Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #5

Het (anti-)schooltopic #5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 feb 2015 - 22:52:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 april 2015 - 12:06:
Ik zie niet in waarom je zou moeten kiezen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 april 2015 - 13:10:
Precies wat Bo zegt. Waarom kan je niet voor ze allebei leren, dat is toch niet exclusief? Maar op donderdagavond kan je nog voor Grieks leren, en dan ben je al van Frans af, dus focus je nu misschien iets meer op Frans eerst?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 april 2015 - 15:34:
Zoals ik al zei. Als ik in tijdnood kom die ik eerst wat ik eerst heb en dan pas het tweede. Tenzij ik het tweede moeilijker vind.

Stresstresstres verslag niet af. Iemand tips om een voorwoord en nawoord te schrijven? Ik kom meestal niet heel ver

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 april 2015 - 17:40:
Een voor- en nawoord vat samen wat er in je main tekst gezegd wordt, no?

Ik ben aan het studeren voor Toegepaste Taalkunde, en elke keer als ik begin te denken "hé, dit is best heel erg interessant" wordt het weer saai.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 7 april 2015 - 17:44:
ah, das lastig

Voorwoord is meer wat je verwacht dat je erin gaat zetten en wat je wilt ontdekken en nawoord is gwn een korte samenvatting en ervaringen tijdens het schrijven.

Ik ben zo klaar met school, maar ik moet nog ruim twee maanden dus om mezelf er doorheen te kunnen slepen, heb ik net in mijn agenda geschreven hoeveel weken ik nog heb voor bepaalde opdrachten/toetsen

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 7 april 2015 - 18:15:
Ja oké, maar 't was maar om te zeggen, als je de rest van je tekst al hebt, zou het niet moeilijk moeten zijn een voor- en nawoord te schrijven.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 7 april 2015 - 20:17:
Het rooster voor de terugkomdag in de stage periode is online, en de Engels docente wilde tijd reserveren voor CAE. Ik vraag me af hoe ze dat in gedachten heeft aangezien her rooster van mij enorm met dat van Dylan verschilt, op een tussenuur (en dus de pauze) na. Want extra voorbereiding is wel welkom enzo.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 april 2015 - 0:50:
Ik ben aan het multitasken - ik moet voor de uni morgen een film hebben gezien en een presentatie hebben voorbereid en ik doe nu allebei tegelijk, maar ik ben zo móé .__.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 april 2015 - 22:48:
Ik had afgelopen vrijdag een sollicitatiegesprek voor een nieuwe stageplek voor na de zomer en dat was bij een peuterspeelzaal (ik loop nu op een kinderdagverblijf) en waarschijnlijk kom ik op een groep met peuters die een taal- en/of ontwikkelingsachterstand hebben. O dat vind ik zo, zo leeeuk.
Ik krijg voor de meivakantie definitief te horen of ik de plek heb. *fingers crossed*

Maar soms mis ik de diepgang wel in deze studie. Het is ook wel wat onder mijn niveau, maar los van dat, ik loop zo veel stage dat ik bijna geen theorie meer krijg en dat vind ik gewoon heel jammer.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 13 april 2015 - 7:35:
Vandaag eerste twee toetsen en ze worden een ramp. Ik ken het gewoon echt nouwelijks

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 13 april 2015 - 9:11:
Lekkere laatste lesweek als praktisch alles uitvalt. Ik begin het gevoel te krijgen dat mijn leraren gewoon "Weet ik veel wat we moeten doen, laat het maar uitvallen," hebben gezegd. (like, het is wel fijn, maar toch)

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 13 april 2015 - 14:40:
Ik had vanochtend m'n eerste college hier en het is zo leeeeeeuk *-*

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 16 april 2015 - 20:28:
Docenten boos op school dat niemand zich voorbereiden op de examentrainingslessen, maat vervolgenss doen we drie uur bijna niets om dat op te vangen. Verder kunnen we on nauwelijks voorbereiden voor deze lessen, niemand weet wat we moeten doen. Daarbij zijn de meeste bezig met de herkansingem van volgende week.
dit levert mij veel te veel stress op.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 april 2015 - 10:25:
Een van mijn proffen maakt voor geen van zijn vakken eigen sylabussen of handboeken, maar durft wel klagen omdat er in een boek van 500 bladzijden één dt-fout staat. Dat frustreert mij enorm. :'

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 april 2015 - 13:58:
@kay bij mij maakt bijna elke leraar wel eigen materiaal, dus ik ken het gevoel niet zo. Maar ja, om nou te zeuren over 1 foutje? Please.

Ugh. Waar ik me wel aan kan irriteren, is Spaans. het is een compleet nieuwe taal voor mij en morgen heb ik een SO. Maar ze heeft naar mijn idee niet echt heel goed uitgelegd wat we moeten leren en regeltjes enzo en dat frustreert me enorm. Kijk als het nou Duits of Engels is red ik me wel. Maar met een taal zoals Spaans verwacht ik een beetje extra aandacht.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20