Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 17:47:
Ah ik snap hem.... In dat opzicht zou Kay nog altijd de spion kunnen zijn.

Maar het heeft niet echt zin om nu te denken dat kay ofwel spion is ofwel waarzegger. Mocht ze spion zijn, dan wordt ze denk ik niet geluncht, gezien ze badside is en ze contact zou kunnen zoeken. Is ze waarzegger, wordt ze denk ik ook niet geluncht, want het is voor hun gunstiger dat wij denken dat zij spion is. Dan zouden wij haar lynchen. Kunnen zij onopgemerkt meelynchen en zijn ervoor hun twee uit zonder dat de spion er dan uit zou gaan(even met hun lunch er dan bij).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 3 feb 2014 - 18:57:
Mijn schoolwerk valt heel erg tegen, dus ik zeg eerst even hier iets en stort me er daarna weer op.
Ik heb het een keer doorgelezen, niet heel grondig moet ik toegeven, maar ik merkte wel dit op:
Kay: "Maar onze heks is er wel uitgelyncht met een overweldigende vier stemmen, waarvan één van Elise zelf maar alsnog is drie nét iets te veel om puur random te zijn, dus ik denk dat de spion en de wolf wel in contact staan en ze Elise gescand hebben om haar er vervolgens uit te werken--de heks is net iets te machtig om te blijven leven."
Elise is gelyncht nadat dat Spion een keer mocht stemmen. Dit betekent dat de badside niet en in contact kon zijn en kon weten wie Elise speelde.

Nog even verder over de Elise-stemmers: Er is ergens gezegd dat ik misschien de Spion ben en dat ik op Bodine's theorie gesprongen zou zijn. Vandaag is de eerste keer dat ik iets post sinds Bodine's theorie, vandaag lees ik hem pas voor het eerst. Als jullie teruggaan naar pagina zes, is te zien dat ik eerder op Elise stemde dan Bodine.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 feb 2014 - 19:02:
Hmm. Fair points have been made.
Ik was misschien net iets te snel in het proberen een theorie op te stellen, zonder echt goed te lezen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 19:35:
Nog even verder over de Elise-stemmers: Er is ergens gezegd dat ik misschien de Spion ben en dat ik op Bodine's theorie gesprongen zou zijn. Vandaag is de eerste keer dat ik iets post sinds Bodine's theorie, vandaag lees ik hem pas voor het eerst. Als jullie teruggaan naar pagina zes, is te zien dat ik eerder op Elise stemde dan Bodine.


Dat was me eerder ook al opgevallen. Weet niet meer of ik dat toen gezegd heb of niet, kan zijn dat ik het druk had. Wel denk ik hierdoor dat Emma geen badside is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 feb 2014 - 19:38:
Mwa, dat is gewoon mijn fout omdat ik het topic niet zo heel erg aan het volgen ben, maar dat vind ik niet genoeg om Emma onschuldig te verklaren. Want alsnog hebben zowel Emma als Bodine op de heks gestemd.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 20:10:
Nee, maar Emma zei toen dat er nog geen aanwijziging was voor iets, en dat was ook niet echt. Zij ging toen random, omdat er toen niemand was die iets had gezegd en dat er dus ook niets was om op te baseren. Vervolgens kwam Bodine met haar verhaal en daarna kwam ikweetzovlugnietwie met haar random stem ook op Elise.
Waarom zou emma verdacht zijn dat ze op Elise stemt als ze als eerste stemde op haar, niet wetende wat er naderhand allemaal gaande zou zijn, omdat ze toen weg zou zijn en er voor haar nog nergens aanleiding van was?

Edit: Ik bedenk me net, als huishouden kun je ook opvatten iedereen die in het huis is. Dan zou Emma alles nog kunnen zijn behalve wolf.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 3 feb 2014 - 20:55:
Julia was het beu. Niemand zei iets tegen haar, ze werd praktisch vergeten. Haar vader had de enige jongen vermoord die haar normaal behandelde sinds dat alle problemen begonnen waren. Haar moeder bleef zichzelf opsluiten en haar broer en zus waren gestorven. Ze stond op en nam haar stok. Ze zou gaan wandelen.
De kokkin hield haar tegen. “Julia, waar ga je heen mijn kind? Het eten is over een uurtje.”
“Ik ga niet ver gaan, ik moet het huis even uit.”
“Moet ik iemand vragen met je mee te gaan?”
“Nee dank je, ik moet even alleen zijn.”

Ze bleef verder wandelen toen ze tegen iemand op liep. “Oh sorry.” Zei ze.
“Kijk uit waar je loopt!” zei de man lachend.
Ze draaide zich om en begon zich weg te haasten tot ze plots niet meer wist waar ze was.
Ze liep enkele uren rond in de hoop een bekende plaats tegen te komen of iemand die ze kende.
Opeens kwam ze in de buurt van het plein. Haar vader was aan het werk in het gebouw van de keizer, als ze bij hem kon komen zou ze zeker thuis geraken.
Ze wou binnen gaan als ze plots een enorme pijn had.
“De beul heeft orders gegeven, niemand komt het gebouw zomaar binnen.”
Ze viel neer en stierf, slechts enkele meters van haar vader vandaan.

Vandaag is Kayley geluncht. Zij was Julia, de waarzegger.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 feb 2014 - 21:14:
Veel succes, goodside. <3

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 21:42:
Kay melde eerder dat ze op Bo wilde stemmen in de volgende lynch als Bo haar niet kon overtuigen dat ze geen wolf was. Ik denk dat ik dan maar op Bo ga stemmen met de lynch woensdag, mocht er nog geen verandering in komen.... (morgen geen lynch staat in de beginpost)

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 3 feb 2014 - 22:47:
Ik zat dus toch goed met het gevoel over Kay. En zoals Josette zegt, Kay had verwezen naar Bo. Op dit moment zou ik daarin meegaan, want mosschien heeft ze Bo wel gescand.
Maar er is genoeg tijd voor een verdediging, en andere theoriën.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 23:39:
Oké, wacht even jongens. Ja, Kayley heeft mij genoemd als eventuele volgende slachtoffer - tenzij ik haar ervan kan overtuigen dat ik goodside ben. Wat ik sowieso niet zou kunnen als ze me gescand had en ik wolf was - dan zou ze namelijk 100% zeker weten wat mijn rol was en zou ik haar nergens van kunnen overtuigen. Wolf of burger, egal.
Op het moment dat dat berichtje gepost was, had ze maximaal twee mensen gescand. En ze heeft sowieso Bella gescand. Anders had ze nooit zodanig haar nek voor Bella uitgestoken. En toch zat ze vooral bovenop Emma, niet op mij:
Mijn stem gaat dus naar Emma vanavond, want ik vertrouw haar niet.
En de volgende Lynch ga ik voor Bodine, tenzij ze mij ervan kan overtuigen dat zij niet de overgebleven wolf is.
Ze had sowieso Bella gescand, dus kon ze niet ook nog mij én Emma gescand hebben. Slechts één van ons. Waarom zou ze dan Emma boven mij gesteld hebben, aangenomen dat ze mij gescand had en ik wolf was?

Ook in latere berichten is er geen enkele keer waarop ze jullie mee probeert te nemen in wat voor theorie tegen mij dan ook. Mijn naam valt niet eens meer (of ik moet het over het hoofd gezien hebben). Sorry, maar stel ik was wolf en Kay zou dat weten - dan zou ze toch zeker meer moeite hebben gedaan om jullie mee te krijgen tegen mij?

Ik snap jullie redenering, want we zitten enigszins in het donker wat betreft de badside en het is extra lastig omdat we niet weten of de spion en de wolf elkaar al gevonden hebben - maar de waarzegster is niet één of ander bovennatuurlijk persoon dat van iedereen de rol weet. Dat hebben we in het vorige potje ook heel pijnlijk ervaren.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2014 - 10:32:
Goed. Ik heb alles nog een keer doorgelezen en omdat Kay de laatste paar pagina's niet echt iemand verdacht heeft proberen te maken, ga ik ervanuit dat ze de wolf/spion nog niet heeft gescand. En zoals Kay zelf al zei: niemand scant inactieven, dus mijn stem vanavond gaat naar Nelleke.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2014 - 17:46:
Lieve Bodine, er is vandaag geen lynch. ^^

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 4 feb 2014 - 19:35:
Bodine: Ze zegt niets meer, gezien jij haar moest overtuigen. Jij bent er ook niet meer op ingegaan. Er is ook gedacht dat jij even de beschermer was, maar ik denk juist van niet, gezien je daar ook niet op ingespeeld hebt toen. En ik denk dat jij slim genoeg zou zijn geweest om dat wel te doen heel subtiel als je dat wel was.
Verder zegt ze later, net voordat ze geluncht wordt dat Emma goede punten heeft gemaakt, met haar verdediging, als je die zo kunt noemen. Dus ik denk niet dat ze emma heeft gescant, anders zou de dat niet toegeven.

Daarbij, zolang jij niets op haar terugzei, kon zij ook niets, anders zou ze helemaal door de mand vallen met wat ze was en dat mag ook niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 feb 2014 - 0:21:
@Josette: om heel eerlijk te zijn, zag ik pas dat ze vroeg naar een verdediging toen jullie erover begonnen dat ze mij had genoemd. Vandaar dat ik er niet op in ben gegaan.
En dat ik niet in ben gegaan op de beschermer: sorry, maar ik wil niet net als Kay geluncht worden omdat ik een special ben.

EDIT; wat je zegt over dat ze Emma niet gescand zou hebben, vind ik een beetje frappant. Wat? Hoezo zou het feit dat ze Emma gelijk geeft/vrijspreekt betekenen dat ze Emma niet heeft gescand? Misschien heeft ze Emma juist wél gescand en is ze erachter gekomen dat Emma een goodie is. Of Emma moet baddie zijn en jij moet daarvan op de hoogte zijn. In dat geval zou jij dus ook een baddie zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16