Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Depressietopic #16

Depressietopic #16

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 6 dec 2015 - 18:06:
Voor alles wat je droevig maakt, waar je steun bij nodig hebt.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 juli 2016 - 14:10:
Vijf tumoren .____.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juli 2016 - 14:16:
Dat is echt heel kut.
*hug*

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 1 juli 2016 - 17:55:
Wat verschrikkelijk :/

Even iets veel minder ergs: ik heb de toets van m&o echt heel slecht gemaakt. Als ik een 5.1 haal sta ik nog een 5.5, maar als het lager is dan sta ik dus onvoldoende. En ik sta al een 5.3(Economie). Ik heb wel genoeg compensatiepunten, en ik sta geen onvoldoende op een hoofdvak, maar toch. Er is wel nog een praktische opdracht die me kan redden alleen i'm kinda freaking out right now.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juli 2016 - 11:24:
Ik ben er echt even klaar mee:/ Blijkbaar heb ik een lage bloeddruk of zoiets, en als ik niet genoeg eet (het liefst iets met trage suikers) krijg ik iets in de richting van een hypo. Nu doe ik echt heel erg m'n best om constant suikers in m'n bloed te hebben, maar (vooral op maandag for some reason) ik ben echt con-stant bang dat ik dus niet goed word :'( En dat is niet leuk op stage...

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 juli 2016 - 13:43:
Ik snap dat het niet leuk is om zoiets te horen te krijgen, maar je moet vervolgens niet alles in het negatieve gaan bekijken. Natuurlijk mag je bang zijn, maar als je er zo bang voor bent, probeer er dan alles aan te doen zodat je zeker weet dat het niet kan gebeuren. Dus niet "oh, misschien wordt ik niet goed" maar "ik heb voldoende gegeten, het kan niet mis gaan"

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 juli 2016 - 14:58:
Wat Iv zegt is heel belangrijk. Probeer je gedachten in iets positiefs te veranderen. Schrijf het anders ergens op waar je het vaak ziet, of zet het op je telefoon: ik heb gegeten, het is in orde. En zorg dat je altijd iets van bananen of zo bij je hebt.

Je krijgt alleen maar meer last van je gezondheid als je over je gezondheid strest. #ervaringsdeskundige

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juli 2016 - 15:23:
Really 0.0 Oh... Dat wist ik niet:/
Anyway, ik probeer zo goed mogelijk en zo verspreid mogelijk op de dag te eten, en een beetje te calculeren wanneer ik weer iets moet eten zegmaar. Maar de vorige keer gebeurde het nadat ik gewoon gelunched had. Vandaar dat is er toch een beetje vang voor raak.
Ik merk trouwens ook dat ik nu meer suikerdingen neem (zoals suiker in m'n thee ipv geen suiker in m'n thee) maar dat is natuurlijk helemaal niet goed :/
Volgens m'n moeder ligt het aan m'n ontbijt, dat bestaat uit Vifit ochtendrink. Dat gaat volgende week veranderen, dus ik hoop dat dat me wat meer rust geeft.
In principe hebben jullie gewoon gelijk natuurlijk <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 juli 2016 - 15:54:
Directe suikers zijn heel slecht. Dan schiet je suikerspiegel heel erg omhoog en kan je lichaam die niet op peil houden, omdat het niet genoeg trage suikers heeft om te verbranden. Dan krijg je juist die effecten (licht in je hoofd, trillende handen, idk wat jij hebt, maar dat krijg ik). En je moeder zou heel goed gelijk kunnen hebben: als jij je dag al begint met de verkeerde voedingsstoffen... ja, dan doe je jezelf ook wel de das om.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juli 2016 - 16:03:
Dan hoop ik heel erg dat het dat is. Ik ben nu van plan om 's Ochtends iets van yoghurt met müsli te eten.
Maar zitten snelle suikers niet basicly alles tegenwoordig? Hoe ontwijk ik dat :'(

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 juli 2016 - 16:19:
Natuurlijk eten. Geen snoep, geen koekjes. Eet fruit en groente. Drink geen frisdrank, maar water of thee. Noten (ongezouten). Y'know. Beetje proberen puur te eten.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juli 2016 - 16:22:
Dat antwoord verwachte ik al XD Ik dacht misschien is er een geheime methode. Ik ga iig m'n best doen.
Thank you guys <3 Ik voel me denk ik wat meer gerustgesteld.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 juli 2016 - 18:41:
Sterkte ermee, Jen! Fijn dat je je wat rustiger voelt.

En thanks, Guys. Ik heb inmiddels meer updates en "niet lang meer" definieert zich nu als vier maanden. Hij kan naar t Erasmusziekenhuis voor een biopt, maar tot het medicijn wat hij daarna kàn krijgen aanslaat, ben je negen maanden verder... Maar toch wil hij kijken hoe en wat. En hij heeft vandaag gesprek over euthanasie.

Verder hebben we dus vrijdag Charo in laten slapen. Het ging de hele tijd (lichamelijk) goed met me, maar erna viel ik bijna flauw. Thuis pap voor t eerst in m'n leven zien huilen, nou, dan breekt je hart wel even... En het voelt zo incompleet thuis, en de meeste handelingen zijn heel raar zonder hond.

En... Papa is voorlopig afgekeurd voor judo. Heeft morgen een fietstest en met een beetje pech (wat volgens zijn arts het geval zal zijn) moet hij opnieuw gedotterd worden, want zijn "natuurlijke" by pass was niet ruim genoeg, want hij heeft vaak last van druk op de borst en pijnlijke bovenarmen bij inspanning. En er zat een afwijking in zijn hartfilmpje, dat punt is normaal positief en nu voor t eerst niet, dus... Ja. Maar er is ook kans dat dotteren niet meer zal helpen en dan moet hij geopereerd worden...

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 4 juli 2016 - 19:57:
Ahhh nee. Het zit je ook echt niet mee deze tijd :C *plethug*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 juli 2016 - 20:11:
Jee Jess wat heftig allemaal. Ik hoop dat het medicijn aanslaat. Is de kans daarvan groot? Of is dat niet duidelijk?
En dat je vader misschien weer geopereerd moet worden is ook niet fijn. Maar als hij geopereerd is is het probleem dan niet opgelost?
Heel veel hugs <3

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 juli 2016 - 23:04:
Nouja hoe mijn zus het heeft opgevangen duurt het langer dan zijn verwachte levenstijd tot het inwerkt ... Maar het werkt in 80% van de gevallen en weet je... Wie weet.

En qua paps betreft is die kans wel groot ja. Operatie moet haast wel na zo'n aantal keer gedotterd te zijn (maar ik snap er niet veel van). Maar kans dat het werkt is heel groot. Wrs moet ie alsnog z'n medicijnen houden erna, zekerheid enzo, maar... Ja. En dan zal t al helemaal lang duren tot z'n conditie weer oke is, maar dan kan hij eventually ook weer de judomat op, dus dat is wel fijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15