Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic

Het Boekentopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Vespertine
Vespertine

Vespertine is offline

[1330]
Vespertine zei op 27 sep 2009 - 16:16:

Voor alle aanraders en afraders, boeken die je moet lezen, lievelingsboeken, boeken die je aan iedereen wilt aansmeren, of vragen over welk boek dan ook!



En ik ben vandaag naar het Boekenfestijn in Hasselt geweest, en het was klote omdat er zoveel buggy's en kinderen rondliepen, maar ik heb een paar keer goed rondgeschopt en we kwamen aan de kassa met een winkelkarretje bomvol boeken.

En op dit moment heb ik zin om The Host te lezen van Stephenie Meyer (idd, dezelfde schrijfster die Twilight schreef, alleen is The Host prachtig).



jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 19 juni 2010 - 20:42:
ja, dankzij jou x]
dankzij jou vind ik de films goed en de boeken =D
en toen ben ik lezen leuk gaan vinden x]

ik ga ze eens opzoeken dan x]

mijn vader gaat me een soort van blad geven, dat hij ook aan zijn leerlingen geeft, waar ik alle boeken die ik ooit heb gelezen op kan schrijven =D
soort van portfolio x]

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 juni 2010 - 12:29:
Ik heb gisteren Het boek 1: Magische Wandtapijt van de serie De Wofshond van Rowan van Henry H. Neff uitgelezen. Wel leuk, maar je word doodgegooid met beschrijvingen en ik ergerde me dood aan de hoofdpersoon, en ook niet bijster origineel.
Maar alles is beter dan Duits leren en ik ga overmorgen het vervolg lenen in de bibliotheek.


Ik ga trouwens het boek van Vampire Dairies en De schaduw van de wind bestellen. ^^

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 20 juni 2010 - 17:43:
Ik ga beginnen in Tunnels van bloed van Darren Shan x]
misschien vanavond al, of wel morgen xd

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 20 juni 2010 - 17:46:
Ik wil The Eyes of a Stranger nog lezen, telt dat ook?

VampireFangs
VampireFangs is offline

[4445]
VampireFangs zei op 20 juni 2010 - 18:21:
Waar wacht je nog op? Stranger is beter dan de meeste boeken van tegenwoordig :'3

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 20 juni 2010 - 18:44:
Darren Shan is tot nu toe mijn favoriete schrijver. Hij heeft echt een mega grote fantasie. Ik heb tot nu toe alleen de vampieren serie gelezen, ik wil wel beginnen aan de demonen reeks, maar ik koop steeds andere boeken. :'] Het huis van de nacht vind ik ook wel leuk, maar is niet super origineel, maar de vervolg delen ga ik zeker ook lezen. Vrijdag avond heb ik Gone - verlaten gekocht bij de bruna en heb hem vanochtend uitgelezen. Dat boek vind echt heel apart, echt heel erg, maar wel ontzettend boeiend en fascinerend. Twilight-saga ben ik niet zo weg van. Ik vind de films leuker, maar vind Edward in de boeken leuker, maar juist Bella in de boeken echt heel irritant, daarom heb ik nog steeds alleen Twilight gelezen. Die andere boeken komen wel.
Ik heb De hongerspelen van Suzanne collins ook gelezen en dat boek vind ik ook echt geweldig en ga de volgende twee delen ook zeker een keer kopen, als ik weer geld heb.(Ik vind het niet leuk om boeken in de bibliotheek te lenen, vraag me niet waarom.)
Veder lees ik vrijwel alles wat over vampiers, moord, paranormale dingen gaat. Maar ik houd dan weer niet van Harry potter en ik lees vooral geen romantische verhalen. (Uitzonderingen daargelaten)
En natuurlijk lees ik ook veel Fanfics, waaronder die van Makbule, Jorinde, Nadezh en Yasmine.

NaNaa
NaNaa

NaNaa is offline

[9884]
NaNaa zei op 20 juni 2010 - 18:57:
@Mak; Ik ben al begonnen Ik heb alleen een hele slechte concentratie.

DreamWriter
DreamWriter

DreamWriter is offline

[395]
DreamWriter zei op 26 juli 2010 - 22:30:
Wuthering Heigths heet in het Nederlands Woeste Hoogten.
(En ik heb het niet gegoogled, maar beide gelezen.)
(Het Engels is beter.)
(Maar moeilijker.)
(Shakespeare-Engels.)
(Daarom. ^^)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 juli 2010 - 22:39:
Ik heb De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch uitgelezen op vakantie.
En, nou, wí¡uw! o.o
Ik houd niet van het hoofdpersonage van deel vier, Quinten, want ik vind hem maar een akelig persoon. En ik heb zo'n medelijden met Onno. Maar wí¡uw! Wat een boek. Echt, nou, wauw.
Zo godsdienstig, en zo, nou... Pffrt. Echt, gewoon bijna perfect. Alleen zijn de beschrijvingen soms wat lang en daardoor irritant. En het gaat soms ook niet zo vlot. (Wat wil je, 927 bladzijden, op elke pagina minstens de helft waarbij je dieper moet nadenken dan het oppervlak, en zoveel verwijzingen naar andere boeken en personen.) Maar het was mijn tijd zeker waard.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 26 juli 2010 - 22:44:
Het bloedtij van... ik weet niet wie.
Heb hem in een dag uitgelezen (wie zegt dat vierhonderdnogwat bladzijdes veel zijn?).
Het is een prachtig boek over Londen, dat in twee koninkrijken is verdeeld, en die koninkrijken hebben ruzie met elkaar en proberen elkaar uit te moorden. Tijdens een wapenstilstand gaat de ene koning te ver en moord het andere koninkrijk bijna helemaal uit. Er blijven een paar mensen over en die proberen de andere koning ten onder te brengen...
Het einde is echt verrassend, en gek genoeg is het het perfecte einde, ook al wil je niet dat het zo eindigt.

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 26 juli 2010 - 22:58:
ik ben bezig in morgenrood en in schaduw van de dood van Darren Shan x3

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 26 juli 2010 - 23:05:
Morgenrood is leuk. <3
En ik heb nog nooit iets van Darren Shan gelezen. Heb wel die film Cirque Du Freak: The Vampire's Assistant gedownload en gezien... (da's een film gebaseerd op één van zijn boeken)

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 26 juli 2010 - 23:24:
De film is echt een schande voor de boeken. Het klopt echt voor de helft niet en de personages vind ik super stom. Het is meer een comedy geworden, dan een thriller. Niet dat het boek heel eng is, maar wel spannend. Dus ik zou de boeken aanraden.
De boeken zijn écht veel beter. De verfilming is trouwens van de eerste drie boeken.

En ik ben van mening veranderd. Ik heb in de laatste twee weken, new moon, Eclipse en Breaking dawn gekocht en ik ben nu op de helft in breaking dawn. En ik vind de boeken ook beter, maar ik erger me nog wel een beetje aan Twilight(die vind ik niet zo leuk)

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 26 juli 2010 - 23:33:
ik vind die film ook niet leuk =[

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 26 juli 2010 - 23:55:
Hm, ik heb de boeken niet gelezen, dus ik vind hem wel oké, maar ik wil die boeken nog steeds eens lezen. :'



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20