Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic II

Het Algemene Schrijftopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:58:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 juli 2015 - 23:39:
Haha Jen, omdat je moeilijk met je eigen huis les kunt hebben zeker?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 juli 2015 - 23:47:
@Bo ja vandaar XP
@dezh je mag trouwens zeker trots zijn op het rooster want het is heel overzichtelijk

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 juli 2015 - 20:22:
1. Als ik hoofdstuktitel gebruik, verzin ik die vaak als tijdelijke titel bij het plannen, maar verander hem uiteindelijk meestal toch niet.
2. Terugkijkend blijft mijn werktitel volgens mij meestal mijn uiteindelijke titel, tenzij ik de werktitel vanaf het eerste moment zwaar kut vind.
3. Well, you know how good I'm at that, don't you.
4. Ik werk steeds maar actief aan één verhaal. Ik heb wel wat begonnen dingen die ik nog af wel maken, maar als ik met een project bezig ben, ligt de rest echt even stil.
5. Ik had voor al m'n verhalen altijd twee documenten: een schrijfdocument en een research document. Ik heb een tijdje ook met personagemappen gewerkt, maar dat pleurde ik later gewoon bij de research in. Nu werk ik met Scrivener, en daarna heb ik alles wel in aparte mappen staan (research vaak per deelonderwerp, personages etc.). In Scrivener gebruik ik voor ieder hoofdstuk ook een aparte text file, maar het werkt net even anders dan Word, dus het is minder irritant dan het klinkt.
Mijn huidige verhaal schrijf ik weer met de hand, en dan gebruik ik gewoon zoveel schriften als ik nodig heb. Mijn belangrijkste aantekeningen (timelines, planningen etc.) gaat voorin (dat doe ik vooraf), en het verhaal komt erachter. Als mijn schrift vol is, pak ik pas een nieuwe.
6. Er kunnen absoluut niet meerdere verhalen in één schrift.
7. Hangt er van af. Ik schrijf alleen nog maar met vulpen (op vakantie pakte ik mijn oude zwarte stabilo voor de planning en man, hoe heb ik daar vijf jaar mee kunnen schrijven?) en daarvoor koop ik altijd dezelfde inkt, dus in principe schrijf ik sowieso maar met één kleur. Een uitzondering vormt mijn planning, want daarin gebruik ik soms wel kleurcodes en dus verschillende pennen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 aug 2015 - 21:59:
Questions. Kijken jullie naar de grond terwijl je loopt? Also, weet iemand een goed standaard karaokenummer?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:00:
Angels van Robbie Williams :3

Also. Eh. Sometimes, yes.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 aug 2015 - 22:04:
Ik kijk bijna altijd naar de grond terwijl ik loop. Heeft dat niet, one way or another, te maken met zelfvertrouwen?
&. Don't Stop Believing van Journey? Summer Nights van Grease?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:05:
't Heeft bij mij meer te maken met het feit dat ik anders nog wel 'ns over losse straattegels struikel. Of over een niet losse straattegel.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 aug 2015 - 22:06:
Ja, ik dacht ook dat het een zelfvertrouwending is, ik merk bij mezelf dat het heel erg van m'n dag/het moment van de dag afhangt, en toen vroeg ik me af hoe het bij anderen is en of 't raar zou overkomen als ik het als zelfvertrouwending gebruik in m'n verhaal.

Oh, Summer Nights! Maar da's een duet, niet? Da's niet zo handig.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 aug 2015 - 22:08:
Hebben mensen met weinig zelfvertrouwen sowieso niet heel veel moeite met mensen in 't gezicht aankijken? Dan is naar beneden kijken veel makkelijker.

Oh, ja, dat is een duet. Misschien iets van Madonna dan ofzo? Lijkt me dat het vooral oudere meeblèrliedjes zijn die op de karaoke gedaan worden. Barbie Girl, Bon Jovi, idk, dat soort muziek?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 10 aug 2015 - 22:09:
Bij mij ligt t er ook heel erg aan hoe ik me voel, ja. Als ik gewoon oke ben kijk ik meer vooruit maar op slechte(re) dagen ben ik toch meer op de grond gefixeerd.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:10:
(het heeft ook met het weer te maken btw. like. regen.)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 aug 2015 - 22:12:
MADONNA. You truly are Kaymax.

En ja, volgens mij zit het 'm inderdaad daarin met het zelfvertrouwen. Dus. Dan komt het goed. (ik heb zoveel inspiratie, ik ben meer ideeën aan het opschrijven dan echte tekst produceren, maar 't is zo LEUK <3)

Edit @ Bodine, da's waar. Maar het speelt zich af in zomers Lissabon, dus meer kans op losse stoeptegels dan op regen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:14:
Jaaaaaaaa <3
'k Ga nu nog even Vlinders intypen, denk ik. Meestal ben ik 't na 200 woorden zat, maar wie weet.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 aug 2015 - 22:15:
Ik zit naar een titel te zoeken voor m'n timetravel Drarry. Ik haat titels verzinnen (meestal pak ik een lyric uit het liedje dat ik luister tijdens het schrijven, maar ik luister de Drunken Whaler op repeat tegenwoordig).

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 aug 2015 - 22:16:
VOL.


Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20