Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 19:45:
Oké, die is duidelijk.
Maar dan heb ik geen idee op wie ik wél moet stemmen. Emma? Want die theorie vind ik ook niet sterk. Maar goed - ik ga nog eventjes het topic doorkijken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 19:49:
Goed. Ik denk (hoop) dat ik Kayleys berichtje goed begrijp, dus ik pas mijn stem op Bella aan. Maar ik moet zeggen dat ik Emma er ook niet uit wil spelen - ik heb bij haar zeker nog geen slecht gevoel en (ja, ik weet dat jullie het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel tellen en dit is mijn stem^^) zij zou na dit weekend weer tijd hebben, dus gaat mijn stem naar Nelleke. Die lijkt niet van plan te zijn ooit iets te gaan posten, dus kunnen we haar verder toch nooit uitsluiten/verdenken.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 2 feb 2014 - 20:06:
Ik wilde eerst op Bella stemmen, maar ik denk dat ik Kay's berichtje ook snap en voor de rest weet ik niet zo goed op wie ik moet gaan. Dus dan ga ik denk ik mee in de theorie van Kayley over Emma, want die vind ik op het moment het sterkste.
Vanaf morgen ga ik actief worden sorrrryguys

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 20:08:
Na het duidelijke betoog van Kayley, ga ik toch mijn stem wisselen van Bella naar Emma.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 2 feb 2014 - 20:51:
Er was onrust in huize Asterius. Sinds de zoon gestorven was liep iedereen op de toppen van zijn tenen. De familie was in rouw, net zoals iedereen die er werkte. Daarbij kwam dat iedereen elkaar nog enorm in de gaten hield. Het gebeurde wel vaker dat er mensen voor de keizer werkten.
De zus van de vermoorde jongen had enorm veel verdriet. Ze kon er niet mee omgaan. Ze sloot zichzelf op in haar kamer, weigerde met anderen te praten.
Na een tijdje begon men zich zorgen om haar te maken. Asterius liet een van de personeelsleden naar haar kamer gaan om naar zijn dochter te kijken.

Enkele minuten later klonk er een ijselijke gil.
Het meisje had zichzelf opgehangen.

Asterius overwoog om het bezoek van die namiddag af te zeggen maar besloot om dat dan toch maar niet te doen. Paus Julius 1 zou op bezoek komen. Hij was de nieuwe paus na de dood van paus Galasius.

Meteen begonnen anderen elkaar te beschuldigen van de dood van het meisje.
Het werd zo erg dat ze dreigden iemand van het huishouden te vermoorden.
“Stop! Jullie kunnen niet zomaar anderen gaan vermoorden!”
De paus was op tijd binnen gekomen.

2. Bodine – Nelleke
3. Kayley – Emma
4. Josette – Nelleke
5. Bella – Bella [1]
7. Cynthia – Emma
8. Angela – Emma
9. Nelleke – Nelleke [3]
12. Marieke – Marieke [1]
13. Emma – Emma [4]

Marieke is gestorven door inactiviteit. Zij was de dochter van Asterius, een tovenaar.
De beschermer heeft de lynch voorkomen.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 2 feb 2014 - 20:54:
Ah, sh*t. Ben vergeten om te gaan stemmen. sorrryy sorrry! :C
Thank you Kay, da's echt heel erg aardig van je.
'Cuz, i'm trying. ^.^

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 20:55:
Er valt niks uit de fluff te halen. Nouja, er valt uit te halen dat Emma drie rollen zou kunnen hebben; kokkin (tovenaar), butler (tovenaar) en bediende (spion). Dit komt omdat er in de fluff staat dat het huis het personeel wilt beschuldigen.

Maar wat is Emma? En wie is de beschermer? En waarom beschermt zij Emma?

Edit: Kayley heeft mijn stem laten veranderen naar Emma, maar is dit wel zo verstandig? Misschien is Emma wel een tovenaar en is zij een baddie. Ik nu geen idee wie ik wel en niet kan vertrouwen. Ik kan mijn vinger niet op de rollen leggen. De waarzegster moet nu echt goed gaan scannen en dan gaan hinten, want anders word ik gek.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 2 feb 2014 - 21:07:
Mm, noem mij maar gek, maar ik denk dat Bo de beschermer is.

Maar ik moet zeggen dat ik Emma er ook niet uit wil spelen - ik heb bij haar zeker nog geen slecht gevoel en (ja, ik weet dat jullie het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel tellen en dit is mijn stem^^) zij zou na dit weekend weer tijd hebben.


Misschien is dit de reden waarom Emma er niet uit is gezet?
Of ik lig er helemaal naast. Dat kan ook. xd

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 21:14:
@Bella; Dat denk ik ook. Maar wat is dan de reden voor Bo om Emma te beschermen? Hoe is zij er zeker van dat ze goodside is? Ik kan namelijk niks in het topic terug vinden waarin ik kan terugvinden wat precies haar rol is en waarom zij goodside is.

Edit: Maar als ik voor mezelf de balans opmaak, dan vallen er voor mij mensen af waarvan ik denk dat ze goodside zijn en waarvan ik denk welke rol ze hebben. Dan blijft voor mij Josette, Bella, Cynthia en Nelleke over. Nelleke is nieuw, dus die zal geen badside zijn en hoevaak komt het voor dat er iemand twee keer achter elkaar badside is, dus Cynthia valt voor mij ook af. Dan zijn alleen Josette en Bella over. Dat zou betekenen dat zij beide badside zijn, eentje spion en eentje wolf.

Ik zou graag van andere mensen theorieën willen zien en dan weten wie zij verdacht vinden, want anders kom ik niet verder.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 2 feb 2014 - 21:27:
?
Hoezo kan Nelleke geen badside zijn? Omdat ze nieuw is? Weetje nog toen ik voor het eerst ging spelen? Nou, *boem* toen werd ik ook opeens badside. Als iemand nieuw is, hoef dat niet te betekenen dat ze geen badside is.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 21:28:
Ze is geen badside, omdat ze op zichzelf heeft gestemd in de lynch. Als ze badside was geweest, had ze dat voorkomen, want als ze er nog een stem bij had gehad, dan was zij misschien wel gelyncht. Dus voor mij valt Nelleke af als badside.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 21:30:
Die redenering vind ik scheef, Angela. Ik bedoel: een wolf kan net zo goed vergeten te stemmen als een burger. Meestal is de kans kleiner, omdat ze een mede-baddie hebben die ze eraan helpt herinneren, maar die is er in dit geval niet.

Edit; hier ga ik ervanuit dat de spion en de wolf elkaar nog niet hebben gevonden. Als ze elkaar wel hebben gevonden, ligt het natuurlijk anders.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 21:32:
Ja maar het is toch stom om de kans te vergroten om eruit te liggen als je badside bent? Maar aan de andere kant, het is ook haar eerste keer, dus ze moet alles nog leren..
Maar Bo, waarom ben jij er zo zeker van dat Emma geen badside is?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 21:51:
Ik ben er niet zeker van, maar ik heb ook nul aanwijzingen om te geloven dat ze wél badside is, dus ik wil haar er nog niet uitspelen.
Overigens snap ik niet helemaal waarom je als burger wel de kans zou vergroten eruit te liggen. Ik bedoel - de enige reden dat je op jezelf stemt is toch zeker dat je vergeet te stemmen? En een wolf kan het net zo goed vergeten te stemmen als een burger.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 21:59:
Ja maar een wolf heeft toch veel meer te verliezen dan een burger? Want Marieke heeft als tovenaar geen keer gestemd en ze was nieuw en Nelleke is nieuwe en heeft alleen deze ronde niet gestemd..



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16