Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:18:
Ja, herinneren jullie het je nog? We gaan met z’n allen een boek maken (voor iedereen die dit nog niet wist: hier is het topic) en iedereen die een exemplaar koopt, mag een SA schrijven die erin komt. Die SA’s zijn natuurlijk niet van de ene op de andere dag geschreven, dus daar willen we nu alvast mee beginnen.

Restricties
Om een SA in te mogen sturen, moet je een boek kopen. De SA moet fanfictie zijn; het wordt uiteindelijk een boek van FanFic.nl. Je mag helemaal zelf kiezen over welk fandom je schrijft. Je mag ook helemaal zelf kiezen waar het over gaat (NB: geen explicit content, we hebben ook met minderjarige users te maken!). Wij zijn bereid om een lijst met thema’s op te stellen, als jullie daar behoefte aan hebben. We zijn ook bereid om een “opdracht” voor jullie te verzinnen, een soort prompt-idee. Als jullie andere begeleiding nodig hebben voor het schrijven/bedenken van de SA’s, dan kunnen jullie altijd aankloppen bij één van ons.

Maximum aantal tekens (inclusief spaties): 19.000. Op Word zit in het menuutje Statistieken het kopje “Tekens (inclusief spaties)”, het gaat dus om het getalletje dat daarachter staat.


Feedback
We stellen feedback verplicht. Dit is een boek dat wij allemaal met trots bij ons gaan dragen, lezen tot het uit elkaar valt, waar we ’s nachts mee slapen omdat we er geen afstand van kunnen nemen. Bovendien wordt dit een boek dat velen van ons aan onze vrienden willen presenteren, vol trots. Het zou jammer zijn als er dan SA’s in staan die stikken van de plot holes en spelfouten. Om te voorkomen dat er een grens getrokken moet worden tussen wie zogenaamd “goed” en “minder goed” zijn, hebben we het volgende besloten: niemand is perfect, dus voor iedereen (ook voor ons) is de feedback verplicht. Je stuk kan er alleen maar beter van worden.

We werken met deadlines. Het plan is dat er uiteindelijk vijf komen. We zullen steeds na de ene deadline de volgende vaststellen, want om nu al alles maanden vooruit te gaan plannen is niet iets wat ons handig lijkt. Jullie zijn niet verplicht om aan alle deadlines deel te nemen, maar we stellen verplicht dat je minstens drie keer meedoet aan een feedbackronde.

Wie geeft mij deze feedback dan? Dat doen degenen die dit bericht hebben ondertekend (Daan, Do, Dezh, Kay en ik). Wie jouw stuk nakijkt, is geheel aan jou. Jij mag je bij iemand “inschrijven” en diegene zal dan jouw stuk nakijken. Hieronder staat een lijst met, per persoon, of ze een maximum hanteren en welke fandoms ze accepteren.

Het is niet noodzakelijk dat je elke ronde bij dezelfde persoon blijft voor feedback. Elke ronde mag je opnieuw kiezen bij wie je je in wilt schrijven. Ook geldt voor ons dat wij bij elke ronde onze specificaties aan mogen passen. Dat iemand deze ronde geen maximum heeft, wil niet zeggen dat dat de volgende ronde ook zo is. Eveneens: dat iemand deze ronde Tokio Hotel (bijvoorbeeld) accepteert, betekent niet dat zij dat de volgende ronde ook doet.

Liefs,
het team


Inschrijvingen voor ronde 5:
Bodine
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Marit
2. Ivana
3. Vera
4.

Daan (xDevilBitch)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Jess
2. Julia
3.

Kayley
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Dezh
2. Do
3.

Julia
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Cynthia
2. Kayley
3.

Nadezhda (xNadezhda)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Bo
2. Jen
3.

De volgende deadline: 31 JANUARI



(bericht aangepast door een moderator)



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 24 mei 2015 - 22:35:
Awesome! Ik ga even goed nadenken over wat ik wil schrijven!

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 mei 2015 - 22:37:
Jajajajaja ik heb hier echt zin in.

Bo, is het goed als ik de eerste ronde bij jou feedback kamertje kom?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:38:
Yes, 't is.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 24 mei 2015 - 22:41:
Super leuk! Ik weet zelf niet of ik er één ga schrijven though. Ik heb al zo lang niet geschreven. :' Ik ga in ieder geval wel nadenken over een idee en wat dingen uit proberen. I'll let you guys know <3

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 24 mei 2015 - 22:50:
Yaaa, ik ga maar eens snel aan het schrijven. Verder qua feedback wil ik zo veel mogelijk mensen hun mening, so lets start with Kayley?
And wow ofc I'm gonna buy the book.

Nadja
Nadja

Nadja is offline

[131]
Nadja zei op 24 mei 2015 - 22:53:
De eerste ronde kan ik daar bij Nadezhda ?

Xx

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 23:04:
Can i go with Daan ?
Oh en mijn inzending word mogelijk een Harry Potter inzendig. Yay

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 mei 2015 - 23:07:
Jaaaaaaaaaa! Ik wil de eerste ronde graag bij Kay :']

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 24 mei 2015 - 23:10:
Is het trouwens echt 15 juli? Niet juni?

Edit: ja jen waarschijnlijk, want Kay en Do hebben het sowieso druk met school

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 mei 2015 - 23:13:
Het is echt 15 juli. ^-^

@Vera & Juul: high five. Jullie kunnen me voor eender wat aanspreken terwijl je aan het schrijven bent~ Dat kun je eigenlijk altijd wel, maar nu zeker.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 mei 2015 - 23:27:
Top!

En @Jen, ook zodat iedereen er de tijd voor kan nemen. ^^

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 24 mei 2015 - 23:28:
Oke. Ik moet nog even gaan nadenken of ik wat ga schrijven. Ik zit met een maand lang examens straks. Ook ben ik volkomen inspiratieloos.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 24 mei 2015 - 23:33:
@Jen: wat Juul zegt, het is ook gewoon zodat je er wel even tijd voor hebt.
@Tos: we hebben een hele lijst prompts en thema's achter de hand als je een duwtje in de rug nodig hebt. c:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 mei 2015 - 0:53:
Oh, even voor de goede orde: het is niet de bedoeling dat je de SA op FF plaatst. Je moet even met je nakijker overleggen hoe je informatie gaat uitwisselen.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 25 mei 2015 - 1:07:
Ik wil de eerste ronde graag bij Captain! If i can ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10