Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 14:31:
Ik heb een hoop goed te maken na het vorige potje, dus ik ga mijn uiterste best doen. Heb er zin in! (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 14:31:
Ik heb mijn rol ontvangen (:

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 28 jan 2014 - 15:32:
Heb hem ook, heb er zin in

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:48:
Zijn de lynch en lunch elke keer op verschillende tijden of komt het je een keertje niet goed uit? Het valt me nu pas op dat de ene om half zeven is en de ander om half negen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 16:02:
Ik heb het er even bij gezet zodat er geen verwarring kan zijn
Op woensdag heb ik training om 20u30 dus ik vertrek thuis rond 20u, daarom dat die dag de lynch vroeger is. Vrijdag heb ik verplichtingen op een (heel late) nieuwjaarsreceptie, vandaar dat het die dag ook wat vroeger is.
Ik heb ook een mailtje ontvangen dat ik geselecteerd ben voor een quiz en de opnames zijn dinsdag 4 februari van 14u tot 22u. Het gaat rond of na middernacht zijn als ik thuis kom. Ik wil de lynch er dan eventueel nog op zetten, anders verplaats ik die naar woensdag 19u.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 16:06:
Okay, dan snap ik het, dankje. ^^
En wat leuk, een quiz! Spannend spannend spannend.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 28 jan 2014 - 19:46:
Heb me rol ontvangen, nu alvast iedereen veel plezier!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 19:59:
Ik stem alvast want het is toch random en dan kan ik het toch niet vergeten.
Random.org geeft 8 - Angela. Sorry meid.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 28 jan 2014 - 20:07:
Ik doe het ook maar alvast, want ik ga morgen naar het theater. Random.org zegt nummer 1 - sorry Wilma!

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 28 jan 2014 - 20:13:
Ik zal ook maar even stemmen,
mijn random zegt 6, sorry Kirsten.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 28 jan 2014 - 20:17:
*sigh* Random time..
Oh, Random zegt nummer 1, i'm sorry Bo.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 20:18:
Een is Wilma?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 28 jan 2014 - 20:49:
Ik heb m'n rol ook. Ik ga nog niet stemmen tho, want ik heb toch tijd morgen.
Veel succes medespelers, en veel succes Pauline met het hosten van dit potje!

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 28 jan 2014 - 20:51:
Oh woops, ik bedoelde 2. Ik heb een nieuwe tablet gekregen en het werkt verdomme niet mee.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 21:12:
@Kay: Dankjewel, ik zal mijn best doen

@Wilma: Jij kent Marieke en Nelleke he? Kan je hen laten weten dat het spel begonnen is en dat ze ten laatste morgen om 18u30 hun stem moeten doorgeven in een pbtje? Ik heb gezien dat Marieke nog niet online is geweest sinds ze zich heeft ingeschreven.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10