Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 31 jan 2014 - 21:10:
Het is jammer dat Elisa niet heeft gestemd, want dan was het nog spannend geworden...
Heel jammer dat we nu de heks kwijt zijn..
Hopelijk verteld de lunch ons meer of komt de waarzegster met een hint, want dit gaat de verkeerde kan op... we zijn nu al twee goodies kwijt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 21:43:
Angela, tone down the dramatics. Er is ook al een wolf uit, het gaat dus helemaal nog niet zo slecht. :p

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 22:04:
Dan vind ik Bodine nu het verdachtst voor de spion. Zij is de enige die als 'redenatie' op Elise kwam.
Dus omdat ik een reden geef, ben ik verdachter dan iemand die geen reden geeft? Huh?

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 31 jan 2014 - 23:54:
Ik was dus helemaal vergeten dat de lynch om 18.30 was vandaag. Ah. Da's zonde. Succes nog, guys.

Also. Ik wilde er niets van zeggen, maar ik zie het steeds vaker gebeuren en het komt me een beetje de neus uit. Angela, als je mij in een post noemt, could you at least put a little bit of effort in trying to spell my name correctly? Ik snap dat iemand typefouten kan maken, maar het gebeurt in bijna iedere post weer en het is behoorlijk vervelend...

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 feb 2014 - 0:35:
@Elise dat was ik ook vergeten..

Wat Kay al zegt, er is al wel een wolf uit. Ik wert niet of de overige twee bads nu al in contact staan, maar die kans is nog vrij klein, toch? Al kan het wel.
Betekend dat trouwens dat alleen de wolf kan beslissen over de lunch?

Even heel simpel: Misschien dat Bo een wolf is en Bella de spion en ze elkaar wél hebben gevonden en daarom Bells een beetje vaag is over haar random stem die niet heel random lijkt.
Want ik vind het verdacht dat Bella eerst zegt dat ze niet random wil gaan, maar dat vervolgens wel doet en dan toevallig eindigt op dezelfde persoon als die Bo daarvoor ook zei.
Zo ja. Mijn hersenspinsels.
Ik probeer weer actief mee te doen vanaf morgen!

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 1 feb 2014 - 0:42:
Maar Cynthia, denk je niet dat dat dan heel erg dom is van mij om dan samen met wat jij noemt mijn 'medebaddie' op dezelfde persoon te stemmen, IN het OPENBAAR?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2014 - 1:59:
Met iemand dezelfde stem hebben, is altijd in het openbaar. En twee stemmen op dezelfde persoon valt helemaal niet op. Er zijn er drie (Elise's zelf-stem niet inbegrepen) en ik betwijfel het me of beide badsiders er in mee zouden zijn gegaan. Maar minstens één is wel aannemelijk als we er vanuit gaan dat de spion al in contact staat met de wolf, want dan is er geen gevaar om de spion eruit te halen.
Op het moment vind ik van de drie Bo zelfs nog het minst verdacht.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 1 feb 2014 - 10:51:
?
Waarom vind jij Bo dan het minst verdacht, als ik vragen mag?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 feb 2014 - 11:02:
@Cynthia; de kans dat de spion en wolf al samenspelen, is 10%. Ik ga er persoonlijk niet vanuit dat ze elkaar al gevonden hebben.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2014 - 12:23:
Omdat zij de theorie rond Elise begon. Het is gewoon veel gemakkelijker als badside om ergens mee op te springen dan om zelf iets aan het rollen te krijgen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 1 feb 2014 - 13:16:
(...) Dus omdat ik een reden geef, ben ik verdachter dan iemand die geen reden geeft? Huh?


Ik vind je reden gewoon heel vreemd. Begrijp me niet verkeerd, maar je haalt er drie ineens uit als waar je niet op wilt stemmen omdat die actief zijn. Ik snap ook wel dat je een actief spel wilt, ik ook.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 feb 2014 - 13:33:
Zoals ik al eerder zei: ik moet mijn stem toch ergens op baseren? Ik wil niet compleet random gaan, dat zou zonde zijn. Maar ik heb ook nog niet echt aanwijzingen om me op te baseren, dus moet ik ergens anders naar kijken. Ik zei erbij dat het scheef was. Ik wilde alleen even mijn stem rechtvaardigen. That's all.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 1 feb 2014 - 16:35:
Openbare stemmen gebeurd idd hoe dan ook.
Maar goed.
Dan weet ik het nu even niet wie ik verdacht vind.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2014 - 17:14:
Misschien moeten we de waarzegger vragen Bo te scannen zodat we daar al uitsluitsel over hebben. Niet dat ze het heel erg duidelijk met ons kan delen, but y'know.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 1 feb 2014 - 17:35:
Mmm, we kijken gewoon hoe de lunch zal gaan en misschien kunnen we daaruit theorieën maken.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16