Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Brief aan... [8]

Brief aan... [8]

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 feb 2011 - 11:40:
Brieventopic, you know the deal.



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 8 feb 2011 - 11:51:
Concerta 54mg
You suck.

Uit de bijsluiter:
- CONCERTA is niet voor de behandeling van ADHD bij kinderen jonger dan 6 jaar of bij volwassenen. Het is niet bekend of het veilig is en of het nut heeft voor deze mensen.
- niet gebruiken als u eetproblemen heeft
- niet gebruiken als u ooit hartproblemen heeft gehad, zoals een hartaanval, onregelmatige hartslag, pijn en een onaangenaam gevoel op de borst, hartfalen, een hartaandoening of een aangeboren hartprobleem
- niet gebruiken als u psychiatrische problemen heeft, zoals: een ‘psychopathische’ stoornis of ‘borderline persoonlijkheid’ stoornis
- niet gebruiken als u tekenen van een ernstige stemmingsstoornis heeft, zoals: gevoelens van zelfdoding, ernstige depressie
Mogelijke bijwerkingen van concerta:
- onregelmatige hartslag (hartkloppingen)
- stemmingsveranderingen of stemmingswisselingen of persoonlijkheidsveranderingen
- denken aan zelfdoding of zelfmoordgevoelens hebben
- dingen zien, horen of voelen die niet echt zijn, dit zijn tekenen van psychose
- ongecontroleerde spraak en lichaamsbewegingen (syndroom van Gilles de la Tourette)
- tekenen van allergie zoals uitslag, jeuk of netelroos/galbulten op de huid, zwelling van het gezicht, de lippen, tong of andere lichaamsdelen, kortademigheid, piepende ademhaling of moeite met ademhalen

En toch krijg ik die shit voorgeschreven, en neem ik het in. Want zonder is het nog erger. And people wonder why I'm a little uptight.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 feb 2011 - 13:33:
God, wat zijn dat nou weer voor klotemedicijnen? O.O

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 feb 2011 - 17:12:
- ongecontroleerde spraak en lichaamsbewegingen (syndroom van Gilles de la Tourette)


Ik ken iemand die dat heeft.

Maarmaar, omg. Dat je dat durft te slikken man. o.o

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 feb 2011 - 17:34:
Ja, idd. Ik weet niet of ik dat zou durven slikken. o.o
Maar.. wat voor medicijn is het dan?
als ik het vragen mag ^^

Monster23
Monster23

Monster23 is offline

[3294]
Monster23 zei op 8 feb 2011 - 18:45:
OMG WTF BBQ Wat is dí¡t voor spul o.o

Yoena
GAJEBESTDOEN! Anders moet je naar MAVO, en da's niet leuk. Niet voor jou, maar ook niet voor mij en de rest van je vrienden. Dus ga nou-es gewoon Frans en Nederlands LEREN :] Dan komt alles goed ^^

Onduidelijke en heel vage nooit eerder voorgekomen spontane koorts in de avond
Beste meneer '' '' Koorts

Ga nou eens weg, ik heb niets aan jou. En het is niet handig om mijn lijfje steeds op te warmen tot bijna 38 graden. Da's namelijk niet gezond. Weet je. Dus, stop, verdwijn en ga je moeder pesten.

MVG,
Marije Hammel
Dinosaurus

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 feb 2011 - 18:57:
Daan,

Nee, je wilt 't niet horen en zo, dat heb ik ondertussen ook wel door. Maar ik moet het toch even kwijt: ik heb jou gemist man. ): <3

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 23 feb 2011 - 22:21:
Menno,

Ik had je beloofd dat we hier samen doorheen zouden komen, dat alles goed kwam. Maar dat komt het niet, niet meer.
Ja, ik heb het gedaan. Voor jou. Maar ik weet niet hoe nu verder. Hoe kan ik hier zonder jou doorheen komen? Jij begreep me als geen ander. Maar met wie kan ik nu praten, bij wie kan ik nu uithuilen? Niemand begrijpt me zoals jij deed.
Waarom moest je nou gaan? Wat hadden ze in godsnaam met je gedaan dat je me niet eens gebeld hebt om erover te praten? Of kon je gewoon niet meer vechten?
Ik mis je Menno. Ik heb je nu zo hard nodig dat het pijn doet om aan je te denken.
Ik kan dit niet zonder jou. Menno, zeg me alsjeblieft wat ik moet doen. Ik weet het gewoon niet.

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 24 feb 2011 - 13:06:
Him
De ene keer ben ik heel speciaal de andere keer shit? Niet dat je dat letterlijk gezegd hebt. Maar, zo doe je wel. Dat overdreven geflirt met dat kind. Jezus. Ben je nog verbaasd dat ik kon raden wie jij leuk vind. Je denkt ook echt dat je mijn 'beste vriend' bent hè? Haha, you're gonna miss me when I'm gone.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 feb 2011 - 16:15:
Danique,
Don't go anywhere, will ya? o.o

Tesja, Daan, Jess & Doos,
I feel like I'm losing you and it's all my own fault. x.x

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 feb 2011 - 16:24:
W.
De tijd gaat snel, nietwaar? Ik kan bijna niet geloven dat het alweer vijf jaar geleden is.

Gisteren was het precies vijf jaar geleden dat mijn leven drastisch leek te veranderen. Maar het was slechts een voorproefje, slechts een voorproefje. Vier dagen daarna kwam de klap pas. De echte klap. De klap die nog steeds na gonst in mijn oren.
Ik voel me doelloos. Ik weet niet waar ik heen wil of waar ik heen moet.

Maar ergens weet ik het toch weer wel. Ik wil hier weg. Ik wil naar boven. Ik ben alleen te laf om een trap te bouwen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 24 feb 2011 - 19:06:
Bodine
You aren't losing anyone! You are just a little busy right now.

Dorien
OMG!
Wat vooor zieke medicijnen zijn dat!!
Maar ff een vraagje, als je ADHD heb[heb je dat btw??], waarom slik je dan geen ritalin??
Of werkt dat niet??
Sorry als je er niet over wil praten.
Snap ik, je hoeft het niet te vertellen!!

jorinloveth
jorinloveth

jorinloveth is offline

[5719]
jorinloveth zei op 24 feb 2011 - 19:07:
K
mheifhemfiheh ga weg.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 24 feb 2011 - 22:19:
Bodine
You aren't losing anyone! You are just a little busy right now.

Dorien
OMG!
Wat vooor zieke medicijnen zijn dat!!
Maar ff een vraagje, als je ADHD heb[heb je dat btw??], waarom slik je dan geen ritalin??
Of werkt dat niet??
Sorry als je er niet over wil praten.
Snap ik, je hoeft het niet te vertellen!!

Rilatine en Concerta zijn gelijkaardig, de actieve bestanddelen zijn dezelfde, alleen werkt Concerta langer door. Vroeger nam ik Rilatine maar daar reageerde ik na verloop van tijd slecht op, en intussen zit ik aan zo'n hoge dosis dat ik toch niet meer naar Rilatine zou kunnen. Ik krijg nu de zwaarste dosis die ze mogen voorschrijven (54mg).
En ik heb ADHD maar eigenlijk ook weer niet, en dat is een heel lang verhaal dat ik een andere keer zal uitleggen (:

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 24 feb 2011 - 22:40:
okee, dankje dat je dit al wou vertellen. ^^

Torresss
Torresss

Torresss is offline

[2972]
Torresss zei op 25 feb 2011 - 12:28:
Bodine
I will stay here. :3
but still, I'm going to ignore that douchebag



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10