Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #189

Offtopic #189

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 21 jan 2013 - 20:14:
Tja. Ik open eigenlijk niet zo vaak offtopics, deels omdat ik eigenlijk nooit zo goed weet wat ik dan in de beginpost zou moeten zetten. Dat is wel heel belangrijk, natuurlijk, het staat immers twintig pagina's bovenaan. Maar aangezien niemand anders het lijkt te gaan doen, doe ik het toch maar en geef ik jullie deze wijze levensles mee: Als het koud is, moet je in de hoek gaan zitten. Die zijn vaak zo'n negentig graden. Fahrenheit, hoop ik voor je. Hoewel dat eigenlijk ook al erg warm is. Hmmmmm.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2013 - 15:58:
Ik had geen goede voornemens & ik heb geen liefdesleven. School is op zich wel gezellig maar de leraren doen er alles aan dat tegen te gaan. Ik zou het uit kunnen leggen maar jullie snappen m'n schoolsysteem niet, so there's no use really. Let's just say it sucks and everybody's panicking (bij HAVO staat de helft op zakken en bij vwo een kwart). En ugh. Verder is mijn leven zo'n beetje huiswerk?
However, ik ga zaterdag naar Londen dus daar leef ik naartoe. =D
Now whose life is boring? (;

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 16:04:
Nou, je gaat zaterdag naar London, lijkt me alles behalve saai! Dat is voor 1D, niet? Of was daar niet iets mis mee met het veranderen van de datum?
En je kan het ltijd proberen uit te leggen. Of anders ook maar het hele schoolsysteem uitleggen, als je wilt. Maar jij staat zelf niet op zakken, toch toch toch?

En mijn dag bestaat uit overwegen of ik wel of niet naar buiten ga om een nieuwe mascara te kopen. Ik denk dat ik toch wel win wat betreft saaiheid. ;'

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 19 feb 2013 - 16:07:
@Bo; Geen liefdesleven? Hoe zit het dan met mij?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 16:17:
Hahaha, arme Yara. :'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2013 - 17:11:
@Yara; *wbw* bring it
@Emma; nou kijk. Ik heb een soort van een domeinsysteem. Wij zitten in hele grote "lokalen" (domeinen) van zo'n 90 tot 120 leerlingen. We zitten nu met alle eindexamen klassen van HAVO en vwo bij elkaar. Per "klas" is er in het domein een leraar - en dus een vak - aanwezig, waardoor je vaak ook meerdere vakken tegelijkertijd hebt etc bladiebla. Eens in de week hebben we "instructie" voor een vak: één lesuur in een "normaal" lokaal (lokalen zoals jullie ze kennen), zodat de leraar nog wat uit kan leggen. Doen ze meestal niet want dat is saai.
Na gut. Omdat we dus met zoveel leerlingen zitten, hebben we aan het begin van een blokuur stiltetijd (dus het tweede, vierde, zesde en achtste uur) - dan moeten we twintig minuten allemaal helemaal stil zijn.
Tot zover. Maar ja, nu staat bijna iedereen op zakken, dus school is vreselijk hysterisch aan het worden. We hebben nu elk uur stiltetijd (and believe me that's horrible), en we zitten ineens twee aan twee in plaats van in groepjes van vier en leraren zijn irritant (je moet wel meedoen in de les, maar je mag niet voorlopen - aldus mijn Duits leraar. Nou, als ik mee moet doen op het niveau van mijn klas dan stikt 'ie er lekker in), en het is síºper irritant allemaal. Elke leraar is zó hysterisch (maar ja, Latijnman bijvoorbeeld heeft zes examenkandidaten van wie maar twee het voor elkaar krijgen een voldoende te halen - au).
Nou ja, gezeur dus.
Maarre. Biologie is met een 7,7 mijn enige cijfer onder de 8 dus ik sta safe. (":
Is dit een beetje understandable?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 17:29:
Ja, ik begrijp het helemaal! Als ik op die manier les gekregen zou hebben gehad, was school denk ik echt veel en veel te gezellig geworden. Ik zou me denk ik niet kunnen concentreren als ik met nog drie anderen in een groepje zou zitten. Maar misschien zou ik na een tijdje iets meer zelfdiscipline krijgen.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 feb 2013 - 17:42:
Ik kom niet om in het huiswerk, maar mijn leven is gewoon saai. En ik haat Caesar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 17:47:
Ik kom niet om in het huiswerk, maar mijn leven is gewoon saai. En ik haat Caesar.
Maar je hebt wel bijna 7K posts, hurray!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2013 - 17:51:
@Emma; nee, dat probleem hebben meer mensen. 't Is ook een school voor mensen die goed zelfstandig kunnen werken en weinig sturing nodig hebben. Anders is 't echt not done. Maar ja. De meesten hebben d'r moeite mee.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 19 feb 2013 - 17:53:
Gelukkig ben ik klaar. Nu alleen nog Grieks, en dat is op het moment op wonderbaarlijke wijze makkelijker dan Latijn, ondanks mijn achterstand van ruim een jaar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 17:55:
@Emma; nee, dat probleem hebben meer mensen. 't Is ook een school voor mensen die goed zelfstandig kunnen werken en weinig sturing nodig hebben. Anders is 't echt not done. Maar ja. De meesten hebben d'r moeite mee.
maar is het niet ook te moeilijk om op je twaalfde al te beslissen of je genoeg zelfdiscipline hebt?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2013 - 18:01:
Veel leerlingen komen van montissorischolen (however you write that), dus die waren 't al gewend.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 feb 2013 - 18:05:
Oh okay. ^_^

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 19 feb 2013 - 18:33:
@Bo: Ow I'll bring it! What do ya want? Chocolate? Flowers? A hug? *wbw*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 19 feb 2013 - 18:45:
YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU of course



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19