Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 16:39:
Nou, ik heb van een groot deel van de forumleden wel een beetje een idee van waar ze over schrijven, hoeveel er online staat en in welk genre ze schrijven en zo. Maar van degenen die het forum wat recenter pas hebben ontdekt, weet ik dat eigenlijk niet. Ik ben vooral geïnteresseerd die verhalen schrijven waarbij liefde niet de belangrijkste factor is haha, misschien vind ik dan nog wat nieuw en leuk leesmateriaal. (Niet dat verhalen over liefde per se niet leuk zijn, maar het ligt mij gewoon niet zo goed. Ik schreef er vroeger ook over, maar nu lukt dat ook niet meer.)

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 16:44:
Dan moet ik je teleurstellen haha. Bij mijn verhalen speelt altijd de liefde wel een rol, maar ik probeer altijd het zo min mogelijk naar het cliché te laten gaan.
Niet dat dat altijd lukt, maar goed haha.
Het enige verhaal waar de liefde geen complete hoofdrol speelt is Haunted Love, wat ik samen met Djmalikjuh schrijf.

Ik heb zelf een stuk of vier complete verhalen online staan, een die net bezig is, een die nog moet beginnen (larry one) en ook nog een twee shot crossover van Twilight en 1D. Dan heb ik ook nog SA's, schrijfwedstrijd stukken en persoonlijke SA's. Dus qua schrijven ben ik echt wel heel erg actief bezig eigenlijk.
Ik schrijf voornamelijk 1D, maar wil mezelf wel langzaam ontwikkelen naar wat andere fandoms.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 16:57:
Ik weet niet helemaal wat mij nou zo tegenstaat aan liefdesverhalen en waarom. Misschien heb ik er te veel fanfictie over gelezen haha. Of is het omdat ik nu mijn eerste vriendje heb en er achter ben gekomen dat fanficties relaties erg slecht beschrijven over het algemeen haha. Of misschien gebeurt er te weinig in de gemiddelde liefdesfanfictie, het krijgen van een vriendje vind ik een beetje weinig voor een hele verhaallijn. Ik weet niet zo goed wat het precies is, maar ik vermijd liefdesfanficties maar een beetje haha. Ooh wat trouwens wel echt heel ergerlijk is, is dat er soms dan super erge dingen gebeuren (mensen die doodgaan en zo) en dat dat alleen gebeurt opdat de hoofdpersoon uit kan huilen bij haar crush en om te laten zien hoe lief de crush is en dat het een hoofdstuk later niet meer uitmaakt dat diegene dood is.

Dat is inderdaad best wel veel. Schrijf je eerst je verhalen af voordat je post if ost je terwijl je schrijft? En zijn persoonlijke SA's van die dingen met users erin?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 17:01:
Ik schrijf terwijl ik post en nu post ik bijvoorbeeld één verhaal en schrijf vast vooruit aan een ander verhaal dat ik later ga posten.
Persoonlijke SA's zijn idd sa's met users erin. Ik vraag meestal wat zij zelf willen zien gebeuren en anders verzin ik zelf een verhaallijn. Ik schrijf echter nooit, maar dan ook nooit sexscenes. Dat is zoooo raar om te doen

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 17:07:
Hahaha, ik schrijf wel seksscènes, maar ik vind dat ik het heel netjes houd! Ik schrijf het alleen als ik het nodig acht voor het verhaal, dus dat is niet vaak. Onnodige seksscènes vind ik zelf ook niet prettig om te lezen. Ik beschrijf niet wat er gebeurt, maar gooi een paar vage woorden op een hoop waardoor de lezer weet wat ze ongeveer aan het doen zijn. Vroeger deed ik het echt nooit, maar het is heel wat makkelijker te schrijven nu ik een vriendje heb.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 mei 2014 - 17:09:
"Hoi, ik ben Pietje Puk."
"Hoi, ik ben Jantje."
*seksscene*
"Zullen we naar de disco gaan?"
"Ja, goed idee!"
*seksscene*

How about no.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 17:10:
Dat is een sterke verhaallijn.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 17:11:
Dat is echt verschrikkelijk. Ik schrijf het liever niet en gooi er alleen een verwijzing in als het nodig is voor het verhaal

In het engels schrijf ik het wel tho, op de een of andere manier vind ik dat makkelijker

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 mei 2014 - 17:11:
Ja, ik heb hem stiekem al opgeschreven voor een nieuw verhaal. Word echt mijn grote door breek verhaal.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 17:14:
Het is ongeveer het niveau van Fifty Shades dus je kan er ongelooflijk bekend van worden, Yaar.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 17:15:
Dat klopt idd haha.
uitwerken en opsturen maar yaar. Wel wat kink erin gooien enz, dan komt alles goed

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 mei 2014 - 17:18:
Ik heb Fifty Shades gelezen. En het is inderdaad dat niveau.

Ik denk dat ik het maar ga uitwerken en ga opsturen naar alle bekende uitgevers. Thanks gals for the adice. ;'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 17:18:
Ja, en nog een stuk of drie andere mensen die verliefd zijn op Pietje Puck. Het is niet goed als er niet minstens vier mensen verliefd zijn op de hoofdpersoon.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 mei 2014 - 17:19:
Doe eens gek en maak het er zes die verliefd zijn op Pietje

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 26 mei 2014 - 17:19:
Ja precies. Misschien een Janneke, Anne-Marie en Eva in het verhaal verwerken.

Nouuuu, dan maak je het wel heel bont hoor Ivana.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12