Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic II

Het Algemene Schrijftopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:58:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 juli 2015 - 20:32:
Haha, Jamila, die had ik ook al _0_ Maar dat klinkt net iets te grappig naar mijn smaak. Ik heb nu gewoon 'afstammeling' en het komt niet zo vaak voor dat het m'n zinnen heel lelijk maakt, dus het werkt wel. ^^

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 12 juli 2015 - 22:14:
Heeft iemand manieren om "grijnzen" op een andere manier te verwoorden. Ik heb het nu zo'n ongeveer 10000000x gebruikt in mijn omschrijvingen. Op synoniemen.net kon ik ook niet echt een goed alternatief vinden.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 juli 2015 - 23:32:
Positief of negatief? Als in vrolijk of meer creepy ish?
Zijn (haar enz) mondhoeken krulden omhoog?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 juli 2015 - 23:32:
Dat hangt een beetje van de context af. Welke emotie probeer je over te brengen met grijnzen? Is het een vrolijke, plagerige grijns, of een wrede grijns, of een triomfantelijke, of een... weetikveel? Dat maakt namelijk een groot verschil als je op zoek gaat naar synoniemen.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 juli 2015 - 23:32:
Jaar precies dat hihi

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 13 juli 2015 - 18:13:
Nou de persoon grijnst best wel veel in het algemeen. Dus het kan gewoon voor elke scenario zijn.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 juli 2015 - 18:21:
Ja, maar dat is precies het punt. Je kan voor elk scenario een ander woord verzinnen. Vrolijk grijnzen kan ook breed lachen zijn, of grinniken als het hardop is, of stralen. Geniepig grijnzen kan ook gniffelen of snuiven of lippen omkrullen zijn. Snap je wat ik bedoel? De persoon zal niet in elk scenario om dezelfde reden grijnzen, of hij/zij nu in het algemeen veel grijnst of niet.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 13 juli 2015 - 21:36:
Ik snap wat je bedoelt, maar met één andere omschrijving kom ik ook niet veel verder als het bijvoorbeeld een wrede grijns is. Een alinea verder zou hij bijvoorbeeld alweer grijnzen omdat hij geamuseerd is. Dus ik vind het een beetje lastig om een bepaalde emotie te kiezen, als ik voor bijna alle emoties een andere omschrijving wil.
In mijn hoofd is grijnzen altijd de perfecte manier om zijn manier van lachen te omschrijven, maar ik snap dat als iemand 100x grijnzen tegen komt in een hoofdstuk dat dat een beetje overdone is.

Vrolijk grijnzen kan ook breed lachen zijn, of grinniken als het hardop is, of stralen. Geniepig grijnzen kan ook gniffelen of snuiven of lippen omkrullen zijn.


^ Hier heb ik al heel veel aan, zeg maar. Dit geeft me al een beetje een idee hoe ik het anders kan laten klinken zonder steeds terug te vallen op hetzelfde woord.
Maar ik snap ook wel als ik grijnzen in het algemeen vraag, dat er dan veel te veel mogelijkheden zijn om even random op te noemen.

Sorry, als ik echt heel erg onduidelijk ben, maar ik weet het ook even niet beter te verwoorden. .-.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 juli 2015 - 21:44:
Na ja, misschien kan je bijvoorbeeld hier een stukje plaatsen (of het me PB'en, als je je daar prettiger bij voelt) waarin je merkt dat je teveel grijnzen gebruikt? Dan zou ik je kunnen vertellen hoe ik zijn/haar grijns interpreteer en wat je -naar mijn idee- als synoniemen kunt gebruiken.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 13 juli 2015 - 23:12:
Ik ben al een hele hoop opgeschoten, dus ik kom nu wel even verder. Ik moest gewoon een klein beetje inspiratie opdoen en mijn fantasy wat meer lospeuteren, maar als ik nog een keer tegen hetzelfde probleem oploop zal ik je wel even wat opsturen. Anyway, thanks for the help. ^^


Ik heb deze zin:
“Maar even terug op het onderwerp,” zei Bill in alle serieusheid.
Alleen vind ik serieusheid zo suf klinken en alsof ik niets beter kan verzinnen. Nu dacht ik aan: 'zei Bill in alle ernst'. Alleen vind ik ernst niet zo'n mooi woord, iemand een betere suggestie?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 juli 2015 - 23:13:
Volgens mij is dat een anglicisme. "in all seriousness". Wat is er mis met gewoon 'serieus' of 'ernstig'?

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 13 juli 2015 - 23:32:
Waarschijnlijk niet veel, maar ik vond het alleen geen mooie verwoording.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 13 juli 2015 - 23:36:
zei Bill met ernstige/serieuze stem?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 juli 2015 - 12:58:
Guys, hebben jullie ooit dat je je echt opeens een personage van een paar jaar geleden herinnert en dan idk, een soort van nog steeds van 'm houdt ook al heb je dat verhaal al vier jaar geleden afgeschreven? 'k Had dat zojuist even met Alex (Faal) en oké.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 juli 2015 - 13:33:
Guys, hebben jullie ooit dat je je echt opeens een personage van een paar jaar geleden herinnert en dan idk, een soort van nog steeds van 'm houdt ook al heb je dat verhaal al vier jaar geleden afgeschreven? 'k Had dat zojuist even met Alex (Faal) en oké.
All the time!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20