Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #209

Offtopic #209

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 jan 2014 - 23:12:
Film meeting, GO!



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 27 jan 2014 - 16:42:
Ik kan het stiekem ook niet echt :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2014 - 16:44:
Ik probeer het nu, want ik ben aan een nieuw iets begonnen (alwéér x.x) en 't gaat een beetje fucken met chronologie dus maakt 't sense om sommige dingen in t-tijd te schrijven, maar ik houd het steeds één zin vol en dan ga ik de fout in, om er pas vijf zinnen later achter te komen dat ik weer teruggevallen ben op v-tijd. Sehr nervent.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 27 jan 2014 - 17:54:
@Dorien: wow wat erg, waarom zou een klasgenoot dat eigenlijk zeggen en waarom spreekt die surveillant je dan nog steeds niet aan? Want het lijkt me nog steeds logisch dat ze daar iets over zou zeggen.

@Bodine: Ik vind dat ook enorm moeilijk, ik heb steeds de reflex om in verleden tijd te gaan schrijven en dan moet ik het allemaal opnieuw doen. Misschien eerst volledig in het verleden schrijven om het dan om te vormen tot de tegenwoordige tijd? Geen idee of dat zou helpen hoor.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2014 - 18:05:
Haha, nee, dat werkt al helemaal niet. Maar ik heb het t-tijd stuk af en zit alweer lekker vertrouwd in v-tijd. (:

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 27 jan 2014 - 18:52:
Blijkbaar is in de v-tijd schrijven makkelijker, gezien ik dat ook altijd doe, of althans als ik niet alles door mekaar gooi. Daar ben ik ook een goede in

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2014 - 19:06:
Ik vind het zelf ook simpeler om in de verleden tijd te schrijven. Altijd al gedaan, volgens mij, enkele uitzonderingen daar gelaten.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 jan 2014 - 22:45:
Random linkje: wie kent dezenog? ;D

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2014 - 23:10:
@Do; die heb ik nooit gekend. ö

Een stel studiegenootjes van mij is aan het zeiken dat alle tentamens te makkelijk zijn en dat 't allemaal niets voorstelt. Ik weet niet wat ze ermee willen bereiken, en ik snap niet helemaal waar ze mee bezig zijn. Niet iedereen heeft een IQ van duizend en vrije tijd te veel. Ga lekker econometrie doen of zo.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2014 - 23:13:
... ik ben in Duitsland. Er staat "Tokio Hotel" in de titel. Die dudes zijn Duits. IK KAN DIE VIDEO NIET ZIEN, wtf.
Tijd voor Merlin.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 28 jan 2014 - 0:03:
Dezh: Fo' serious? o.o

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 28 jan 2014 - 7:46:
@Bodine: Willen ze soms dat de tentamens moeilijker worden? Dat zou voor henzelf ook ongunstiger zijn, halen zij ook lager.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 10:31:
@ Bodine: Maar ik vind dat over mijn studie ook. Onze tentamens zijn belabberd slecht waardoor ongeveer tussen de vijftig en vijfenzeventig procent belachelijk simpel is, je een aantal goede vragen hebt, en tussen de tien en twintig procent vragen zijn waar ik geen hol van snap ondanks dat ik het boek uit mijn hoofd ken. Het is misschien wel lekker simpel, sowieso 50 - 75% goed hebben, maar ik vind het super irritant. "Tot welk weefsel behoren vetcellen? A. Spierweefsel. B. Bindweefsel. C. Zenuwweefsel."
Ik studeerde al een half jaar toen ik deze vraag voorgeschoteld kreeg. Van mij mag iedereen die de vraag fout had meteen de opleiding afgestuurd worden, want dan doe je écht iets verkeerd. Ik weet dat jullie allemaal geen biologiestudies doen, maar ik neem aan dat jullie wel kunnen beredeneren dat vet toch echt niet tot het zenuwstelsel hoort en ook geen spier is, dus dat het dan wel bindweefsel moet zijn.

Ik heb natuurlijk nog maar twee tentamens gehad en misschien wordt het nog wel anders, maar op dit moment is het te simpel. Alles is multiple-choiche, maaarrrr er wordt geen gokkans berekend, dus dat maakt het geheel nog makkelijker. Het eerste tentamen had 101 vragen, waarvan je er maar 57 goed hoefde te hebben. Over het algemeen waren er maar drie opties waar je uit kon kiezen, dus als je het compleet willekeurig had ingevuld, had je er al 34 goed. 95% had de toets gehaald (een applausje voor de 5% van mijn opleiding die het indrukwekkend genoeg gelukt is te falen) en ik vind dat een heel erg hoog percentage, zeker als je kijkt naar het aantal mensen dat daadwerkelijk zijn best doet voor deze opleiding.

Het is super lastig om boven een acht te komen op mijn opleiding. Ik werk echt hard, heb altijd alle hoofdstukken samengevat en toch weten ze elke keer weer vragen te verzinnen waarvan ik niet snap hoe ze erbij komen. Soms is het de schuld van de tutor, dan heeft hij of zij ons niet goed genoeg aangevuld als we iets niet wisten en hebben we daarom eem achterstand op andere onderwijsgroepen. Maar ook dan blijven er vragen over die willekeurig uit de lucht geplukt lijken.
Het is kut dat het zo lastig is om boven de acht uit te komen, maar het is ook veel te makkelijk om een zes te halen. De meeste mensen op mijn studie halen zesjes, dus nee, het is niet alsof ik hierop medestanders vinden kan, maar ik vind het zelf wel en ik vind ook dat ik het recht heb dat mede te delen aan mijn medestudenten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 11:09:
@Emms; nee, oké, fair enough. Die vraag kan ik zelfs beantwoorden en ik snap heel goed dat je daar gek van wordt.
Maar ik vind de situatie bij mij anders. Niet om arrogant uit de hoek te komen, maar ik ben best wel slim. En goed in wiskunde. En ja, ik weet dat ik bij de beste 25% van m'n studie zit. Maar het gaat hier om mensen die zó verschrikkelijk arrogant zijn en zich zó goed voelen. Hun Facebook staat alleen maar vol met "yay een 9.6 voor dit vak en er heeft maar 1 iemand hoger gehaald" en dergelijke dingen. Sorry, maar dat is mateloos irritant. Zeker als ze op een gegeven moment aan andere mensen gaan vragen: "Goh, mag ik je laptop lenen? Ik wil even kijken hoeveel mensen hoger hebben gehaald dan ik." Daar straalt een soort arrogantie vanaf waar ik echt niet tegen kan.
Daarbij gaat het hier niet om vakken waarvoor 90% procent slaagt. Het gaat om vakken waarvoor 60% het vak in één keer haalt (en daarvan dan een aanzienlijk percentage alleen omdat ze een redelijke buffer hebben wegens huiswerkopdrachten), en zo'n 20 à 30% het vak gewoon überhaupt niet haalt het eerste jaar.
Ik heb in dit halve jaar nog nooit een multiple choice vraag voorgeschoteld gekregen. En ja - bijna elk tentamen heeft een makkelijke vraag als "inkomertje", waar je heel weinig punten voor krijgt, maar die het makkelijke gedeelte van de stof als onderwerp heeft, zodat je niet gelijk aan het begin van je tentamen moedeloos wordt. Maar dan nog: als ik die vraag aan jou zo voorschotelen, zou je hem niet snappen. Dat weet ik bijna zeker. Waarom niet? Omdat, hoe makkelijk het ook is na een half jaar wiskunde te studeren, je toch echt wel moet weten hoe de wiskundige notaties in elkaar zitten en hoe zoiets precies werkt.
Ik heb het over vakken waar mensen (die er áltijd zijn en toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn) huilend in de colleges zitten omdat ze er écht niet uitkomen en de wanhoop nabij zijn. En ja, dan was het tentamen misschien wat kort (de meesten waren wel binnen twee uur klaar, in plaats van de drie die ervoor stonden) en wat vooral héél irritant was, was de hoeveelheid spelfouten (wat normaal al irritant is, maar bij programmeren ook nog eens een fundamenteel verschil kan maken in de uitkomst van je antwoord - heel leuk als de docent dan halverwege het tentamen binnenkomt om te zeggen dat zijn code niet klopt en dat het eigenlijk zo en zo had moeten zijn, want dan mag je weer opnieuw beginnen), maar om nou achteraf een petitie op te zetten over dat het vak te makkelijk is en dat het tentamen te makkelijk is en dat het allemaal niet universitair niveau is... sorry hoor, maar what the actual fuck.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 12:14:
Dan neem ik aan dat ze niet daadwerkelijk proberen te bereiken dat de tentamens lastiger worden. Ik denk dat dit alleen een extra manier is om aan iedereen te laten zien hoe goed ze wel niet zijn om hun eigen ego te strelen. Ik denk dat ze compleet ongelukkig zouden worden als het daadwerkelijk zou gebeuren, want zometeen halen ze geen 9,6'en meer, maar "slechts' achten en ik betwijfel of hun nreintjes dat aankunnen.
Op mijn elfde had ik het ook graag over mijn cijfers. Niet zo extreem als jouw studiegenoten, maar ik zal vast genoeg mensen geïrriteerd hebben. Ik was een jaar jonger dan iedereen en onzeker en was altijd super trots als het me gewoon lukte. Maar bij jouw studiegenoten klinkt het niet alsof ze stiekem onzeker zijn, alsof ze elke keer bevestiging nodig hebben van anderen. Ze klinken als slimme, hardwerkende mensen die dat zelf dondersgoed weten en de ambitie hebben er voor te zorgen dat de rest van de wereld het ook weet. En hoe laat je duidelijker zien dat je superieir bent dan door iets waar de rest moeite mee heeft als te simpel te bestempelen?

Ik denk niet dat ze daadwerkelijk wat proberen te bereiken met de petitie en anders is de uni vast slim genoeg om zich er niets van aan te trekken. Het lijken me misselijkmakende kinders die vroeger te vaak van hun mama gehoord hebben dat ze fantastisch en perfect zijn en dat er niemand beter is dan zij, en dat ze nu die woorden ool van andere mensen dan hun mama moeten horen, willen ze hun ego in stand houden.

Het is overigens awesome als ze weer een keer opscheppen over dat er maar een iemand beter is dan zij en als je dan antwoordt met "well, I see room for improvement there." xd

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 12:17:
Ik had, te oordelen naar zijn Facebook, hoger voor mijn eindexamen.
Nee, maar goed. Het is gewoon super irritant en van mij mogen ze ermee ophouden.


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20