Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 jan 2014 - 12:07:
Even een vraagje, trouwens. Stel dat we nu de tweede wolf eruit spelen. Hebben we dan gewonnen, of mag de spion dan op eigen houtje gaan lunchen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 jan 2014 - 13:09:
Ik denk dat we gewoon doorgaan. Spion is ook badside, dus die is dan npg niet helemaal uitgeroeid.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 jan 2014 - 13:28:
Ben ik ook niet helemaal zeker maar ik denk dat het spel dan inderdaad nog steeds verder gaat. (voor meer info moeten we waarschijnlijk even naar Kay kijken)

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 30 jan 2014 - 16:24:
Ik denk dat het spel dan wel gewoon doorgaat, al schat ik de kans klein dat dat gebeurt

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 jan 2014 - 20:30:
De mensen begonnen te juichen, niemand wist wie de pijl had afgeschoten maar iedereen was blij. Slechts enkelingen vonden het vreselijk.
“Iedereen, gelieve naar huis te gaan! De show is gedaan.”
Een van de vertrouwelingen van de keizer kwam naar voor.
“Dames en heren!” hij kon niet over het geluid van de groep mensen op het plein. Hij liet trompetgeschal klinken om de mensen tot stilte te manen. “Dames en heren! De laatste woorden van de keizer waren duidelijk. Zijn rechterhand, de beul, zal gepromoveerd worden tot nieuwe leider tot er meer duidelijkheid is over wie de nieuwe keizer zal worden.” opnieuw ontstond er rumoer op het plein. De mensen zouden in opstand komen.
De beul vloekte, hij zou deze mensen moeilijk onder controle kunnen houden. Hij zou een voorbeeld moeten stellen. Hij wenkte een van de wachters.
“Breng een van de mensen op het plein, maakt niet uit wie.” Zei hij tegen de wachter. Enkele minuten later werd een jongen naar boven gebracht.

“Ga naar huis! Dit is een laatste waarschuwing!” zei hij tegen het volk.
De mensen op het plein begonnen te lachen.
De beul draaide zich om naar de wachters achter zich. “Iedereen naar het plein, zo meteen gaat het er een gekte zijn.” Enkel de wachter die de jongen was gaan halen bleef staan.
De beul wenkte hem naar voor.
“Misschien dat jullie nu wel naar huis gaan!” de jongen werd op zijn knieën voor de beul geplaatst. Hij kon de angst in zijn ogen zien maar toch bleef hij dapper. Hij zou niet smeken om zijn leven.

Even later klonk een ijselijke gil. Een vrouw had bloed aan haar handen. Voor haar voeten lag een hoofd. Het hoofd van haar zoon. De beul had haar zoon vermoord. Ooit zou hij hiervoor boeten.


Vandaag is Daan geluncht, zij was de zoon van Asterius, Een tovenaar.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 30 jan 2014 - 20:33:
:'C

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 jan 2014 - 20:43:
Ik gok dat Daan gelunchd is omdat we haar als een van de mensen hadden aangewezen die waarschijnlijk niet de beul zou zijn.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 jan 2014 - 21:03:
En Daan stemde op Wilma, dus daar is ook niet echt een lijntje.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 jan 2014 - 21:36:
Vermoord ze! Ik weet dat jullie het kunnen!

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 30 jan 2014 - 22:14:
We hebben niet aan de lynch en de lunch.
Hoe moet ik nou de volgende ronde gaan stemmen als ik geen duidelijkheid krijg van de stemmen?!
Jammer dat we de stem van de lunch nergens naar kunnen herleiden, aangezien Wilma al is vermoord en die op Daan stemde..
Nu maar hopen dat de goodside zich langzaam maar zeker gaat bekend maken, zodat het duidelijk wordt wie de andere wolf en wie de spion is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 jan 2014 - 22:18:
Er is nog niemand die we verdenken, maar we kunnen al wel een aantal mensen voorzichtig uitsluiten. Al kan de lunch op Daan ook wel een dubbele betekenis hebben en zat er bij de mensen die we als onschuldig vernoemd hebben wel een wolf die zo buiten schot valt.
Dat zijn mógelijkheden, ik zeg niet dat het waar is, maar het is iets dat ik toch in mijn achterhoofd ga houden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 jan 2014 - 22:24:
@Kay; hoe bedoel je, buiten schot vallen?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 30 jan 2014 - 22:30:
Oh right, de specials mogen vanaf nu gebruikt worden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 30 jan 2014 - 23:03:
We hebben dus een groepje mensen die we als onschuldig hebben bestempeld. Eén daarvan werd gelunchd, Daan, en zij bleek een tovenaar dus "kunnen we dat voor heel dat groepje zo stellen", wat dus misschien niet zo is.
Het is geen vaste theorie, maar ik hou er niet zo van om niet aan alle mogelijkheden te denken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 8:09:
Ik snap 'm. ^^



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14