Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FanFic Kijkt Sense8

FanFic Kijkt Sense8

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 aug 2015 - 12:52:
Sense8 was echt overtuigend de favoriet, dus hier is dan eindelijk... FanFic Kijkt!

W A T
Het is heel simpel: we kijken samen een serie. We crashen niet allemaal samen op een krappe bank bij iemand thuis, jammer genoeg, maar kijken het online. Elke zeven dagen moet je een aflevering kijken en dan kunnen we er hier over praten, onze gedachten delen, onze fangirlfeels verspreiden, misschien zelfs fanfictie schrijven - wie weet, het kan allemaal.

C O N C R E E T
We beginnen 1 september. Ik, of iemand anders van het team, zal bij elke aflevering zeggen tegen wanneer die gekeken moet zijn.
Spoilers mógen gepost worden (dus over de aflevering praten voor de deadline), maar dit zet je dan in het geel!

S E N S E 8
Sense8 is een Amerikaanse science-fiction drama die een eerste seizoen van twaalf afleveringen heeft (en dat is het, tot nu toe).

Het gaat over een groep van acht mensen die op verschillende plekken in de wereld wonen en daarom ook verschillende achtergronden, religies, seksualiteiten, etc. hebben. Op een dag worden ze "herboren" als sensates, ze zijn plots mentaal en emotioneel aan elkaar gebonden en kunnen zo met elkaar communiceren. And then shit happens.

Ik neem aan dat we samen wel zullen ontdekken wat er nog meer in gebeurt.

W I E
- Bo
- Cyn
- Daan
- Dezh
- Do
- Iv
- Jen
- Jess
- Juul
- Kay
- Merula

D E A D L I N E S
- seizoen 1: uit.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 2 sep 2015 - 21:33:
Ik ben halverwege de aflevering maar holy, wat is het langdradig.

EDIT; klaar. Het einde was wel spannender maar tot nu toe ben ik er niet heel erg weg van eigenlijk.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 2 sep 2015 - 22:40:
Ik vond de intro wel heel lang duren, maar daarna had ik niet zo'n moeite met het tempo. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar Kala, Capheus en Sun. Met Riley heb ik vooral medelijden en Wolfgang is een ass. En holy shit het einde inderdaad! o.o

Also @ Julia: ik heb een stuk gelezen over het gebruik van Engels - de seriemakers wilden dat het te begrijpen bleef voor iedereen, dat je even weg kan kijken en niet een stuk ondertiteling mist of zo, maar ze hebben wel de spraakpatronen van de "eigenlijke" talen behouden. Dus wat Sun bijvoorbeeld zegt is een zo letterlijk mogelijke vertaling van het Koreaans, wat Wolfgang zegt een zo letterlijk mogelijke vertaling van het Duits, enzovoorts. Dat vind ik juist eigenlijk wel gaaf. (:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 2 sep 2015 - 22:44:
@Dezh: ja, zoiets dacht ik al en ik begrijp het ook wel, maar ik vind het alsnog storend. Meh.

En man, ik heb zo de neiging om nu gewoon alle afleveringen te kijken, maar ik zal me inhouden :]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2015 - 1:38:
C'mon guysssss

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 sep 2015 - 9:11:
Ik ga nu de aflevering kijken.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 sep 2015 - 9:22:
Oh boys ik heb hier geen tijd voor gehad en vandaag ook geen tijd. Ik haal hem volgende week in, alright?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 sep 2015 - 10:33:
@Jen: ze filmden niet per episode maar per locatie, dus alles per stad werd in één keer opgenomen.
@Juul: dat had ik ook echt vet erg; laat ze gewoon met elkaar hun taal spreken, dat is veel realistischer. Kijk, dat ze in Indië Engels met elkaar spreken tot daar aan toe, en in Amerika en Groot-Brittanië ook, uiteraard, maar ik vind het echt dom dat de Duitsers geen Duits spraken en de Koreanen geen Koreaans enzo.
@Dezh: maar ik snap dus ook wel waarom ze het gedaan hebben.

En jaaa, ik ben ook echt benieuwd naar Sun, Kala en Capheus, want die hebben in vergelijking véél minder screen time gekregen dan de rest, volgens mij. Of zo voelde het iig. En Lito! Die kreeg al bijna helemaal geen scenes.

Ik vind Wolfgang ook echt zo'n ass tot nu toe, ook al hebben ze al laten zien dat 't vast door z'n vader komt.
Will is een beetje meh, idk, ik ben niet zo voor de immer goede personages.
Riley is een train wreck, I felt zero sympathy op het einde (al was die wel spannend!). Poor Nyx tho. <3 I liked him.
Nomi is interessant, en ik vind haar actrice fucking awesome. Mijn favoriete scenes waren de pride scenes (en het begin, maar dat komt nog). En ze is zo leuk met haar vriendin en asdfghjkl; LESBIANS. \o/
Capheus is zo lieffffff. De scene met zijn moeder was zo schattig. Verder idk, veel i er over hem niet gezegd.
Kala moet gewoon die dude laten zitten en doen wat ze wil, ook al woont ze in Indië en is dat waarschijnlijk niet zo makkelijk. Haar relatie met haar vader is adorable. Also, zo jammer dat ze zo weinig screen time had.
Ik had zoooooo gehoopt dat Sun die Mr. Jong een peer op z'n muil ging geven. Wat een vetzak. Ik hoop echt dat we nog meer van haar te zien krijgen want pls. <3
Over Lito heb ik niet echt een mening, want over hem is er echt het aaaaallerminste gezegd. Maar hij is tegelijkertijd een beetje creepy en heel intens en 'k ben benieuwd wat er nog meer achter hem schuilgaat.

Ben ik de enige die echt heeeeeel erg benieuwd is naar waar de intro allemaal om draaide? Want nog niemand heeft er wat van gezegd maar Jonas en die grijze dude konden elkaar niet zien en er waren plannen en blijkbaar is "birthing" een heel proces en ze pleegde zelfmoord en ???? I wanna know?!?


De aflevering duurde best wel lang, maar dat het zo internationaal is, met zulke verschillende personages, is dan weer wel een heel groot pluspunt. Representation of cultures, races, social standings, genders and sexualities. Yaaaaas. \o/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 sep 2015 - 10:43:
@Iv; dat is priem

Edit@Kay; dat is waar. Het maakt wel heel nieuwsgierig. ^^

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 6 sep 2015 - 11:49:
Oooh jaaa dit moet ik nog kijken. Ik kijk de episode af die ik nu kijk van een andere serie and then i'm on it

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 sep 2015 - 14:31:
Wat is de deadline voor de tweede aflevering?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 sep 2015 - 14:32:
Altijd zondag, dus de dertiende!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 sep 2015 - 15:11:
Bo en ik gaan deze zo kijken! c:

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 13 sep 2015 - 15:32:
Ik kijk als ik mijn huiswerk af heb straks!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 13 sep 2015 - 16:12:
Ik ben het introduceren/opbouwen ondertussen echt beu. De premisse van de show is acht mensen die met elkaar gelinkt zijn en elkaar kunnen helpen, en dat wil ik beginnen zien. dhzkeiqshfehrghf.

Lito en zijn vriendje zijn überadorable en Nomi's moeder is een kreng maar haar vriendin is ook überadorable. I still don't give a fuck about Wolfgang and Riley and Will. Kala is leuk.

MAAR WAAR DE FUCK WAREN CAPHEUS EN SUN? Fuck this shit, ik wil meer van hen twee or I'm out.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 sep 2015 - 16:13:
Ze mogen nou wel 'ns bij elkaar komen. Maar Will en Nomi hopelijk vrij snel in de volgende aflevering dus ok.
So many questions though! Waarom houden ze Nomi vast als ze niet echt een breinaandoening heeft? En als ze die wel echt heeft, gaat ze dan echt dood? En de rest ook? Is dat het moment waarop ze birth moeten geven aan de volgende groep? WAAROM KAN ANA- (idk Nomi's chick) JONAS ZIEN? Op een foto alright, maar dan nog.
Oh en ik heb ZO HARD gelachen om Lito en z'n crazy chick, hahahahaha.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11