bedoel, die Amerikanen kunnen bijvoorbeeld ook niks van Duits of Frans of Spaans of iets. :'

Edit: @ Bo
Oké. Dat lijkt me idd echt een moeilijke beslissing. Jij zit natuurlijk net in het laatste jaar dat je nog zonder al dat gedoe kunt studeren. Hmm. Lastig.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 18:49:
En Duitsers die Engels spreken... ha-ha.
Maar ja, het is heus niet zo dat í¡lle Nederlands goed zijn met accenten. ^^
Maar @ de discussie - kijk. Lekker boeiend of je accent wel of niet goed is. Ik heb de derde ook gehaald en je weet hoeveel ik van Frans bak. Dush. Komt goeeed.

&@Marit; yes it is. Maar ik ben al zo erg over m'n eigen grens heen aan het gaan, en op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer en. Nou ja. Dat dus. Ik weet 't gewoon niet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 nov 2012 - 18:51:
@ Bodine: Kan je misschien tijdens je studie er een jaar tussenuit? Niet ideaal en ik heb ook geen flauw idee hoe dat met de stufi-regeling werkt, maar als je het denkt echt niet te trekken..
@ Marit: Een tussenjaar is ongelooflijk aan te raden! Ik heb het fantastisch gehad in Ghana en ik weet honderd procent zeker dat ik die schrijfcursus niet had gedaan als ik was gaan studeren wegens tijdtekort.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 18:55:
Hmm, ja, ik heb dus geen idee. Maar ik weet ook nog niet wat ik wil, dus dan zou ik één of andere overhaaste beslissing moeten nemen en ik vind een studiekeuze toch iets waar je goed over na moet denken.
Und. Maar kijk. Studeren kost toch 2000€ per jaar of zo? Maar als je dan in je tussenjaar gaat werken en je ouders dragen een beetje bij, dan moet je toch een heel eind komen?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 18:59:
HAHAHA. Omg. Bo. JA. *dies* Gott. Mijn uitwisselingspersoontje: ''I was a bit scary in the car''. En dan klonk het als ''Ai whas a biet skehrie in tha cah'' Like. What?

Hehe, nee. Dat is waar. Maar over het algemeen zijn we niet zo erg als sommige landen, glaub ich? (:

& you're right, zolang je gewoon redelijk praat komt het helemaal bien. Want. Echt. Je wilt mijn Spaans bijvoorbeeld echt niet horen, da's om te gillen. En ik doe het nu al 5 jaar en ja. Dat komt vast niet meer goed.

Nawh, Bo. Weetje. Dan zou ik het stiekem gewoon doen als ik jou was. Ja. Nee. TUurlijk beslis je dat neit zomaar even, maar als je niet meer kan dan - ja.

@ Emma
Haha, oké, good to know^^ Het lijkt mij idd ook erg leuk om iets in het buitenland te gaan doen aan vrijwilligerswerk, ik heb alleen geen idee wat (': *heeft hier nog wel een berg folders liggen van de onderwijsbeurs, dus keuze genoeg*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 nov 2012 - 19:00:
Ik weet niet precies hoe duur het is, ik ben er eerlijk gezegd nog niet zo mee bezig. Maar als het inderdaad tweeduizend is, kom je zeker erg ver als je gaat werken in een tussenjaar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 19:01:
Myrna wist niet hoe je Handy in 't Engels zei.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 19:02:
*le facepalm*
Maar dat is idd wel een idee. Om het tijdens je studie te doen (:
Hoewel ik zelf denk ik toch voor het jaar na de middelbare ga, aangezien ik toch moet betalen(:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 19:04:
Ik heb wel echt Duits geleerd toen die week. Beetje jammer dat het een Engelstalige uitwisseling was. En onze school echt volhard d'r best doen. Alles was Engels en sommige presentaties etc. zelfs Duits, om hen te helpen [ze hadden wel echt niveau trouwens, want die leraren kwamen naar de leerlingen toe om een vertaling te vragen omdat ze geen Engels spraken]. Komen we daar, alles Duits. Ja heurrr.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 19:06:
Ja, mijn Duits is volgens mij ook wel beter geworden. Mijn accent en snelheid in spreken iig wel (:
Haha ja zo ging het bij ons ook, alles daar Duits, en wij daarna ons best doen in het Engels/Duits. Typisch.
En lol dat is geniaal.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 nov 2012 - 19:08:
Haha, faal. Ik heb op de basisschool een uitwisseling gehad met een school in Frankrijk. Het was de bedoeling dat we Frans spraken, maar ik was negen of tien en zoveel Franslessen had ik nou niet gehad. Dus dat werd Engels. Niet dat ik dat goed kon. Dus toen werd het Nederlanders die met elkaar omgingen en Fransen die met elkaar omgingen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 19:09:
Logisch. Wauw, dat je dat durfde op je negende though. o.o

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 nov 2012 - 19:09:
Wooow. Op de basisschool al? Dat is best wel vroeg :'
Haha, ja, maar dat is ook echt heel moeilijk als je die leeftijd hebt!
En idd. Respect dat je dat durfde (:

En lol, zo ging het bij ons ook in Duitsland. Echt zo van Nederlanders, 3 meter verderop -> Duitsers.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 nov 2012 - 19:12:
Tja, ik weet ook niet helemaal wat mijn school bezielde, maar we gingen met twee klassen van onze school (groep zeven en groep acht) en een klas van een andere school (groep 7). Ik zat in groep zeven en had ook nog een klas overgeslagen, dus ik was een beetje jong.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 nov 2012 - 19:13:
Maar sowieso, zelfs als je normale leeftijd hebt ben je meestal ongeveer tien in groep zeven. Ik bedoel. Tien. Hallo. Dat zijn mijn kindjes in het zwembad. Nou ja die zijn iets jonger meestal, maar really. Okay.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12