Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Algemene Schrijftopic

Het Algemene Schrijftopic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 mei 2014 - 14:49:
Hey there, schrijvers van FF!
Deze site kent al heel wat schrijfgerelateerde topic, wat natuurlijk niet vreemd is voor een schrijfsite. Wat FF echter nog een beetje miste, was een algemeen schrijftopic waar users kunnen kletsen over hun schrijfsels en de problemen waar ze tegenaan lopen, en waar users elkaar kunnen helpen. Vandaar de geboorte van dit algemene topic, waar je ons alles wat je kwijt wilt over je schrijfsels kan vertellen. Aan wat voor verhalen schrijf je op dit moment? Over welk fandom schrijf je het liefst? Waar haal je je inspiratie vandaan? Met welk aspect van schrijven heb je het meest moeite? Heb je nog ergens advies over nodig?
Vertel het ons allemaal, we willen het graag weten. Laat de schrijfpraat beginnen!

Nog andere, leuke schrijfgerelateerde topics:
Onze eigen verhalen
Eerste schrijfsels
Het Boekentopic



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 14 jan 2015 - 18:16:
@Marieke: als het hier zou gebeuren, zou ik dat inderdaad aan iemand in jouw positie (op die andere site, dan) melden. Nu heb jij die positie, dus kun je er zelf wat aan doen. Maak aan die user duidelijk dat plagiaat niet oké is en dat je wil dat hij/zij het verhaal verwijdert. Doet hij/zij dat niet, dan doe je het voor hem/haar, met verdere consequenties (bv een ban, zoals Emma al zei).

@Emma: maar er is alweer bijna een nieuwe :'D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 14 jan 2015 - 18:26:
Kan ik net aan meedoen helaas, geen tijd.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 14 jan 2015 - 18:28:
Oh ja dat was ik vergeten :x

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 15 jan 2015 - 16:21:
Iedereen bedankt voor de input. Ik zal er eens iets aan gaan doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2015 - 16:22:
Houd ons op de hoogte. ^^

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 17 jan 2015 - 1:58:
Update van de auteursrechtenschending (voorheen foutief plagiaat genoemd)

De dader was dertien jaar en had weinig schrijfervaring. Hij nam mijn waarschuwing op de chat sportief op (dat moet ik hem nageven). Later heb ik nog een bericht gestuurd zodat het zwart op wit stond, maar ik denk niet dat ik hem nog terug zal zien. Jammer, maar helaas.

*zucht*

Had het joch ook maar een beetje moeite mogen tonen. Ik kon zo al drie fouten uit de TITEL halen en dan heb ik het nog niet eens over de rest. Ik was/ben zelf geen Tolkien, maar de teksten die ik schreef toen ik dertien was, straalde tenminste nog iets van moeite uit.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 jan 2015 - 8:21:
Sommige temsten hier zijn ook niet van heel hoog taal niveau

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 17 jan 2015 - 9:43:
En je weet niet wat zijn achtergrond is, en dit was misschien zijn eerste poging.
Toen ik dertien was, trok mijn schrijven op geen zak. Het stond bol van de fouten en de clichés. Daar heb ik de afgelopen acht jaar hard aan gewerkt dua nu is het wel een beetje oké, maar toch.
Sommigen verbeteren trager of moeten van een lager niveau beginnen, daar mag je niet al te rot over doen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 jan 2015 - 9:57:
Nee klopt. Ik begon okk heel slecht en nu is het redelijk verbeterd.
Maar plagiaat is natuurlijk niet oke

Idelle
Idelle

Idelle is offline

[143]
Idelle zei op 17 jan 2015 - 10:10:
@Kayley, ik heb zelf ook nog genoeg misbaksels liggen. Zelfs eentje waar ik heel consequent telkens "hij hadt" in schreef, maar hierover heb ik ook niets tegen hem gezegd.

De wiki trekt nu eenmaal veel beginnende schrijvers aan en ik laat ze begaan, maar dit verhaal leek gewoon te veel op een ander.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2015 - 18:41:
Waar vinden jullie dat de grens ligt tussen een shot
en een verhaal? Mijn langste shot bestaat uit vijf hoofdstukken, en mijn kortste verhaal uit minstens tien. Vanaf tien vind ik het sowieso geen shot meer, maar ik weet eigenlijk niet wat ik vind van dat gat tussen de 5 en de 10. Wat is jullie mening?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 jan 2015 - 18:58:
Hangt af van het aantal woorden. Bijvoorbeeld: Fijne Feestdagen is maar vijf hoofdstukken, maar wel bijna 16.000 woorden. Daarmee is het langer dan Nach Dir Kommt Nichts, hoewel NDKN tien hoofdstukken heeft.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 jan 2015 - 19:05:
Bij mij is een shot tussen de drie en zes "hoofdstukken". Langer als zes hoofdstukken noem ik het een verhaal. Maar het ligt idd ook aan het aantal woorden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 18 jan 2015 - 19:13:
Mijn hoofdstukken zijn tussen de 1,1 en 1,5k, meestal.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 jan 2015 - 19:15:
Oke, en gaat je verhaal snel? Als in de verhaallijn?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20