Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 14:36:
Goh. Simpel Engels heeft echt wel z'n charmes. Ik heb ondertussen echt een rijke woordenschat, maar als je die er tussen strooit krijg je echt een opschepperig gevoel, dat in het Nederlands evenzeer is. Als je moeilijke woorden gebruikt, dan kan dat in een negatief licht gezien worden.

@Jenn: Ja, ik ken 't gevoel. Maar als je lang en diep nadenkt, kom je misschien wel op iets, je weet maar nooit. (:
@Emma: Soms is het meer van moeten en niet van mogen. :p Maar het is wel leuk, en hun reacties ook, dus is 't wel oké.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 18:42:
Ik vind het ook altijd zo vervelend dat ik niet kan schrijven over dinen waar ik pas in ben gekomen. Zoals All Time Low, Doctor Who en Game of Thrones. Ik kan er ten eerste geen goede verhaallijn omheen bedenken en ten tweede is het echt vreselijk hoe ik het neerzet. (Met Doctor Who is dat het ergste, maar ik denk ook dat als de serie op een boekenreeks gebasseerd was het een hele slechte boekenreeks zou zijn geweest)

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 mei 2014 - 18:52:
Doctor Who heeft trouwens wel een boekenreeks, en de delen die ik gelezen heb, waren allemaal geweldig.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 18:53:
Dat heb ik ook al gehoord.
Waarom begin je niet met AUs voor je je echt aan de canon wilt wagen?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 19:51:
@Danielle, ja dat weet ik, maar de serie is er toch niet op gebaseerd? En ik heb het idee dat de madnes van de doctor niet echt goed overkomt in het boek Misschien moet ik ze maar eens lezen.
@Kayley bedoel je met AUs stand alones? want dat kan ik inderdaad wel eens gaan proberen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 19:57:
@Jenn: niet per se, maar als stand alones werken dan moet je dat zeker proberen! Met AUs bedoel ik Alternate Universe. Dat betekent dus de personages, maar in een ander universum. Bijvoorbeeld, Danaerys in de 21ste eeuw. De Starkfamilie in het Victoriaans tijdperk. Bij AUs kan je zo'n beetje álles doen. Dus als je problemen zou hebben met de tijd waarin GoT zich min of meer afspeelt, dan kon je dat volledig weg laten vallen.
Als je trouwens iemand nodig hebt om mee te brainstormen of om je stukken over GoT na te lezen, wil ik je best helpen.(:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 21:40:
@Kayley Oh zo. Ja maar dat vind ik juist niet moeilijk. Ik vind het heel leuk om mezelf uit te dagen in de tijd van GoT te schrijven. Ik kan alleen geen storyline vinden.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 21:41:
Misschien moet je in de bibliotheek eens naar boeken zoeken over zo'n beetje die tijd en daar wat door bladeren, misschien kom je dan op ideeën?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 mei 2014 - 21:43:
Ah. Dat is een heel goed idee!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 mei 2014 - 21:57:
@Jen, zeker wel! Het hangt natuurlijk ook van de Doctor af. Heb je alle drie de 'nieuwe' doctors gezien? Want Nine is bijvoorbeeld makkelijker als geschreven personage dan bijvoorbeeld Ten, maar ook die kan prima op papier.
Ik kom er nu wel achter dat ik het heel moeilijk vind om Nederlandse fanfiction te schrijven over personages die ik normaal alleen maar in het Engels hoor/lees. De manier van spreken goed overbrengen is dan toch een tikje lastiger.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 24 mei 2014 - 22:22:
Engels schrijven is lastig. Ik heb 't vroeger wel eens gedaan en dan weggegooid omdat ik mezelf in Jip-en-Janneke-stijl vond schrijven; nu heb ik één Avengers-fanfic in het Engels waar ik wat meer tevreden mee ben. Schrijven in het Duits vind ik nog lastiger, dat doe ik soms ook.
Op 't moment bezig met Crying Lightning 2 en in mijn hoofd aan de nieuwe versie van Platz an der Sonne. Weinig tijd en veel vermoeidheid, though.

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 25 mei 2014 - 22:50:
Ik prefereer toch nog Nederlands boven Engels, maar ik heb over de jaren twee docenten gehad die me ook echt leerde van mijn moedertaal te houden.

Engels vind ik geen lelijke taal. Eerder praktisch. Frans vind ik wel erg mooi, maar ik spreek/schrijf/lees het niet.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 26 mei 2014 - 4:45:
Ik vind Frans de mooiste taal eigenlijk. Ik vind het heel jammer dat ik het volgend jaar niet meer heb. Maar zelfs als ik het kon, zou ik er niet in willen schrijven.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 15:51:
Engels schrijven is lastig. Ik heb 't vroeger wel eens gedaan en dan weggegooid omdat ik mezelf in Jip-en-Janneke-stijl vond schrijven; nu heb ik één Avengers-fanfic in het Engels waar ik wat meer tevreden mee ben. Schrijven in het Duits vind ik nog lastiger, dat doe ik soms ook.
Op 't moment bezig met Crying Lightning 2 en in mijn hoofd aan de nieuwe versie van Platz an der Sonne. Weinig tijd en veel vermoeidheid, though.
Jaaaa jaaaaa Avengets fanfic!

Wie schrijven hier allemaal nog actief? Ik weet van de nieuwere mensen op het forum, wat betreft schrijven, nog niet zoveel.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 16:36:
Ik schrijf nog actief =)
Wat wil je weten



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11