Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 jan 2014 - 10:33:
Ah bah. Direct een ervarener speler kwijt.
Zou dit misschien ook een motief voor de lunch kunnen zijn?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 31 jan 2014 - 10:45:
Nog even herhalen: vanavond is de lynch om 18u30, zorg dat jullie stemmen op tijd binnen zijn.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 11:05:
Ah bah. Direct een ervarener speler kwijt.
Zou dit misschien ook een motief voor de lunch kunnen zijn?


Ik denk het niet echt. Iedereen is hier nu wel slim genoeg dat je niet de actiefste/ervaren speelsters eruit moet halen. Tenzij je wilt suggereren dat één van de twee nieuwe de wolf is.

Misschien is het een idee om de spion eruit te halen in plaats van dat iedereen op de wolf gaat zitten. De spion is gevaarlijker, gezien als die de andere wolf vind, ze weer met zijn tweeën zijn. Als we dat kunnen voorkomen dan blijft de badside zwak. MIsschien dat de waarzegger hierbij kan helpen? Dat ze vanaf nu hints kan geven wie we wel kunnen vertrouwen?

Mogelijk kan de waarzegger heel subtiel hints over zichzelf geven, dan kan de beschermer haar ook gaan beschermen. Dan blijft zij in het spel.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 jan 2014 - 12:17:
Maar hoe moeten we de Spion eruit halen? Behalve als de Spion meteen de andere wolf heeft gevonden, staat ze nog los van de badside. Natuurlijk hebben we de Waarzegger, maar zij moet ook maar geluk hebben dat ze de Spion vindt. Ik denk dat het makkelijker zal zijn om de beul te zoeken, want dan hebben we nog de link naar Wilma en naar de lunch. Het is bijna niets, natuurlijk, maar beter dan niets, nietwaar?

Hinten is fijn, maar we moeten niet vergeten dat de Spion even vaak kan scannen als de Waarzegger en zich dus ook als de Waarzegger voor kan doen en dat de beul over alle spelers ook 90% zeker weet dat ze goodside zijn. Wij, en zeker de Beschermer, moeten wel opletten dat we niet de onjuisten gaan vertrouwen (en beschermen).

Ik zit nu in de trein met een laptop die nog net genoeg energie heeft om het een uurtje vol te houden en wanneer ik thuis ben, gaat er veel afleiding zijn, dus ik denk dat het voor mij verstandiger is om nu te stemmen, voordat ik het vergeet. Ik heb gerandom'd tussen de mensen die niet op Wilma hebben gestemd en wel voor Angela. (Dat laatste is niet sterk, maar aangezien er geen paniekstem is gevallen nadat bekend werd dat er twee mensen op Wilma zouden stemmen, en ik moet toch iets.) Ik kwam op Elise uit (sorry), maar hopelijk kan ik nog op mijn mobiel een paar keer controleren of er wat gebeurt en desnoods aanpassen. Maar voor nu is dit mijn stem.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 12:23:
@Emma: voor de andere wolf hebben we ook niets. Er zit geen paniekstem in, dus je kunt niets teruglinken naar de lynch. De lunch kan net zo goed ook random zijn.
Ik keek gewoon naar wie het gevaarlijkst voor ons is nu.

ik moet ook nu al stemmen. Kans is klein dat ik vanavond online kan zijn. Heb een sollicitatie in een restaurant en misschien kan ik meteen blijven werken om me te bewijzen dat ik het kan.
Dat er geen wolf op Wilma heeft gestemd, lijkt mij vrij duidelijk, dus ik random gewoon tussen de rest. Sorry Kay, jij kwam eruit.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 15:03:
Ik neem aan dat de Waarzegger nog niet al te veel hints kan geven aangezien de spion er ook nog in zit. Daar moeten we dus misschien niet al te actief naar zoeken. En om haar te pushen om zichzelf prijs te geen, zouden we haar enkel in gevaar brengen, lijkt me. Ook heeft ze nog maar één keer kunnen stemmen. En misschien haalde ze er meteen de spion uit, maar dat had evengoed een tovenaar kunnen zijn dus misschien weet zij helemaal niet iets dat ons kan helpen.
Er is één iemand die ik niet echt vertrouw, maar ik kan eigenlijk echt niet zeggen waarom, dus houd ik dat nog even voor mezelf en wacht tot ik wat meer conclusive bewijs vind in de posts, dat ik tot nu toe niet gevonden heb.
Maar ik wil ook niet random stemmen, dus het suckt wel dat we eigenlijk niet zo veel weten.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 15:25:
Wait, soo moet ik nu random gaan stemmen omdat we nog geen verdachte hebben?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 15:34:
Dat moet je zelf beslissen, Bella. Als wij je geen verdachte aanreiken, ga dan zelf op zoek of beslis voor jezelf of je wilt zoeken of tevreden bent met een random stem.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 31 jan 2014 - 15:35:
daar komt het wel op neer Bella

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 15:51:
Als je al random gaat, probeer dan op z'n minst eerst een paar mensen die het waarschijnlijk niet zijn uit te sluiten. Maar je moet het inderdaad zelf weten.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 31 jan 2014 - 16:36:
Goed. Ik heb dus werkelijk geen idee op wie ik ga stemmen, dus hier een korte onderbouwing waarin voor mij hopelijk duidelijk gaat worden op wie ik uiteindelijk stem. Ik ga het lijstje af van 1 naar 13, mezelf daarbij buiten beschouwing houdend.
Nummer 1 is Wilma. En hoewel deze al uit het spel is, stemde zij wel op Kayley. De eerste ronde heeft nummer 3, aka Kayley, op zichzelf gestemd. Als zij badside zou zijn, had zij dit niet gedaan, dus Kayley valt bij mij af en beschouw ik voor nu even als goodside.
Bodine heeft op Daan gestemd. Maar op zich zijn alle stemmen random gegaan, dus hieruit kan ik niet zoveel halen. Maar het lijkt me niet slim, dat als zij badside is, zij degene luncht waarop zij in de vorige ronde heeft gestemd, daar is zij te ervaren voor. Josette heeft op Kirsten gestemd, wat dan toch mijn aandacht trekt, omdat Kirsten op Wilma heeft gestemd. Dit kan helemaal niks betekend, maar ik sluit niks uit tot het tegendeel is bewezen.
Kirsten heeft op Wilma gestemd, die daarna ook uit het potje lag. Ook Kirsten zie ik daarom als goodside en laat ik tijdens deze stemming buiten beschouwing.
Cynthia heeft op Marieke gestemd. Vast random, want Marieke heeft ook op zichzelf gestemd. Marieke is voor mij dus een goodside, bij Cynthia weet ik het niet. Kan ik niet echt hoogte van krijgen, maar laat ik voor nu zeggen dat ze niet verdacht is.
Nelleke stemde ook op Josette. Zij is nieuw en ik weet niet of zij het gebruik kent van random.org. Toch denk ik, dat ze omdat ze een nieuweling is, geen badside is. Dit is overigens geen logica, want Cynthia was de vorige keer met mij ook badside en dat was ook haar eerste of tweede potje..
Elisa stemde op Bella, ik gok geheel random. Ze heeft geen stemmen tegen gekregen, maar ik zie nog geen link met de badside.
Als laatste hebben we Emma. Emma stemde op mij, maar verklaarde in haar geposte berichtje dat dit geheel random is. Mensen kunnen dit zeggen, maar ik weet – uit ervaring – dat dit niet te checken is en dus niet persee waar is.
Ik twijfel nu tussen Josette, Bella, Cynthia, Nelleke, Elise & Emma. Toch maar even random.org laten bepalen wie mijn stem krijgt. Uit random.org kwam dat ik nummer 5, wat betekend dat Bella mijn stem heeft voor deze lynch.

Ik hoop dat ik hiermee kan bewijzen dat ik wel mijn best wil doen voor het potje, maar dat we gewoon heel weinig aanleiding hebben voor een goede en complete theorie.

Edit: Woeps, toch groter dan verwacht!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 16:49:
Tof dat je zo'n lange post hebt gemaakt, Angela!
Ik snap je redenering hier en daar niet helemaal, maar ik zit op mijn telefoon en dan is het heel omslachtig om alles eruit te gaan pikken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 31 jan 2014 - 17:09:
Ik heb geen tijd om alles te lezen maar ik zag mijn naam en er is niet te controleren of ikniet lieg over random gaan fus hoor ik bij get lijstje potentielen en he?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 17:30:
Als we de spion even buiten beschouwing laten, ga ik er tot nu toe vanuit dat Kirsten en Angela goodsiders zijn. Het is niet waterdicht, maar het is iets - voorlopig.
Mijn gevoel zegt dat ik Kayley kan vertrouwen, dus daar ga ik dan ook maar eventjes in mee.
Nelleke en Marieke zijn nieuw, dus die wil ik de kans geven om het spel iets beter te leren kennen voor ze eruit vliegen. Daarbij zijn die compleet onervaren en zouden ze dus zelfs als wolf waarschijnlijk een kleiner gevaar vormen dan één van de ervarenere spelers. Ze zullen meer moeite hebben met het verzinnen van verdedigingen als die niet oprecht zijn.
Dan houd ik over: Josette, Elise, Bella, Cynthia en Emma.
Emma is te actief om er nu al uit te stemmen, en Josette is op zich ook redelijk actief. Cynthia was het vorige potje heel actief, dus ik heb goede hoop dat ze deze keer ook weer heel actief wordt.
Dan houd ik Bella en Elise over. En nu komt er even een hele scheve redenering, maar anders kan ik geen keuze maken: Bella is twee (?) potjes geleden wolf geweest en Elise, voor zover ik me kan herinneren, al heel lang niet meer. Dus is de kans statistisch gezien groter dat Elise nu wolf is, dan Bella. Vandaar dat ik voor nu op Elise stem.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 17:41:
Één ding stoort bij mij een beetje, Bo, en dat is dat je activiteit een excuus vindt om iemand buiten beschouwing te houden. Ik snap dat je actieve en ervaren mensen in het spel wilt houden, maar Emma is niet eens zo actief als gewoonlijk (we weten waarom) en terwijl je bij iedereen zegt of ze voor jouw gevoel goed of slecht kunnen zijn, zeg je dat bij Emma niet. Care to explain?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15