Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic III

Het Boekentopic III

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:26:
Alles over boeken. Voor de boeken die je nu leest, de geweldige boeken die iedereen zou moeten lezen, de boeken die zo weerzingwekkend slecht zijn dat het een wonder is dat ze überhaupt een uitgever hebben kunnen vinden en voor alles wat je verder ook maar over boeken te zeggen hebt.

Het oude topic was vol, en ik kon geen nieuwe vinden, dus bij deze.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 22:30:
Omdat ik het zo stom vind om meteen een boek te gaan aanprijzen in de startpost, ook al is 'ie heel erg goed, ontroerend, grappig, lief en origineel. Dus bij deze raad ik iedereen aan om Memoirs of an Imaginary Friend van Matthew Green te lezen, want het is geweldig. *legt op haar favorieten-stapel/pilaar/berg*

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 22 mei 2012 - 22:30:
Iemand toevallig Siegfried van Harry Mulisch gelezen? Ja, ja?

Ik herinner me spontaan dat ik vroeger een keer in de Donald Duck een verhaaltje heb gelezen over dat Donald en Katrien naar de verfilming van een boek van Harry Muesli gingen en nu snap ik hem pas want ik was toen echt acht of zo en ik vind het geniaal.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 22 mei 2012 - 23:04:
Ja! Siegfried is echt een geweldig boek (maar wat ik tot nu toe van Mulisch gelezen heb is allemaal heel erg leuk). Ik ga binnenkort De ontdekking van de hemel lezen, maar die wil ik kopen voor ik hem lees (misschien deze zomer, dus).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 juni 2012 - 19:25:
Ik heb zojuist De Beschuldiging van John Grisham gewonnen bij een wedstrijd op Quizlet. Ik wist niet eens dat ik daar aan meedeed, maar alsnog. Kent iemand dat boek?

Myth
Myth

Myth is offline

[7]
Myth zei op 16 juni 2012 - 13:56:
Ik vind Simone Van Der Vlugt goed schrijven.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 16 juni 2012 - 14:06:
Before I Fall van Lauren Oliver. Een boek dat mijn Engelse lerares aan me leende omdat ik in haar les altijd lees vanwege het lage niveau Engels. Ik heb hem net uitgelezen omdat ik niet meer kon wachten tot Engelse les (ik lees de boeken normaal alleen maar in de les. Een habit, of zo). Ugh.
Het boek was fantastisch, grappig en verschrikkelijk omdat je het hoofdpersonage af en toe een ram voor d'r bek zou willen geven, en dan het einde. ._. Ik heb het hele boek niet gehuild, omdat het niet niet zielig was geschreven, ondanks sommige dingen die gebeurden. Het gekke was dat het einde ook niet zielig was geschreven, maar toch zat ik te janken toen ik de laatste drie bladzijden las.

Definitely een aan aanrader, though. En dan in het Engels.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 16 juni 2012 - 20:27:
Och, nee, alsjeblieft geen Simone van der Vlugt. Haar historische jeugdboeken zijn te doen, maar haar thrillers en andere jeugdboeken vind ik zo verschrikkelijk slecht.

Before I Fall staat op mijn to read-list, maar die zal ik bovenaan mijn boodschappenlijstje voor als ik weer in Den Haag ben zetten. ^^

Mochten er nog mensen zijn die van romantische Young Adult boeken met bovennatuurlijke wezens houden: The Wolves of Mercy Falls (Shiver, Linger en Forever) van Maggie Stiefvater is een aanrader. (Hoewel ik het derde deel nog moet lezen, en het tweede deel verschrikkelijk traag verloopt, maar ik neem niet aan dat het derde boek alles gaat verpesten).

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 16 juni 2012 - 22:32:
Ik vind Simone van der Vlugt haar thrillers ook niet goed (tenminste wat ik ervan gelezen heb).
Ik zou iedereen de Molly Moon boeken van Georgia Byng aanraden. Die heb ik honderd keer gelezen toen ik 9/10 was ofzo, en ik vond ze zo geniaal. En toen leende iemand ze een keer en was ik ze kwijt. En n u heb ik ze voor sinterklaas gekregen van mijn ouders. En oh <3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 28 juli 2012 - 22:11:
@Daan:
Ik wil die boeken echt heel graag lezen, maar mijn moeder laat me geen boeken meer bestellen online tot ik alles in mijn kast heb gelezen. En in het Nederlands wil ik ze ook niet.

Ik ben bezig met de Harry potter serie. Finally. But I love it <3

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 30 juli 2012 - 14:54:
Ik ben op dit moment een beetje verzonken in de Het huis van de nacht- serie en Academicus Vampyrus - serie.

Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 30 juli 2012 - 15:13:
Ik lees nu "Ik, Zlatan", over Ibrahimovic (voetballer), omdat mijn vriendje dat aan het lezen was en ik het wel leuk geschreven vond. Dus dat wil ik nu ook uitlezen - en het is echt wel grappig. :'D

En dan ben ik ook bezig in "Eragon", maar daar ga ik niet zo snel in vooruit. En "Game Of Thrones" heb ik ook gekocht (de hele serie), maar ik weet niet of ik daar ooit helemaal aan toe kom, omdat ik steeds iets anders vind om te lezen.

Oh ja, en boek 1 van "Nightworld", omdat ik me in Frankrijk nogal verveelde en maar een niet te moeilijk, Franstalig boek gekocht heb voor mezelf.

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 30 juli 2012 - 19:43:
Gisteren 'En mevrouw ging er vandoor' uitgelezen. Erg leuk boek. Ik vond het wel erg verwarrend.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 30 juli 2012 - 19:44:
Ik ben Boy Meets Boy aan het voorlezen aan Bart :3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 juli 2012 - 23:18:
David Levithan! <3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 juli 2012 - 23:18:
David Levithan! <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10