Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 okt 2014 - 22:08:
Oeh dat wil ik ook wel eens doen. Maar ik raak altijd afgeleid.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 okt 2014 - 22:16:
Nou, ik had een kutavond, dus ofwel ik ga schrijven en muziek luisteren en thee drinken en verlies mezelf in m'n personages, ofwel ik ga alleen muziek luisteren en thee drinken en voel me de hele avond kut. :3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 okt 2014 - 23:28:
Is het gelukt met schrijven? (:
Hoe houden jullie je eigen discipline op peil? Want ik geloof niet zo in writer's block, alleen in dat ik te lui ben om mijn goede pen of usb-stick te zoeken. Als ik niet schrijf, ligt dat vaker aan mijn discipline dan aan mijn inspiratie.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 okt 2014 - 23:34:
Eh... Niet. Ik schrijf puur en alleen als ik er zin in heb. Of als ik m'n verhaal af wil hebben zodat ik aan iets nieuws kan beginnen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 okt 2014 - 23:46:
Ik schrijf ook alleen als ik er zin in heb. Dat is het voordeel van nergens je verhalen posten (of van mensen die weten dat je het toch niet consequent gaat doen).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 okt 2014 - 23:47:
IK kan vaak wel beginnen, maar dan stop ik halverwege. Ik wil daar echt iets tegen doen. Vet vervelend.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 okt 2014 - 0:10:
Hmmmm. Ik heb wel vaak zin in schrijven, of ik denk aan iets dat ik al heel lang wil schrijven, en dan denk ik "nu heb ik tijd!" en dan doe ik het alsnog niet, want eerst moet ik mijn kamer schoonmaken / iets eten / de kat aaien / op mijn hoofd staan, en dan komt er uiteindelijk toch niets van. Die eerste stap richting mijn bureau is 't moeilijkst.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 okt 2014 - 10:45:
Ik vind het niet zo moeilijk om te beginnen, maar wel om te blijven schrikven. Ik vind halverwege tumblr en twitter ineens veel leuker *sight*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 okt 2014 - 11:19:
Oh daar heb ik dus helemaal geen laat van. Ik zit helemaal in m'n verhaal altijd. Tijn belde gisteravond om te vragen of ik me alweer beter voelde, toen heb ik 'm ook snel weer opgehangen zodat ik weer verder kon.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 okt 2014 - 12:15:
Ik heb dat heel soms. Als ik er echtecht in zit, maar dan moet er ook helemaal niks zijn om me af te leiden, en ik moet er volledig voor gaan.
Dat heb ik soms

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 5 okt 2014 - 13:53:
Ik heb inderdaad ook geen writer's block of iets dergelijks, maar vaak ben ik gewoon te lui / denk ik dat ik nog allerlei andere dingen te doen heb (zoals de kat aaien). Dus daarom zeg ik tegen andere mensen dat ik op die en die dag post, zodat ik mezelf kan dwingen te blijven schrijven. En als ik mezelf tijdens het schrijven zit af te leiden, gebruik ik Write or Die

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 okt 2014 - 13:55:
Wordwars helpen mij ook altijd enorm. Zeker omdat ik heel competitief ben en van iedereen wil winnen, dus dan kan ik gedurende 15 à 20 minuten écht alleen maar die-hard schrijven. Works every time.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 okt 2014 - 14:11:
WOOW. Can I do that too? I really need that 0.0

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 okt 2014 - 14:16:
Wordwars? Dan moet je gewoon iemand zoeken die ook wil schrijven (die zijn er genoeg op het forum, gok ik), en dan spreek je af hoe lang (meestal een kwartier/twintig minuten), en degene die aan het einde van die periode het meeste woorden heeft geproduceerd, die wint. 't Is wel makkelijk als je elkaar dan op Facebook, Skype o.i.d. hebt, zodat je in de chatfunctie kunt aftellen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 okt 2014 - 14:19:
HUh maar als je aan het schrijven bent kun je toch niet aftellen?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18