Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #6

Het (anti-)schooltopic #6

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 19 mei 2015 - 12:23:
Voor alles wat eruit moet wat betreft schoolgerelateerde zaken. Frustraties, blijdschap, trots, beklag, kreten om hulp, yada yada.



TomEnDoos
TomEnDoos

TomEnDoos is offline

[134]
TomEnDoos zei op 12 juli 2015 - 0:25:
Oh ik dacht dat 300 wel een redelijke school was. Ik heb ook op een school met 300 leerlingen gezeten. Maar daar was alleen de richting TL wat nu MAVO heet? toch?

Maar een kleine school heeft niets met de werkwijze en methode van de school te maken (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 juli 2015 - 0:28:
TL, MAVO, volgens mij wordt het allebei gebruikt maar heet het officieel MAVO. 300 is wel klein, maar ik weet niet of gymnasiumscholen groter zijn dan VMBO-scholen? Lijkt me niet, eigenlijk?

En profielwerkstuk is op HAVO en VWO verplicht; je kunt je diploma niet halen zonder. Dus dat hangt niet af van de grootte van je school.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 12 juli 2015 - 0:31:
Het heet officieel TL. Vroeger was er MAVO, en dat was qua niveau vergelijkbaar met TL, maar volgens mij niet helemaal hetzelfde. Veel scholen gebruiken voor TL wel de naam MAVO, want VMBO heeft een imagoprobleem.
Gymnasiumscholen zijn in de regel wel groter dan VMBO-scholen, volgens mij, aangezien ze leerlingen zes jaar hebben in plaats van vier, en de gymnasia in grote steden over het algemeen extreem populair zijn, niet?

TomEnDoos
TomEnDoos

TomEnDoos is offline

[134]
TomEnDoos zei op 12 juli 2015 - 0:31:
VMBO-scholen zijn ondergedeeld in BL/KL en TL dus ik denk dat het meer verspreid is. Idk.
Wat ik heb gemaakt, was ook verplicht. Zonder dat geen diploma. Maar ik denk dat het ook profielwerkstuk heette. Maar ben daar niet zo zeker van.

Edit: Ze zijn weer terug naar de naam MAVO gegaan, volgens mij. Of mijn zusje dr school.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 12 juli 2015 - 0:32:
VMBO heeft sectorwerkstuk, geloof ik ^^

TomEnDoos
TomEnDoos

TomEnDoos is offline

[134]
TomEnDoos zei op 12 juli 2015 - 0:33:
VMBO heeft sectorwerkstuk, geloof ik ^^


JAAAA DAT WAS T

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 juli 2015 - 0:34:
Volgens mij zijn ze inderdaad weer overgestapt op MAVO, hoor, om aan te geven dat het toch wel heel erg in niveau verschilt van KL/BL/GL

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 12 juli 2015 - 0:38:
Mijn VMBO school had er... 180? En daar deed ik m'n sectorwerkstuk over de consumptiemaatschappij. Op HAVO deed ik mijn PWS over Harry Potter, en dan voor Engels en dus veelal de betekenissen van vanalles opzoeken, en waarom het nog altijd populair is. Eigenlijk wilden we t op de invloed en het belang van d'r Engelse taal in onze huidige samenleving doen, maar dat was te breed

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 juli 2015 - 0:49:
Jaaa en sector werkstuk dat moest ik maken^^ maar wij mochten niet kiezen waarover we het deden. Wij moesten het maken over de opleiding die je ging doen/ wat je in het afgelopen jaar geleerden en hoe je aan de opleiding was gekomen (we hadden scholen bezoeken gedaan en workshops gehad van bepaalde opleidingen "Loeks", we hadden bij particuliere bedrijven meegelopen en we hadden twee weken stage gelopen. Dat moest er allemaal in)

TomEnDoos
TomEnDoos

TomEnDoos is offline

[134]
TomEnDoos zei op 12 juli 2015 - 0:51:
OH. Wat streng! ik mocht het doen over m'n vrijwillerswerk.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 12 juli 2015 - 1:22:
Van de site van de rijksoverheid krijg ik toch echt het idee dat het tegenwoordig nog steeds TL is en geen MAVO.
Bij mij op school moesten ze volgens mij de uren die je in het sectorwerkstuk moest steken verplicht op school maken, maar was de onderwerpkeuze wel vrij vrij (na toestemming, natuurlijk). Weet ik niet zeker, maar ik heb vrienden die TL gedaan hebben.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 juli 2015 - 9:13:
ik heb Havo gedaan en doe nu ook MBO 4 Jen, dus het maakt uberhaupt niet uit haha

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 juli 2015 - 11:25:
Het is ook nog TL en niet meer MAVO, maar er zijn mensen die terug willen naar MAVO.

En mijn profielwerkstuk ging over de hedendaagse sociaal-economische verschillen tussen Oost- en West-Duitsers veroorzaakt door de Duitse tweedeling.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 12 juli 2015 - 13:35:
Ugh, ik moet nu toch echt eens gaan beginnen aan mn stage verslag schrijven, en ik moet ook nog een verslag voor werk afmaken, maar ik heb echt totaal ZERO concentratie...

En het is niet de eerste keer dat ik in deze positie zit..

Meh.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 12 juli 2015 - 23:33:
Leuk Juul!

@jamil thee, koekjes, fijne muziek en gaan!



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20