Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #186

Offtopic #186

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 7 nov 2012 - 16:38:
OBAMA WAOW!
Wie gaat er mee feest vieren? ;D



neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:18:
Tell me about it. Als ik een 5.8 haal sta ik in ieder geval voldoende. *sigh*

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 nov 2012 - 17:23:
Ik moest vorig jaar wat 4VWO AK spul maken, wat een verschrikking.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 nov 2012 - 17:24:
Ooooh, dat moet toch kunnen? Ik begon de derde ook met een onvoldoende voor AK. Enn toen heb ik zelfs nog zevens kunnen halen. Dus. JIJ KAN HET OOK. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2012 - 17:25:
Ik heb het zo snel mogelijk laten vallen.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:27:
Ik hoop het. ^^ Ik baal er van m'n vorige toets. Want. M'n docent zei dat de meeste mensen voor die toets een onvoldoende halen en dat het niet erg is en blablabla. Dus ik dacht toen van; ik haal toch wel een onvoldoende dus ik ga er niet veel tijd insteken. Dussss toen heb ik het doorgelezen en had ik een 5,2. Wat dus inhoud dat als ik het wel had geleerd ik een voldoende had. Domme ik.
Maaaar dit hoofdstuk vind ik veel moeilijker. ):
@Emma; Ja, dat ga ik ook doen. ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 nov 2012 - 17:28:
Ik vond altijd de hoofdstukken over de natuur en zo wel interessant, maar die over de cultuur snapte ik gewoon niet. Ik snap het gewoon ní­ét. Met geschiedenis een beetje hetzelfde. De prehistorie vind ik superinteressant [en dan zeker de dinosauriërs 'nd so], maar ga me nou niet vragen naar de tachtig jarige oorlog because I don't give a damn.

&wat dat betreft is de derde wel ene heerlijk jaar trouwens, want je kunt het gewoon doen zo van HA. HIERNA NOOIT MEER. Mijn lerares Frans zei toen tegen me "ja maar je eindexamen haal je ook niet door een week van te voren te leren" en toen was ik zo van "ja maar u denkt toch niet dat ik eindexamen Frans ga doen" en toen was het oh.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:32:
Sameee. En sowieso de natuur staat (voor het grootste gedeelte) vast. En al die mensen doen altijd zo moeilijk.
Het vorige hoofdstuk ging over hoe de verschillende aardlagen zijn ontstaan. 't was moeilijk, maar best wel cool. Waarschijnlijk heb ik daarom wel een redelijk cijfer. Ik vond het interessant dus let ik goed op. :'
Heeft er iemand hier nog wel AK eigenlijk? o.o

Edit; HAHA. Trueee. Nog één jaar AK, Frans, economie en beeldende vorming. Waowww!
Maar Frans is ook gewoon echt stom.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 nov 2012 - 17:34:
Nadezh heeft 'r eindexamen in gedaan volgens mij, en misschien dat Julia 't nog heeft. Die heeft ook een alfa-profiel volgens mij. Maar verder zijn 't hier grotendeels bètamensen. En Tesja wilde het, maar 't paste niet in d'r pakket.

EN GESCHIEDENIS. Of ga je daarmee door?

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:36:
Iedereen in mijn klas gaat CM doen. ''Want het is makkelijk.'' Maaar aan CM heb je toch bijna niets? Of zie ik dat verkeerd?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2012 - 17:36:
Ik vond cultuur juist interessant, natuur minder. Oh, en er ging heel erg veel over akkerbouw en veeteelt en bla bla bla en dat kon me al helemaal weinig schelen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2012 - 17:38:
Iedereen in mijn klas gaat CM doen. ''Want het is makkelijk.'' Maaar aan CM heb je toch bijna niets? Of zie ik dat verkeerd?
Je kan minder banen krijgen/studies doen, maar sls je in de derde al weet wat je wilt gaan studeren, en je hebt daar niets meer dan C&M voor nodig, dan kan je gewoon CM doen.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:40:
Geschiedenis ga ik waarschijnlijk mee door. Waaacht.
Ik heb volgend jaar (waarschijnlijk) deze vakken:
-Nederlands
-Engels
-Duits
-Maatschappijleer
-LO
-CKV
-Filosofie
-Wiskunde A (want ik kan B waarschijnlijk gewoon echt niet aan. Als het wel lukt doe ik B)
-Natuurkunde
-Scheikunde
-Biologie
-Geschiedenis
-En dan moet ik nog iets kiezen volgensmij. Want. Ik heb twee vrije keuze vakken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 nov 2012 - 17:42:
Inderdaad. Maar kijk. Het is helemaal neit per se waar dat het makkelijker is. Voor iemand die nergens écht talenten heeft liggen is CM waarschijnlijk makkelijker. Maar voor iemand zoals ik, die niet zo goed is in droge stof leren, maar beter in dingen begrijpen en toepassen, is een Natuurprofiel toch écht een betere optie. Het is namelijk niet alleen de werkdruk die iets moeilijk of makkelijk maakt, maar ook de mate waarin je ergens in geïnteresseerd bent. Niet dat het mij per se interesseert hoe ik uitreken hoeveel procent azijnzuur er in keukenazijn zit, maar ik vind het een heel stuk interessanter dan wat de mensheid allemaal voor domme dingen heeft gedaan in de afgelopen paar eeuwen. Dusssss. Het verschilt heel erg per persoon. Ja, een natuurprofiel is een stuk zwaarder wat werkdruk betreft, maar ik zou voor geen goud een ander profiel kiezen. Echt niet.

Marsje, ik zou er wel even goed over nadenken voor je natuurkunde/scheikunde/etc. gaat doen zonder Wiskunde B. Het is niet voor niets verplicht in NT profielen (bij de meeste scholen althans). Dat is omdat je er bij natuurkunde en scheikunde gewoon heel erg veel aan hebt. Ik weet uit eigen ervaring dat wiskunde A leerlingen heel vaak een stuk meer moeite hebben met de bètastof begrijpen, gewoon omdat ze op wiskundig vlak al achterliggen. Kijk, als wiskunde je écht niet lukt moet je het natuurlijk niet doen, maar denk er wel bij na dat je het eigenlijk wel een beetje nodig hebt bij je andere vakken.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 nov 2012 - 17:45:
Ik heb ook nog geen idee wat ik wil doen. Ja, psychologie lijkt me leuk. Of pedagogiek ofzo. In ieder geval iets waar ik mensjes kan helpen. Maar omdat daar zo weinig banen nu zijn weet ik het ook nog niet. En met NG kan ik dat ook gewoon doen. En. Ik vind het ook nog eens interessant. Dushh. Dan ga ik gewoon daarvoor. ^^

Edit; oh. Dan eh. Ga ik inderdaad nog even kijken. :' We krijgen ergens in het jaar een wiskunde A en een wiskunde B hoofdstuk. Dus. Dan pas kan ik echt zien of ik het wel of niet kan. En als ik het niet kan dan dan. Kijk ik nog wel even wat ik doe. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 nov 2012 - 18:05:
Ik heb bij wiskunde B één keer iets gehad wat met natuurkunde te maken had, en toen had ik dat deel al gehad bij natuurkunde gehad, dus ik had persoonlijk echt geen drol aan wiskunde B bij natuurkunde. Als je denkt dat wiskunde B te moeilijk is, vooral voor A gaan, wat je verdere vakken ook zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16