Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Kijkt Sense8

FanFic Kijkt Sense8

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 aug 2015 - 12:52:
Sense8 was echt overtuigend de favoriet, dus hier is dan eindelijk... FanFic Kijkt!

W A T
Het is heel simpel: we kijken samen een serie. We crashen niet allemaal samen op een krappe bank bij iemand thuis, jammer genoeg, maar kijken het online. Elke zeven dagen moet je een aflevering kijken en dan kunnen we er hier over praten, onze gedachten delen, onze fangirlfeels verspreiden, misschien zelfs fanfictie schrijven - wie weet, het kan allemaal.

C O N C R E E T
We beginnen 1 september. Ik, of iemand anders van het team, zal bij elke aflevering zeggen tegen wanneer die gekeken moet zijn.
Spoilers mógen gepost worden (dus over de aflevering praten voor de deadline), maar dit zet je dan in het geel!

S E N S E 8
Sense8 is een Amerikaanse science-fiction drama die een eerste seizoen van twaalf afleveringen heeft (en dat is het, tot nu toe).

Het gaat over een groep van acht mensen die op verschillende plekken in de wereld wonen en daarom ook verschillende achtergronden, religies, seksualiteiten, etc. hebben. Op een dag worden ze "herboren" als sensates, ze zijn plots mentaal en emotioneel aan elkaar gebonden en kunnen zo met elkaar communiceren. And then shit happens.

Ik neem aan dat we samen wel zullen ontdekken wat er nog meer in gebeurt.

W I E
- Bo
- Cyn
- Daan
- Dezh
- Do
- Iv
- Jen
- Jess
- Juul
- Kay
- Merula

D E A D L I N E S
- seizoen 1: uit.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 nov 2015 - 9:55:
holy shit aflevering 11

Oh boy, Sun is zo badass. I cry.

Get Wolfgang/Kala the fuck away from me tho.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2015 - 10:59:
Ik ben bij, trouwens. ^^ ga vanaf de volgende aflevering weer mee fangirlen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 nov 2015 - 11:11:
Volgende aflevering is de laatste.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2015 - 20:49:
Wat?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 15 nov 2015 - 20:52:
Er zitten maar twaalf afleveringen in het eerste seizoen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 nov 2015 - 20:54:
Wat

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 nov 2015 - 7:55:
Ik heb dit nog even gekeken voor school en meh.
Ik ben blij dat ik verder gekeken heb en het einde is best cool, want iedereen komt bij elkaar en iedereen helpt, maar meh.

Het voelt echt alsof er een onredige verdeling qua screen time zit tussen de witte personages en de rest - zeker in de finale.
En als je niet shipt wat de creators shippen (like me) dan ben je best gekloot.
I also still don't like Wolfgang.

Maar het was scenisch heel mooi en ik vind het merendeel van de personages leuk en hOLY SHIT SUN. Toen ze die dude over de railing schopte, dat stuk heb ik opnieuw en opnieuw en opnieuw gekeken. Slaaaay, queen.
Capheus is precious bae of life en ik hoop dat ze in seizoen twee elkaar allemaal evenveel bezoeken en helpen en ja, er zijn zoveel dingen die ze kunnen doen.

Ik geef 't eerste seizoen 6/10.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 16 nov 2015 - 13:57:
Ik heb aflevering 11 en de finale maar samen gekeken, dus careful.

"First name or last name?"
"Yes."
Die scène vond ik prachtig. & Wolfgang really grew on me, al vraag ik me wel af of ze hem niet iets te irredeemable gemaakt hebben voor hun eigen plot. Met z'n body count en zo. En al vind ik Kala/Wolfgang wel leuk, zij is zo gentle - ik weet niet of dat goed gaat komen. Ik denk wel dat zij hem kan helpen, maar of de invloed andersom net zo gunstig is?

Ik denk wel dat je gelijk heb wat screen time betreft, vooral omdat Will en Nomi veel meer in het Whispers-plot zaten dan de rest, maar ik vind ook dat ze de personages heel mooi en divers gemaakt hebben en dat we hen allemaal heel goed hebben leren kennen, niet alleen de blanke personages.

Het idee van de Sensates als team kwam er in de finale zó goed uit en ik was heel blij dat ze allemaal hun eigen skills konden gebruiken en die hele ontsnappingsscène was gewoon jaaaaa <3 Al vond ik het stuk met Riley op de berg misschien iets te lang duren. I get that she's been through a lot and that she isn't an action hero like Sun, maar toch.

(En Lito met die vrouw bij het koffieautomaat. Oh, how I love Lito.)

No feelings of meh. Nope.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 nov 2015 - 14:00:
Ik heb eindelijk alle afleveringen gezien!

OMG WATWATWAT. In het begin vond ik het dus veel te langzaam gaan, maar dat hebben ze wel goed gemaakt. Ik heb nog steeds een hekel aan Wolfgang, maar ik heb wel meer begrip (?) voor hem, doordat we zijn achtergrond kennen en hij dus echt door het vuur zou gaan voor Felix.
En ik houuuuuuu van Capheus *-* Hij is gewoon zo dafjdlksjflkjf<3 En Sun! Sun is zo'n fucking badass *-* En haar broer is ZO'N CHAPPIE. Sowieso heeft hij hun vader vermoord en adljfalkdfjldaksjf D: En gewoon - alles. WILL.
Ik ben héél benieuwd naar seizoen twee en beter verpesten ze dat niet.


Ik heb overigens net gelezen dat seizoen 2 ergens in juni 2016 komt (en dat werd ook echt op 8 augustus bekend gemaakt ).

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 nov 2015 - 14:11:
Ja, eindelijk nog iemand die Wolfgang niet leuk vindt! *high five*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 nov 2015 - 20:47:
I'm crying.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 16 nov 2015 - 20:52:
Why?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 16 nov 2015 - 21:05:
Waarschijnlijk omdat ik bijzonder weinig geslapen heb x)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 dec 2016 - 9:05:
over twee weken is er een Sense8 Christmas special. Misschien kunnen we dat samen kijken? :3

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 dec 2016 - 23:03:
Jaaaaaaaaa <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11