Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic II

Het Algemene Schrijftopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:58:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 feb 2015 - 12:40:
Is die blauwe niet Michiel Huisman is de serie?
Ik denk dat het wel belangrijk is dat als je het uiterlijk van je personages wil beschrijven, het handig is om dat aan het begin te doen. Bij het boek dat ik net las, kwamen ze er op pagina 400 nog even mee dat een bepaald personage blond haar had, maar toen vond ik al dat 'ie een Mexicaan met dito uiterlijk was.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 feb 2015 - 12:44:
Ik weet vrij zeker dat 'ie nog niet in de serie zit.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 feb 2015 - 12:47:
Andere blauwe, Daan. Michiel Huisman heeft in de serie niks blauws.

& ja, je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet bepaalde verwachtingen schept met je personages. Punt blijft dat 't niet zo goed werkt als je het volledige uiterlijk van je personage in één hoofdstuk beschrijft en het helemaal als eerste doen vind ik ook altijd een beetje meh.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 feb 2015 - 12:48:
Ja dat bedoel ik dus, wat daan zegt. Als je he niet in het begin doet begijnt de lezer toch al een beeld te krijgen van hoe een karakter eruit ziet?
Wel bedankt voor de tips trouwens. Ik ga proberen het anders te doen, en niet in het eerste hoofdstuk ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 feb 2015 - 12:53:
Daario is wel blauw toch? Ik ging even de cast kijken en wat zijn Stannis en Brienne slecht gecast zeg. o.o

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 feb 2015 - 13:09:
In het boek wel, in de serie niet.
& wat is er mis met hen? o.o Ik vind hen cool!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 14 feb 2015 - 13:28:
Ik had ze zó anders voorgesteld._. Maar misschien is dat omdat ik alleen de celeb-foto's zag, en niet de in-cast-foto's, if you feel me.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 feb 2015 - 14:29:
Ik heb ook een vraag!
Stel (dit is trouwens niet zo hypothetisch) dat je je hoofdpersonage een relatie wilt laten hebben die functioneel is, en heel erg lief, en goed voor zijn development, maar een relatie die niet kan blijven duren voor redenen die uiteindelijk geen afbreuk doen aan de band die tussen hen bestaan heeft; en dat in een verhaal dat overduidelijk afstevent op een relatie met iemand heel anders: hoe zorg je ervoor dat je lezers zich niet vastklampen aan die eerste relatie?
As in, dat ze die relatie veel leuker vinden dan degene die erop volgt, en dat ze het personage's motivaties dan niet snappen om toch voor iemand anders te gaan?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 feb 2015 - 15:06:
Langeafstandrelatie?
Maar ja, eh, ik weet het niet zo goed. Lezers lijden over het algemeen hun eigen leven met shippen en zo.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 feb 2015 - 11:43:
@Kays vraag; ik denk dat dat redelijk natuurlijk zou moeten ontstaan uit je karakterisatie van je personages. Like, als het voor jou logisch is dat het plot zo verloopt, dan zou het voor je personages ook logisch moeten zijn en als je dat aangeeft in het verhaal, dan lijkt me dat genoeg. En verder leiden shippers inderdaad graag eigen levens, dus het ligt niet per se aan jouw schrijven als het toch niet lukt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2015 - 12:46:
Ik denk ook niet dat je je lezers tot iets kan forceren. Ik bedoel, ik ship ook gekke ships die nooit canon zouden zijn zoals Drarry en vanaf nu ook Jaime/Loras en zo, en, nou ja, lezers traumatiseren is altijd goed.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 feb 2015 - 22:46:
Guys - hoe kom je ook alweer bij de 2e reactiepagina op de inleiding
van je verhaal? Want dan moest je toch iets veranderen in de adresbalk?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2015 - 23:01:
?page=2 erachter zetten.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 16 feb 2015 - 6:57:
Thanks!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 feb 2015 - 23:02:
I just wrote the weirdest shot._.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17