Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

Dark Age: Valentine's tale (speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 28 jan 2014 - 14:28:
Hij wist dat ze zouden komen, ooit zou het zover zijn. Vluchten zou hij niet. Hij was een man van zijn geloof, een man van het volk. Priesters horen niet zomaar te vluchten. Als dit zijn lot was dan zou hij het ondergaan.

Een tiental mannen kwam de ruimte binnengestormd, wapens in de aanslag. Hij was verrast dat er zoveel soldaten gestuurd waren. Hij was toch maar een gewone priester.

Valentijn werd gevangen genomen. De aanklacht? Hij was een christen. Honderden waren er al opgepakt en geëxecuteerd. Vaak slechts enkele dagen nadat ze opgepakt werden. Valentijn werd meegenomen naar de cellen in de gebouwen van de keizer.

Na enige tijd kwam er een man naar zijn cel. “Mijn naam is Asterius, ik ben de hoofdbewaker van de cellen hier. Probeer je maar niets in je hoofd te halen.” Zei hij. “De keizer wil je spreken.”

Het gesprek met de keizer was interessant en lang. De uitkomst van het gesprek kon in zijn voordeel zijn. Hij zou een vrij man zijn als hij het Christendom achter zich zou laten en het Romeins geloof zou volgen. Maar Valentijn is een man van zijn geloof, hij zou zich niet zomaar laten bekeren tot het heidens geloof. Hij sloeg het aanbod van de keizer af en werd terug naar zijn cel gebracht. Nu kon hij enkel nog wachten op zijn dood.


Dit is het speeltopic van ondertussen al het zestiende potje Dark Age!
Wie twijfelt of ze het spel nog kent of wie helemaal nieuw is kan altijd de regels nog eens nalezen.

Speciaal in dit spelletje:
- Cupido: kan na de eerste lunch 2 mensen aan elkaar koppelen, deze moeten dan proberen samen als laatsten over te blijven. Die mogen niet communiceren en ook elkaars rol niet weten! Als de ene sterft zal de andere ook sterven!
- Waarzegger: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen.
- Spion: kan na de eerste lunch om de 2 dagen iemand scannen. Mag met de wolven overleggen eenmaal ze die gevonden heeft.

Rollen:
Goodside
- Cupido: Valentijn
- Jager: Asterius
- Waarzegger: Julia (=blinde dochter Asterius)
- Heks: Paus Galasius
- Beschermer: Paus Julius I
- Tovenaar: Vrouw Asterius[s], [s]dochter Asterius, zoon Asterius, kokkin huis Asterius, butler huis Asterius
Badside
- Wolf: Keizer Claudius II & de beul
- Spion: Bediende huis Asterius

Deelnemers:
1. Wilma (williewortel)
2. Bodine (Bodine)
3. Kayley (Kayley)
4. Josette (realMe)
5. Bella (Bella01)
6. Kirsten (MyReflection)
7. Cynthia (Krewella)
8. Angela (missxangel)
9. Nelleke (nellekeheems)
10. Elise (Eliros)
11. Daan (x DevilBitch)
12. Marieke (marieke01)
13. Emma (xEmma)


Het spel begint woensdag 29 januari
Eerste lynch: 29/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Eerste lunch: 30/01 om 20.30u
Tweede lynch: 31/01 om 18.30u (omdat ik later op de avond weg moet)
Dinsdag 04/02 gaat de lynch niet door omdat ik geselecteerd ben voor een quiz, deze zal dan op woensdag om 18.30u zijn.
Alle andere lynches en lunches zijn om 20.30u
Na de eerste lunch kunnen specials gebruikt worden.


Stemmen moet gebeuren via een pbtje… stemmen die in het topic staan maar niet worden doorgestuurd tellen niet mee.
Wie wil kan ook mijn privé nummer vragen om via sms (Belgisch nummer!), WhatsApp of Viber te stemmen. Eventueel kan je ook je stem via Facebook doorgeven, moet je ook maar even in een pbtje vragen.

Veel speelplezier!

Het spel is ook pas gedaan op het moment dat ik het aangeef.



Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 feb 2014 - 17:35:
Cupido heeft zijn pijlen afgeschoten


-Deftige fluff komt vannacht of morgen, ben bij familie in Antwerpen-

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 feb 2014 - 17:46:
Komen de mensen ook te weten of ze gekoppeld zijn of niet?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 feb 2014 - 18:44:
Ja maar mogen niet communiceren en elkaars rollen niet weten

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 1 feb 2014 - 20:46:
Kirsten is vandaag geluncht. Zij was Valentijn, Cupido

-Again, fluff komt achter, nog niet thuis-

Bella01
Bella01

Bella01 is offline

[527]
Bella01 zei op 1 feb 2014 - 23:22:
Kirsten geluncht? Mm.. Of de baddies vonden haar niet zo actief en gingen ze iemand lunchen die niet actief is, of ze gingen gewoon random stemmen. Denk ik. (I'm not a pro or something, but i'm trying )

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 2 feb 2014 - 9:10:
Ik denk dat ze voor het laatste gingen. Wij hebben niet zo veel om ons op te baseren, de wolven dan ook niet echt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 10:57:
Of ze werken het lijstje met mensen dat op Wilma stemde af, omdat we die min of meer vrijstelling hebben gegeven.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 2 feb 2014 - 12:10:
Oh, dat zou ook nog eens kunnen. Dan kunnen we wel zeggen dat daar de wolf niet tussen zit, want dat betekend dan dat het niets voor de wolf uit zou maken.

Edit: even navragen, nu de heks eruit is. De beschermer mag toch meerdere keren iemand beschermen of maar één keer.

Edit2: we kunnen nu dus Emma en Angela uitsluiten als wat bodine zegt waar is. Ik denk niet dat Wilma op haar medewolf heeft gestemd, dus Kay zou dan ook mogelijk goed zijn. Er zijn er nu vier uit, dus dan houd ik over Bodine, Bella, Chynthia, Nelleke en Marieke. Even mezelf eruitlaten, gezien ik weet dat ik niet slecht ben. Nelleke en Marieke hebben nog niets gezegd, of ik heb eroverheen gelezen. Ik weet dat ik eerder zei dat ik Bodine niet vertrouwde vanwege haar vreemde redenatie, maar heb eigenlijk wel een goed gevoel over haar. Daar wil ik nog even aan vasthouden. Dan blijven er nog vier over. Random gaat voor Nelleke. Ik stem maar vast, gezien we vandaag pa zijn verjaardag vieren en ik niet weet of ik hoe en wat er gaat gebeuren. Sorry guys.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 12:15:
De beschermer mag per lynch/lunch (dus per twee dagen) één iemand beschermen. Althans, dat was toen ik Joel was zo.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 feb 2014 - 12:48:
@Josette: Emma stemde niet op Wilma maar op Angela.

Even een theorie maken gebaseerd op dit. Emma hield de stemmen in de eerste Lynch al nauwgezet bij. Als ze een wolf geweest was, zou ze Wilma wel direct erover hebben aangesproken dus ik denk niet dat ze de wolf is. Maar ik denk wel dat ze de spion is.
Zij zat namelijk bij de drie stemmen op Elise, die de heks bleek te zijn. Ik denk dat als Waarzegger of Spion je bij de eerste scan voor iemand gaat die een sterke speler is (aangezien je na één Lynch en Lunch vaak nog niet echt iemand verdenkt, of nog geen idee hebt over wie er mogelijk special is) om te zien of je die kunt vertrouwen of niet. Ik denk dat Emma Elise gescand heeft en toen op Bodine's theorie sprong ook al hield die weinig in.

Mijn stem gaat dus naar Emma vanavond, want ik vertrouw haar niet.
En de volgende Lynch ga ik voor Bodine, tenzij ze mij ervan kan overtuigen dat zij niet de overgebleven wolf is.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 2 feb 2014 - 17:16:
@Kay: oh, nou zie ik het ook. Heb de stemmen op Elise en op Wilma door de war gehaald.

Toch denknik niet dat Emma de wolf of spion is. Dat Emma op Elise stemde was eerder bekend dan Bodine haar theorie.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 feb 2014 - 17:44:
Mijn stem gaat naar Bella, omdat zij al laatste nog meeging op Elise.

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 2 feb 2014 - 18:25:
Ik ga weer stemmen op Bella. Ze heeft mij er niet van overtuigd dat ze geen badside is, dus ik stem op haar. Van Bo en Emma weet ik het niet zeker, maar ik ga toch voor Bella.

En wat betreft de lynch. De badside loopt alle stemmen af die op Wilma zijn geweest, denk ik. Dus dan ben ik bang dat ik er de volgende rond uit lig. Niet dat ik de logica snap, maar ik denk dat ik er bij de lunch uit lig..

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 2 feb 2014 - 19:39:
Ladies, ik heb nog stemmen nodig van Bella, Cynthia, Nelleke, Marieke en Emma! Jullie hebben minder dan een uur.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 2 feb 2014 - 19:42:
Ik hou er niet van dat het er naar uit ziet dat Bella er vanavond uit gaat vliegen. Ze maakt zichzelf wel verdacht, maar hebben we gekeken naar hoe? Omdat ze niet weet hoe op onze vragen te antwoorden. Ze is nieuw, dit is haar derde potje maar in het tweede potje vloog ze er al bijna meteen uit. Ik geef haar liever het voordeel van de twijfel, vooral omdat ze helemaal nergens op antwoordde toen ze wél badside was. Nu probeert ze tenminste. Dat is meer dan we kunnen zeggen van een aantal anderen.

Ik steek mijn nek uit voor Bella, en dat doe ik niet zomaar.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16