Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 feb 2014 - 15:43:
Dames, de lynch is om 18u30 he

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 17:30:
Ik stem op Angela, omdat ze verdacht veel doorging over het feit dat ik een badside zal kunnen zijn. Als ik een badside was, zal ik elke x sowiso stemmen, maar ik kon de vorige x niet, ik vierde mijn verjaardag

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 5 feb 2014 - 18:16:
@Nelleke ze zei juist dat je geen badside zou kunnen zijn.

Mijn stem gaat naar Nelleke, want Angela valt op dit moment even af omdat Nelleke op haar stemt en in post een stukje terug heb ik deze stem verder toegelicht.
Sorry, ik heb nu echt even geen tijd. Rond 9 uur ben ik weer online.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 18:19:
@cyntia, ooh ik had het verkeerd gelezen

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 5 feb 2014 - 18:54:
Kut, ik dacht dat we om half negen gingen.stemmen.. hopelijk lig ik er niet uit..

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 5 feb 2014 - 19:59:
Er is een herstemming!
Gelijk tussen Angela en Nelleke
Jullie hebben tot 23.00u

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 5 feb 2014 - 20:21:
Zodra de herstemming is geweest en dit brengt 1 iemand naar voren, wordt dan ook de vorige stemming gepubliceerd? Ik wil namelijk wel weten wie er op mij heeft gestemd en wie niet. Met andere woorden; wie is de badside en wie niet.

Edit: Voor de herstemming en mensen hebben op mij gestemd die geen badside zijn; stem niet op mij. Ik ben veel actiever geweest dan Nelleke en had daarom een grotere kans om fouten te maken en om door te laten schemeren wat ik ben.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 20:34:
Ja, dat kan kloppen, dit is mijn 1e spel hier en ik vind het moeilijk om hints te bedenken.
Maar als ik niets zeg, is er juist minder de kans dat ik een wolf of spion zou zijn, dan zal je goede redenen moeten geven waarom iemand een wolf kan zijn. En dan moet je sowiso goed meedoen. Snapt iemand het?

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 20:43:
Ook, als ik een badside ben, word ik wel aangespoord om te stemmen (als de spion de wolf scande) en anders zal je het in je eentje moeten doen

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 5 feb 2014 - 20:43:
Hoezo is de kans kleiner dat je een wolf of spion bent als je niks zegt? Want doordat je niets zegt, kun je ook je rol niet 'verklappen' en waan je je als badside veiliger. Waarom zou jij dan geen badside kunnen zijn?

Edit: Het kan zijn dat de spion de wolf nog niet had gevonden of de spion de wolf niet heeft aangespoord om te stemmen. Dit is niet een hard argument om jouw stem op jezelf te verklaren.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 5 feb 2014 - 20:50:
Angela is actiever geweest dan Nelleke en ik kan het appreciëren dat ze weer haar best doet voor DA, dus mijn stem gaat naar Nelleke.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 feb 2014 - 20:53:
Ik blijf mijn stem. Sorry Nelleke.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 20:55:
Ja, Angela is idd veel actiever geweest maar ging tijdje niet goed in me familie waardoor ik daar meer tijd in moest brengen, en @angela, ja dat is ook wel waar

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 feb 2014 - 20:59:
Het is ook niet persoonlijk, Nelleke. En ik zou het zeker leuk vinden als je de volgende keer weer meedoet. Maar dat houdt niet weg dat jij vandaag mijn stem krijgt.

nellekeheems
nellekeheems

nellekeheems is offline

[40]
nellekeheems zei op 5 feb 2014 - 20:59:
Ik weet dat mijn redenen zwak zijn, maar ik probeer het en het is nog best moeilijk om en tijd voor me familie omdat het erg slecht ging (gaat nu redelijk) en voor dit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16