Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic II

Het Algemene Schrijftopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:58:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:33:
Uiteindelijk is van een beschrijving denk ik de sfeer belangrijker dan de werkelijke ruimte, tenzij het uitmaakt voor je plot dat iets specifiek blauw is of juist niet, bijvoorbeeld. Ik probeer het meestal met een paar details te doen, wat Bodine ook zei; dus als je een sombere kamer beschrijft, dan doe je dat met de niet-afgewassen borden op de vloer en het gordijn dat half open, half dicht hangt, en de rest denk je er vanzelf wel bij als lezer. (daar ga ik dan maar even van uit, in elk geval)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 jan 2015 - 7:30:
Klopt klopt. En vaak hebben lezers toch een ander beeld dan jijzelf als schrijver, omdat je dichter bij de verhaallijn staat.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 jan 2015 - 9:16:
Tenzij het een heel belangrijke plek is waar je verhaal een beetje rond draait, maar als je personage's daar vaak zijn kun je elk hoofdstuk wel een nieuw detail geven.

En je kan ook kijken naar het perspectief waaruit je schrijft, want stel dat je uit eerste persoon schrijft, kan het zijn dat die persoon geen malle moer om zijn omgeving geeft, of juist heel erg.l

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 jan 2015 - 8:25:
Ik weet niet precies waar deze vraag moet, maar voor FF Schrijft doe ik een crossover van TH/1D/The Vampire Diaries. In welke categorie hoort die? *giggles*

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 jan 2015 - 8:26:
-dubbel-
Ook bedankt voor de tips enzo!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 jan 2015 - 9:43:
Waar jij 'm het meest vindt passen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 14:10:
Heeft iemand verstand van middeleeuwse kledij? Ik zoek een vertaling voor "breeches" maar ik kan alleen "kniebroek" vinden en dat vind ik zo lelijk .__.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 14:16:
Ik kan niets vinden, nee, maar misschien kun je bij Kay aankloppen?
En hoor ik hier Game of Thrones?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 14:18:
Yesh. In de vertaling van GoT gebruiken ze gewoon "broek", dus blijkbaar is dat geoorloofd, maar meh.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 jan 2015 - 14:25:
Ik heb een jeugdboek liggen dat zich afspeelt in de middeleeuwen, en daar gebruiken ze "kousenbroek". Of is dat weer wat anders?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 14:28:
Dat is volgens mij Vlaams voor maillot. Nou is dat op zich wel historically accurate, want mannen droegen tunieken met maillots, als ik me niet vergis. Niet helemaal hoe ik me mijn personage voorstel, maar dat is een ander probleem. Danke

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 jan 2015 - 14:34:
Maillot zeggen wij ook wel, maar ik dacht dat dat een Frans woord was en dus meer "Vlaams dialect"? Is kousenbroek niet de "vernederlandste" term?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 14:47:
Ik heb nog nooit van een kousenbroek gehoord? Wij noemen het gewoon maillot, haha

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 15:19:
Wat Bodine zegt. Ik dacht altijd dat kousenbroek Vlaams was, maar als jij als Vlaming niet denkt dat het Vlaams is, dan zal het wel ergens anders vandaan komen? I dunno. Ik heb net het woord "hozen" gevonden in een GoT-vertaling en ik ben helemaal blij.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 15:22:
Is hozen niet meer stortregen? o.o
Overigens krijg je allemaal Belgische sites als je kousenbroek googelt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11