Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic II

Het Algemene Schrijftopic II

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 jan 2015 - 19:58:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen fanficties
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 juli 2015 - 22:13:
Ik vind "telg" zo'n eng woord. Of ligt dat aan mij?

(ik heb nu "Dreuzelaar", wat ik zelf grappig vind maar ook niet heel positief klinkt.)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 juli 2015 - 22:25:
Gewoon mens (.-. )

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 juli 2015 - 22:35:
Hahahaa ik zag alleen Ivs comment en dacht even dat ze tegen iemand in dit topic zei van "Gewoon, mens" à la, ben je dom of zo, gewóón. Duh.

Maar oké, het was dus een heel beschaafd comment.

As to Dezh: I have no idea.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 juli 2015 - 22:35:
Maar Iv, ze wil specifiek uitdrukken dat het een tovenaar/heks is met dreuzelouders. Dreuzelaar klinkt heel grappig, ja, maar lijkt me ook weer niet het juiste woord x'D

Edit (vrijdag 11:44): ik snap ook gewoon nú pas wat Iv eigenlijk bedoelde, maar - ja.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 juli 2015 - 22:50:
Halfbloed dan?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 juli 2015 - 22:51:
Halfbloed zijn kinderen van een dreuzel met een heks of tovenaar.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 juli 2015 - 23:07:
Ja, ik zoek echt een woord voor "muggleborn", zoals Hermelien dat bijvoorbeeld is. Geen magische ouders. Ik heb nu "Dreuzelafstammeling", het is dan wel wat lang, maar it gets the point across, I suppose.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 10 juli 2015 - 0:04:
Heeft iemand tips voor het uitbreiden van je woordenschat? Ik heb gemerkt bij het schrijven voor Nano dat ik soms echt heel erg veel moeite heb met het beschrijven van dingen. Toen ik een paar jaar terug nog wel heel erg fanatiek schreef, was dat juist mijn sterkste kant.

Ik heb op het mbo echt bijna geen Nederlandse les gehad de afgelopen drie jaar en dat merk ik toch wel heel erg. -sigh-

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juli 2015 - 0:08:
1. Lezen. Lees boeken van schrijvers met een grote woordenschat.
2. Gooi hier hoe je dingen wilt omschrijven en dan kunnen wij misschien uitkomst bieden as to alternatives or whatever. (Ik heb net nog met Daan gediscussieerd over de meest platonische manier om te schrijven dat iemand van achteren gelepeld wordt).
3. Eh. Spit voor de grap eens een woordenboek door. I do that sometimes, it's kind of fun.
4. synoniemen.net

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 10 juli 2015 - 0:18:
90% van de boeken die ik lees zijn in het Engels, dus misschien moet ik inderdaad ook weer wat meer in het Nederlands gaan lezen.

En ook bedankt voor de andere tips.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juli 2015 - 0:25:
Dat geldt voor mij ook hoor, Tos. ^^ Maar als ik dan Nederlands lees, is het doorgaans literatuur, dus daar heb je dan meteen wat aan.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 10 juli 2015 - 0:32:
Ik lees bijna alleen maar young adult, omdat de rest me niet zo enorm interesseerd. Ik heb het wel eens geprobeerd om te lezen, maar ik kwam nooit ver. Ik geef het nog wel een nieuwe kans. En anders leer ik het woordenboek gewoon uit mijn hoofd. Haha

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juli 2015 - 0:34:
Er is ook genoeg literatuur die mij niet interesseert, hoor. Maar er is ook genoeg Nederlandtalige literatuur/lectuur die wel fijn is.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 juli 2015 - 8:57:
Ooh dat heb ik ook altijd, Tos. Ik moet nieuwe beschrijf woorden erbij gaan leren ^^

@Dezh Telg klinkt niet echt fijn inderdaad. Modderbloed al helemaal niet of course, want scheldwoord. Kan je het gebruiken van 1 term niet omzeilen? Anders zou ik gaan voor misschien toch Dreuzelafstammeling. Misschien Dreuzeldochter/zoon? Anders toch Telg maybe?

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 10 juli 2015 - 11:24:
@Dezh? Iets met kroost of vrucht? Ik vind dreuzelvrucht wel erg hilarisch klinken spruit is nisschien weer iets te spruitig..



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20