Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 22:02:
Ja, natuurlijk heb je meer te verliezen. Maar dan kun je toch nog steeds gewoon vergeten? Ik snap best, als zij niet 24/7 bezig is met dit spel of op FanFic.nl is, dat ze gewoon vergeet te stemmen. Of ze nou wolf of burger is.
Maar goed.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 2 feb 2014 - 22:04:
@Angela; Wut? Maar ze kan het toch alsnog vergeten zijn? Misschien was ze weg van huis ofzo. Weetik veel.

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 2 feb 2014 - 22:11:
Ik weet dat ik niet meer meedoe, maar Nelleke stuurt het antwoord naar mijn mobiel maar die ben ik gistermorgen verloren, en op skype antwoord ze niet, omdat ik weet dat ze vandaag moest stemmen

williewortel
williewortel

williewortel is offline

[315]
williewortel zei op 2 feb 2014 - 22:12:
En ze vierde haar verjaardag want morgen is ze jarig

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 2 feb 2014 - 22:14:
Ik ben het met Bodine eens. Oké, je zult het minder snel vergeten, gezien je je rol kent. Toch, ze is nieuw en ze i haar medebaddie al verloren. Het zou dus goed kunnen.
Mocht de spion een actieve speler zijn, dan heeft hij nog niet gevonden en dan zal haar dan ook nog niet geholpen hebben.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 2 feb 2014 - 23:29:
Natuurlijk kan je vergeten te stemmen als je baddie bent. Zeker als je er alleen voor staat, ervan uitgaande dat de spion en wolf elkaar nog niet hebben gevonden.
Vergeten is menselijk en ik heb ook niet alle tijd van de dag voor Fanfic.

Na gut.

Ik zit een klein beetje in een tweestrijd over Bella en Kay. Ik vind Kay's verdedigingspost over Bella heel duidelijk, geloof ik, maar stel nou dat Kayley en Bella de baddies zijn en dat Kay haar daarom expres op die manier verdedigd.
Ehm.
Ja, ik zou het fijn vinden als jullie beide misschien iets kunnen posten waaruit ik kan worden overtuigd dat mijn eerste gevoel gewoon goed zit (en dus dat ik Kayley vertrouw in haar mogelijke rol en ze Bella niet voor niets verdedigd). Dus laten we zeggen: Ik zou het fijn vinden om nog iets te horen van één van jullie, of beide, waarin ik nog iets meer wordt gerustgesteld. Zeg maar.

Oké:
Stel dat Bo de beschermer is en Emma heeft beschermt. En dat Kayley en Bella ook goodside zijn, uit te leiden uit Kay's post als deze niet ''expres'' zo gezegd is.
Van mijzelf weet ik mijn rol, dus dan blijven voor wolf/spion over:
Josette, Angela en Nelleke.

Nou valt het mij op dat Angela wel verdacht lang doorgaat over het feit dat Nelleke geen badside kan zijn, omdat ze niet heeft gestemd. Dus wat nou als Angela de spion is, Nelleke de wolf, en ze elkaar hebben gevonden. Of andersom?

Josette gaat wel gewoon mee in het feit dat Nelleke ondanks de vergeten alsnog gewoon wolf zou kunnen zijn.
Of dit is gewoon omdat het algemeen beschouwd kan worden, of omdat Josette ook goodside is.

In dit geval zou dat voor mij for now dan betekenen dat;
Goodsiders: Bodine, Emma, Kayley, Bella, Josette en ikzelf.
Badsiders: Angela en Nelleke


Maaaaar. Ik heb nog niet echt een verdediging van Bella gelezen, behalve dan die van Kayley, maar niet van Bella zelf. Het kan zijn dat ik daar overheen heb gelezen, hoor, maar goed. Nou vind ik ook niet dat ze zich ''gedraagd'' als badside, voor zover dat kan.

DUS denk ik voor nu aan Angela en Nelleke. Care to help me on this one?

EDIT: Ik hoop dat dit ergens op slaat.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 23:43:
Het lijkt me sterk dat Angela spion is en Nelleke wolf en dat ze elkaar gevonden hebben. Vooral dat laatste. Het lijkt me namelijk erg sterk dat, als Nelleke wolf is, de spion haar gevonden heeft. Als ik spion zou zijn, zou ik persoonlijk eerst de actievere mensen scannen. Maar dat kan aan mij liggen.

Also. Ik moet zeggen dat ik Kayley eigenlijk wel vertrouw, maar één ding zit me dwars: er zijn twee rollen die zouden kunnen weten of iemand al dan niet goed is. Stel dat Kayley de spion is en Bella heeft gescand - dan kan ze ons nu doen geloven dat ze de waarzegster is. Misschien had ze niet verwacht dat wij zo makkelijk mee waren gegaan, dan was Bella eruit gevlogen en (aangenomen dat ze goodie is), had Kay een flinke buffer voor zichzelf gehad. Ik zeg niet dat het zo is - eigenlijk denk ik van niet, maar ik wilde het toch even kwijt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 feb 2014 - 1:11:
Ik denk dat Angela als ervaren speelster gewoon wilt opkomen voor Nelleke. We begonnen allemaal een keer en onze eerste keren waren heel awkward, heel stil en heel voorzichtig. We wisten niet hoe te antwoorden op die grote spelers die met lange theorieën kwamen aanzetten. Nelleke heeft nauwelijks iets gepost in het topic tot nu toe, waarschijnlijk omdat het allemaal zo overdonderend is. Angela komt gewoon op voor een zwak lammetje, om het zo te zeggen--dat maakt haar niet de grote boze wolf.

Bodine heeft een goed punt. Niemand scant inactieve mensen. Maar onze heks is er wel uitgelyncht met een overweldigende vier stemmen, waarvan één van Elise zelf maar alsnog is drie nét iets te veel om puur random te zijn, dus ik denk dat de spion en de wolf wel in contact staan en ze Elise gescand hebben om haar er vervolgens uit te werken--de heks is net iets te machtig om te blijven leven.

Ik wil nu eigenlijk de lunch afwachten om te zien of ik daarop gebaseerd jullie wél kan overtuigen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 3 feb 2014 - 9:09:
Het volledige huishouden van Asterius stond in rep en roer. Asterius zelf wist niet wat hij moest doen. Hij was een zoon verloren aan de hand van de beul en hij was een dochter verloren. Zijn vrouw zei geen woord meer, kon met moeite nog functioneren terwijl ze er moest zijn voor een andere dochter van hem. Julia. Het meisje was blind en het leek erop alsof niemand met haar communiceerde. Er moest iets dringend veranderen. Het enige probleem was dat hij niet wist wat er zou moeten veranderen. Hij durfde niemand nog vertrouwen.

Er liep iemand tegen hem aan en er ging hete soep over hem heen. De butler begon zich meteen te excuseren. Volledig in emoties verkocht Asterius hem een tik. De jonge man viel omver. Hij stootte zijn hoofd hard tegen een hoek van een marmeren sokkel. Hij stierf.

De jager heeft Bella vermoord. Zij was de butler van het huis Asterius, een tovenaar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 11:07:
That sucks.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 11:36:
Wat ik overigens bijzonder vind, is dat iedereen haar stem heeft aangepast om Bella te redden en vervolgens wordt Bella vermoord. Ik ben nu wel nieuwsgierig wie de jager is: Angela, omdat ze duidelijk zei nog steeds niet zeker te zijn over Bella/Kay? Of iemand anders die plotseling besloten heeft Bella toch niet te vertrouwen?

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 3 feb 2014 - 15:26:
*Sigh*
Goodluck guys.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 3 feb 2014 - 16:15:
@Bodine: Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen met dat als Bella vermoord zou worden in de lynch, Kay een buffer zou hebben?? Bedoel je dat als ze goodside is en Kay spion dat iedereen dan aanneemt dat ze waarzegger is.

Wel nu Bella is vermoord, ik denk niet dat het Kayley is. Ik ga straks nog even zoeken, eerst weer eens schoolwerk gaan doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 3 feb 2014 - 16:22:
Ik ben helemaal niet bijgelezen, dus ik ga niets nuttigs zeggen, maar ik blijk onverwachts voor morgen twee verrijkingen af te moeten hebben en ik zit nu in de bibliotheek om ze te gaan maken, maar ik weet totaal niet hoe lang het gaat duren. Daarna ga ik pas naar huis en kn ik me hier in kengen, scusa.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 feb 2014 - 16:34:
@Josette; ik bedoel dat als Kay een goodsider verdedigt, de kans groot is dat wij aannemen dat ze waarzegster is en niet spion. Omdat Bella's dood de badside juist goed uit zou komen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16