Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 6 feb 2014 - 21:46:
Maar eh, het spel stopt normaal als het gelijkspel is omdat de badside niet meer kan verliezen. De badside kan met z'n tweeën op dezelfde stemmen, waardoor er of een goodsider uit gaat, of een herstemming komt. Als de Beschermer er uit gaat, is de badside met meer en heeft de badside gewonnen. Als de Jager er uit gaat, kan zij nog iemand meenemen, maar ook als ze een badsider mee neemt, staat het 1 - 1 en heeft de badside gewonnen.
Of er is een herstemming. En dan zitten we vast, want we hebben geen Burgemeester die de knoop door gaat hakken.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 6 feb 2014 - 21:53:
(het koppeltje moet samen overblijven, dus als er een koppel is gaat het spel door tot het koppel dood is, omdat de mogelijkheid bestaat dat het een wolf-mens koppel is en dan moeten ze de andere spelers dus wegspelen)
en nu gaan de doden verder met dood zijn

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 6 feb 2014 - 23:10:
Ik ga morgenvroeg de trein in en dan onderweg naar Parijs, waar ik om ongeveer 1 uur ben. Ik denk niet dat ik stil ga zitten en daarom wil ik nu alvast mijn stem uitbrengen. Iets verteld me dat Bo badside is, dus ik stem op Bo en ik hoop dat ik daar goed aan doe. Voor nu weltruste en mag de goodside winnen!

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 7 feb 2014 - 2:24:
Guys ik kan niet beloven dat ik vanavond fluff kan geven... ik en mijn vriend zijn zo goed als uit elkaar en hij komt vanavond langs met spullen die nog daar staan en met een beetje geluk kunnen we misschien nog even praten maar goed...
I'm not feeling so good and yeah... just warning you...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 feb 2014 - 7:06:
Natuurlijk, ik neem aan dat iedereen dat kan begrijpen. Heel veel sterkte meis!

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 7 feb 2014 - 14:00:
Sorry guys dat ik er even niet was. Het spijt me zo.....

@Emma: Bij mij was dat toen ook, al had ik dat zelf een beetje verprutst. En bij Kay zou dat zijn geweest met de special, al verklapte ieder toen zijn rol al....

Ik weet echt niet meer op wie ik moet stemmen.
ik ga het topic de laatste paar blz nog maar eens goed doorlezen, wie weet staat er nog wat.... Wel wil ik al zeggen dat ik twijfel tussen Angela en Bodine. Bodine had ik al langer, maar Angela komt nu ook gewoon naar voren in mijn gevoel....
J.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 7 feb 2014 - 14:41:
Ik moet zeggen dat ik Emma en Josette het meest vertrouw. Dat komt vooral omdat Angela hier en daar heel fel reageerde waar dat niet nodig was, en waar ze wel erg krampachtig vasthield aan bepaalde theorieën die, naar mijn idee, niet echt gegrond waren - wat we haar herhaaldelijk hebben proberen uit te leggen, maar waar ze nou niet echt naar wilde luisteren. Also: mijn stem voor vanavond gaat naar Angela.
Overigens ben ik vanavond niet thuis, dus stel dat er een herstemming komt of iets dergelijks, dan kan ik niet herstemmen.

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 7 feb 2014 - 16:40:
Nou, ik hoop dat het alsnog lukt.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 7 feb 2014 - 17:52:
Ik ga vanavond ook voor Angela. Bodine's antwoord/verdediging op wat ik zei vind ik toch sterker nu ik hem nogmaals lees dan dat ik hem eerst vond. Dat komt ook doordat ik hem nu met mijn volle verstand lees en eerst half slaapdronken, sorry bo

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 7 feb 2014 - 22:42:
Sorry guys, hij is hier net weg, het gaat me niet lukken om fluff uit te schrijven.
I'm really sorry

Angela - Bodine [3]
Bodine - Angela [1]
Josette - Angela
Emma - Angela

Vandaag is Angela gelyncht. Zij was Asterius, de jager.

Het spel is nog steeds niet gedaan.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 8 feb 2014 - 14:50:
Asterius zag zijn leven wegglijden. Hij zag de beul, hij was gestorven omdat hij voor hem was blijven werken. Omdat hij was blijven werken voor degene die ervoor gezorgd heeft dat zijn familie gestorven was.
Hij had nog net genoeg kracht om een steen te werpen.
Iets later zag hij ook de beul op de grond liggen.

De jager neemt de beul mee in zijn graf.

Bodine is vandaag gestorven. Zij was de beul, een wolf.

Bij deze is het spel gedaan! Josette en Emma waren door Cupido met elkaar verbonden. Samen hebben ze het overleefd. Zij zijn de winnaars van dit potje. Proficiat!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 feb 2014 - 14:54:
Mijn eerste scan was Emma, mijn tweede scan was Bodine, dus bij uitsluitsel wist ik dat al de rest goodside was (dus ook Bella), maar ik wilde niet al te frontaal aanvallen omdat ik niet geluncht wou worden (wat dus wel gebeurde).
Waarzegger zijn is moeilijk.

Leuk potje tho, Pauline!

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 8 feb 2014 - 15:54:
Leuke potje!

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 8 feb 2014 - 15:55:
Yeah, dat is lang geleden dat ik aan de winnende kant zat en nog leefde.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 feb 2014 - 19:28:
@ Kayley: Je was heel duidelijk in Waarzegger zijn door te zeggen dat je "niet voor nietd" je nek uitstak voor Bella.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16