Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 21:00:
Nee, dat snap ik Bodine, ik wil ook als er een nieuw potje is weer meedoen, vind het een leuk spel.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 5 feb 2014 - 21:59:
Ik blijf ook bij mijn stem.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 feb 2014 - 22:33:
Ik moet nog stemmen hebben van Nelleke en Josette

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 23:08:
Heb je gekregen?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 feb 2014 - 23:25:
Het leek wel alsof er een vloek over het huishouden van Asterius lag. Nadat hij al 3 kinderen en een butler verloren was moest het noodlot nog eens toeslaan.
Toen er die avond op het normale uur nog steeds geen eten op tafel kwam ging hij naar de keuken om te klagen.
Daar lag de kokkin bewusteloos op de grond. Meteen begon hij te reanimeren maar het leek alsof alles te laat was. Na twintig minuten hard zwoegen besloot hij te stoppen. Alweer moest hij van iemand afscheid nemen.

Vandaag is Nelleke gelyncht. Zij was de kokkin van het huis Asterius, een tovenaar.

Bodine - Nelleke [1]
Josette - Bodine
Cynthia - Nelleke
Angela - Angela [2]
Nelleke - Angela [2]
Emma - Emma [1]

Herstemming
Bodine - Nelleke
Josette - /
Cynthia - Nelleke
Angela - Nelleke [1]
Nelleke - Angela [4]
Emma - Nelleke

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 23:40:
Goodluck guys en laat de goodside winnen!

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 6 feb 2014 - 13:43:
Ik snap er helemaal niks meer van. Omdat Nelleke op mij ging, was ik er van overtuigd dat zij badside was. Nu weten we in ieder geval dat de badside met alle winden meewaaien. Ik wilde eigenlijk Emma en Bodine uit de wind houden omdat ik dacht dat die twee de rollen van beschermer en tovenaar vertolkte, maar het kan ook zijn dat zij de wolf en de spion zijn en dat daarom Bodine de verdediging aanhield op Emma.
Ik snap helemaal niks meer van dit potje. In mijn ogen kan iedereen badside zijn, behalve ikzelf, omdat ik mijn rol natuurlijk weet.. x'D
IK WIL HINTS.... en ik wil dat actieve mensen weer iets gaan zeggen...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 feb 2014 - 13:49:
Hints? Lieverd, de waarzegger is eruit, dus de enige die kan scannen is de spion. En die gaat ons geen hints geven, want die wil dat we in het duister blijven zitten.
Wat ik overigens niet snap, is dat je nu alleen mij en Emma noemt. Hoezo is Cynthia geen potentiële baddie?

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 6 feb 2014 - 16:15:
Omdat zij het vorige potje samen met mij baddie was en het nooit voorkomt dat iemand twee spelletjes achter elkaar badside is.

Edit; En hints als in vrijgeven van je eigen rol.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 feb 2014 - 16:22:
Dat is niet per se waar. Ik weet niet of het ooit hier gebeurd is, iemand die twee keer baddie achter elkaar was, maar wat je zegt klopt niet met de wetten van de kansberekening.
Stel we zouden tien spelers hebben en je zegt van tevoren: Ik wil weten wat de kans is dat Cynthia (ik kies even haar naam omdat het nu over haar gaat) twee keer achter elkaar badside is. Aangezien we dan twee wolven zouden hebben, zou 1/5 van de spelers badside zijn. Dus, de kans (als je van te voren kijkt) dat Cynthia twee keer achter elkaar badside is, is: 1/5 * 1/5 = 1/25
Een kleine kans, maar hij bestaat toch echt wel in deze situatie.

Dit is echter niet wat er aan de hand is. Cynthia was vorige keer inderdaad badside, maar dat heeft geen invloed op wat er nu gebeurt. Het zijn events die los van elkaar staan. Stel je voor dat je twee dobbelstenen achter elkaar gooit. Of de eerste nou op een, twee, drie, vier, vijf of zes uitkomt, dat maakt helemaal niet uit voor jouw tweede dobbelsteen. Het staat los van elkaar, en dat is wat er nu ook aan de hand is.
Cynthia is badside geweest, ja. Maar de rollen zijn willekeurig verdeeld, dus iedereen heeft evenveel kans om badside te worden. De kans is, bij tien spelers, dan dus gewoon weer 1/5.

Dit is geen aanval naar Cynthia, ik vind dat ze zich nog niet verdacht heeft gemaakt. Ik leer alleen statistiek (al vier jaar) en verkeerde beweringen doen dan een beetje pijn.

Een dingetje dat ik niet snap, Angela. Als Nelleke op jou ging, waarom zou ze dan per se badside moeten zijn?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 feb 2014 - 20:51:
Het huis Asterius werd midden in de nacht wakker geschud. Er klonk een hevige ruzie vanuit de woonkamer. Asterius en zijn vrouw hadden een ruzie. Zij wou niet dat hij nog ging werken voor de beul, hij wou zijn geld niet verliezen want het was hun belangrijkste bron van inkomen en ze moesten een groot deel personeel betalen.
Na een tijdje werd het stil en ging Asterius naar hun slaapkamer en bleef zijn vrouw alleen achter. Er kwam een bediende binnen.
"Wenst u een glaasje wijn mevrouw?"
"Ja graag." zuchtte de moeder.
"Bent u in orde?" vroeg de bediende terwijl ze een glas inschonk.
"Niet helemaal, Asterius weigert zijn werk op te geven."
"Ik begrijp het wel hoor mevrouw, het zijn moeilijke tijden om werk te vinden."
De vrouw van Asterius nam het glas wijn aan en de bediende verliet de kamer.

De volgende ochtend vonden ze het levenloze lichaam van mevrouw Asterius. Ze was gestorven aan vergiftiging.

Vandaag is Cynthia geluncht. Zij was de vrouw van Asterius, een tovenaar.

Het spel is NOG NIET gedaan.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 feb 2014 - 20:54:
Niet dat ik het erg vind dat we nog een kans hebben, maar waarom is het nog niet afgelopen? Volgens de regels in het regeltopic is het spelletje klaar als het gelijk staat.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 feb 2014 - 21:09:
(Ik denk dat het komt omdat de Jager er nog in zit, en die kan nog een keer iemand doden. En de beschermer kan op z'n minst zichzelf nog een tijdje in leven houden.)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 feb 2014 - 21:17:
Ik snap dat het spel dan niet stopt als de Jager wordt geluncht, want dan mag 'ie meteen zijn Specials gebruiken, maar ik kan me niet herinneren dat we ooit gestopt zijn omdat er nog Specials in het spel waren.

Maar goed, als we nog doorgaan moet ik opnieuw inactiviteit gaan aankondigen, namelijk. Ik ga morgen naar Het Lief toe en ja, dan doe ik dus even niet aan FF, sorry. ):

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 6 feb 2014 - 21:30:
Cupido heeft voor haar dood een koppeltje gemaakt dat samen moet proberen overleven en door de specials kan het spel nog verder gaan. Wolf, spion, jager en beschermer. Welke combinatie het ook maar is kan het interessant maken, hangt van jullie spelen af.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16