Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 31 jan 2014 - 17:47:
Ik heb nog geen gevoel bij Emma, dus vandaar. Ik heb nog geen idee. Overigens laat ik het bij wel meer mensen buiten beschouwing - als ik geen idee heb, kan ik het er moeilijk over hebben.
En het is niet zo dat ik inactiviteit per definitie een vrijstelling vind geven. Ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar in het vorige potje zat ik uiteindelijk heel erg bovenop Emma terwijl zij één van de weinige actieve speelsters was.
Maar dat is later. Nu heb ik nog zo weinig om op te bouwen en dan vind ik dat het nog wel meetelt.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 31 jan 2014 - 17:48:
Ik moet nog stemmen krijgen van Bella, Cynthia, Elise, Nelleke en Marieke.
Iemand die hen even iets kan laten weten?

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 18:00:
Wow, wat een hele boel theorieën allemaal. Mmm, ik denk persoonlijk dat de lunch random was. (Of ik zit er helemaal naast xd ) Maar we weten dus wel dat Wilma de wolf is. Van Angela, Kirsten en Daan dacht ik al dat er 1 een goodside was, want als je zomaar op je medebaddie stemt en je weet dat sommige mensen al op Wilma gaan stemmen is het denk ik niet zo slim om toch op Wilma te gaan stemmen. Ik denk dat random stemmen echt totaal nutteloos is, want anders stem ik perongeluk een goodie uit. *sigh* ik weet echt niet op wie ik moet gaan stemmen.

(Wow, mijn allerlangste post )

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 18:19:
Oh, god. 'K heb nog 10 minuten. Ik ga random. Sorry Elise.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 19:04:
@Angela: Je vindt mij een beetjeje verdacht doordat ik op Kirsten stemde, wie op Wilma stemde. Als ik wolf zou zijn snik was brij laat met doorgeven voor mijn gevoel, dan zou ik toch op iemand stemmen in mijn zogenaamde meedewolf te redden. Het is dan toch niet logisch om voor mij op iemand te stemmen die nog geen andere stem had.

Edit: wat mij opvalt na het teruglezen is dat twee mensen randomen en op elise uitkomen. Bodine geeft, al dan niet een scheve, redenatie en komt op Elise uit. Dat zijn er al drie. Voor ons wie niet weten op wie we moeten stemmen, komen deze sterk overeen. Of ben ik gek en vat ik dit verkeerd op?

Solliciteren ging weer niet door, to bad voor me. Maar nu kan ik wel actiever zijn vandaag.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 19:16:
Wait, Bo kwam uit op Elise? O.o Had ik niet gezien (wat heb je nu weer gedaan bel.), maar ik ging we heel snel random aangezien ik nog 10 minuten had om te stemmen.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 31 jan 2014 - 19:16:
Het nieuws van het gevangenschap van priester Valentijn was ondertussen al buiten de stad bekend geraakt. Paus Galasius had het ook vernomen en besliste om naar de stad te gaan en met de nieuwe heerser te spreken.

Op het plein voor het verblijf van de keizer was er een gekte maar hij zag dat de mensen langzaam weg gingen. Ergens vooraan zat een vrouw op haar knieën, bij haar lag het hoofd van een jongeman. De paus ging naast haar knielen en troostte haar. Een van de mensen die nog op het plein aanwezig waren kwam haar van de paus overnemen en beloofde om haar naar huis te brengen.

De paus ging verder naar het verblijf van de keizer.

“Meneer, er is bezoek voor u. Paus Galasius.” De beul zuchtte toen de wachter dat kwam melden.
“Breng maar binnen.”

“Vanwaar dit bezoek?” vroeg hij nors.
“Ik heb vernomen dat je een van mijn vrienden in jouw cellen hebt zitten en ik heb een gekte gezien op het plein. Een vrouw die het hoofd van haar zoon in haar handen hield. Hoe kom je erop om zoiets zomaar te doen?”
“Ik volg de orders van de keizer en probeer de rust hier te bewaren. Daarvoor doe ik wat nodig is.”
“Daar ga ik niet mee akkoord, met rust kan u het volk beter onder controle houden.” Antwoordde de paus.

Het gesprek ging nog even verder tot de beul hem wat te drinken aanbood. De paus nam dit aan. Slechts een slok van de beker wijn was genoeg.

“Mij bekritiseer je niet zomaar.” Lachte de beul neerkijkend op het levenloze lichaam van de paus. Een gifbeker, een stille en mooie dood voor een paus.

Vandaag is Elise gelyncht. Zij was paus Galasius, de heks.


2. Bodine – Elise [1]
3. Kayley – Bodine [1]
4. Josette - Kayley
5. Bella – Elise [2]
6. Kirsten – Cynthia
7. Cynthia – Cynthia [2]
8. Angela – Bella
9. Nelleke – Bella
10. Elise – Elise [4]
12. Marieke – Marieke [1]
13. Emma – Elise

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 19:53:
Damn. Daar gaat onze heks.
Niet alle drie de mensen die op Elise gestemd hebben, kunnen badside zijn. Er zijn er namelijk nog maar twee over, één wolf en één spion--waarvan we niet eens zeker zijn of ze al in contact staan. Maar drie stemmen, op onze heks, is wel heel erg verdacht.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 20:01:
Als één van de drie stemmers wist wie de heks was, zal dat de spion zijn. De waarzegger zal namelijk niet op haar stemmen als ze het zou weten.
Dan vind ik Bodine nu het verdachtst voor de spion. Zij is de enige die als 'redenatie' op Elise kwam.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 31 jan 2014 - 20:11:
Of Bo is onschuldig en er is een wolf mee op haar theorie gesprongen, omdat ze wisten dat zij als eerste in de spotlight zou komen te staan om haar uitspraak.
Ik wil niets uitsluiten, maar ik denk wel dat er minstens één iemand schuldig bij zat.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 20:16:
@Kayley: als er dan iemand mee zou gaan, is dat diegene na Bo.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 20:25:
Hola, hola, hola, hola. Ik stemde heel snel op Elise omdat ik nog maar weinig tijd had om te beslissen op wie ik zou moeten stemmen, ik was zo dom om niet te gaan kijken wat andere mensen hadden gezegd. (*sigh* Bel, soms ben je echt een dombo.)

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 31 jan 2014 - 20:27:
Oh. Ik dacht dan de lynch om half 9 zou zijn, had niet gezien dat het anders was, ik was bij sport namelijk van 6 tot 8
Ik ga straks lezen en een bericht plaatsen! (Want dat is niet handig op een telefoon)

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 31 jan 2014 - 20:33:
@Bella: als je had geweten dat er al twee op Elise zaten dm had je niet op haar gestemd? Dat klinkt een beetje vreemd, als je zegt dat het random was.

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 31 jan 2014 - 20:51:
@Josette; Ik heb toch niet gezegd dat als ik wist dat 2 mensen op Elise stemmen, ik niet op haar ging stemmen?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16