Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #201

Offtopic #201

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 17 nov 2013 - 21:55:
201, woehooooe
Dit gaat best wel kinda snel.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:18:
Dat is echt een onzinreden.
Oh wauw, dan moet ik nooit jouw studie gaan doen hahaha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:23:
Nee, als je geen passie voor wiskunde hebt, lijkt dat me niet zo'n goed idee. Want het is best wel pittig op zich, en zo. Dus als je het niet heel graag wilt, dan wordt het heel heel zwaar, denk ik. We hebben ook een slagingspercentage van zo'n 65% in het eerste jaar, wat op nog geen 100 studenten nogal laag is. Vind ik.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:25:
Dat is inderdaad niet erg hoog. Ik weet niet wat ons percentage is, maar wij hebben veel afhakers door geneeskunde en zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:31:
Ja, logisch. Wij hebben daar niet zo'n last van really. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:36:
Lijkt me inderdaad wat minder vaak voorkomend dat iemand jouw studie als tweede keus doet vergeleken met BMW haha. Er zijn nu al een paar mensen gestopt en dat vind ik eerlijk gezegd heel ergelijk. "Het is niet wat ik wil" is het gewoonlijke excuus namelijk, want iedereen wil geneeskunde.
But duuuuuudes, ze weten niet eens hoe geneeskunde is. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het begin van BMW en geneeskunde veel verschillen. Okay, de chemische practica vallen natuurlijk weg, maar we zijn zooooveel met biologie bezig dat het denk ik grotendeels met geneeskunde overeen komt.
Heel veel mensen hebben een soort ideaal beeld van geneeskunde hier, alsof het een perfecte studie is die perfect bij hen past en er voor zorgt dat ze het perfecte leven gaan leiden, terwijl ze het alleen van Grey's Anatomy kennen. Ook heel veel mensen die vinden dat zij bij geneeskunde horen, dat ze een plaatsje verdienen ondanks dat ze nooit hun best hebben gedaan wat extra's te doen naast school, of om een acht te halen. Zo. Verschrikkelijk. Irritant.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 nov 2013 - 20:40:
Dat excuus hoor ik bij psychologie ook vaak. 'Ja, ik werd uitgeloot voor geneeskunde, dus ik ben maar psychologie gaan studeren, want dat is ook met mensen en iets voor mensen doen.'
... wut?
Ja, de klinische kant op zich wel, en verder is het nowhere near hetzelfde. Niet dat het me een slecht idee lijkt om als arts iets van psychologie te weten, maar die redenering is zo ... ugh. Of ben ik de enige die dat raar vindt?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:43:
Nee, Dezh, ik voel je.
En wat Emma zegt - precies. Zo'n ideaalbeeld. Ik kan me daar sowieso niet in vinden, want geneeskunde lijkt me een vreselijke studie, maar hé. Ja. Ik bedoel.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 nov 2013 - 20:46:
Ik ben nu al doodsbang voor hoofdstuk K. Feest.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:52:
K is leeeeeeeuk 8D
enne. je hebt mij?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 20:52:
K is leeeeeeeuk 8D
enne. je hebt mij?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 26 nov 2013 - 20:53:
Wow, dat klinkt allemaal heel erg irritant. Dat van dat ideaalbeeld van geneeskunde herken ik, veel mensen bij mij op school hebben dat ook. Alsof alles dan meteen helemaal perfect wordt als ze dat gaan studeren.
En Dezh, dat is inderdaad echt heel erg wut. Als in, je helpt op beide manieren inderdaad mensen, maar om dan maar iets te gaan studeren dat er verder nou niet echt in de buurt komt..

En stiekem weet ik niet eens wat K is hehehe.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 nov 2013 - 20:53:
"Waarom wil je geneeskunde doen?"
"Ik wil mensen helpen."
De reden die ik het meest verschrikkelijk vind. Ga dan internationale volksgezondheid doen of zo. Er zijn genoeg banen waarbij je mensen kan helpen, "waarom geneeskunde?"
"Uh, ja, uhm, uuuuh, *brabbel brabbel brabbel onzin*."
My God, bijna geen van mijn medestudenten kan verwoorden waarom ze geneeskunde willen doen en geen BMW.

(Ja, sorry, ik kom dit zo vaak tegen dat ik er echt heel erg geirriteerd van raak en er een beetje fel op reageer haha.)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 nov 2013 - 21:01:
Ik ken iemand die geneeskunde studeert en ik vroeg hem waarom en ik was zo blij toen hij antwoordde: "Ik vind het leuk om in mensen te snijden." Gewoon omdat ik dat mensen-helpen-gezeur zo zat was. Achteraf was het een best disturbing antwoord.

Mijn papa doceert Civiele Techniek in Ontwikkelingslanden, dat gaat over ontwikkelingshulp in principe, en al die mensen komen daar binnen met het idee dat ze arme zielige Afrikaantjes gaan helpen met putten bouwen en hun leven verbeteren, en het eerste wat hij doet is hen allemaal desillusioneren en mededelen dat het daar niet over gaat. (daar moest ik aan denken vanwege dat mensen helpen. zoveel mensen hebben eigenlijk geen idee wat dat inhoudt.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 nov 2013 - 21:03:
Hahahaa. x)
Civiel is zo'n oud stoffig gebouw, trouwens. Het rúíkt er gewoon naar oud.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 26 nov 2013 - 21:05:
Je moet mijn vaders kantoor eens ruiken. Honderd jaar oud stof in honderd jaar oude boeken. En warme chocolademelk.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20